Annons:
Etikettbeteende
Läst 2084 ggr
sheena_th
2015-09-10 22:28

Min lilla pudel darrar

Hej 

Som överskriften säger så darrar min lilla pudel (15 veckor) när hon är ute och det regnar eller när jag dushat henne.

Är det normalt? 

Har inte nån fön än så när hon böjar darra lägger jag henne mellan mig och ett täcke och då slutar hon. Men vet inte om jag gör riktigt rätt,

Funderar på om jag ska köpa en regnjacka eller inte ta ut henne alls när det regnar men sen tänker jag att hon är en hund och så klart vill gå på promenad. 

Någon som har tips?

Annons:
Amandla
2015-09-11 14:49
#1

Det är vanligt bland småpudlar (och  många andra dvärghundsraser) att de darrar. Ibland fryser de, ibland är det för att de  är spända, ibland är det svårt att avgöra. Gör ingen större affär av det, lägg över henne en varm filt om du tror att hon fryser, sätt på regntäcke ute osv, men kolla så hon inte tycker det blir för varmt. Självklart behöver hon ut även om det regnar! Småhundar har ofta svårare att hålla värmen pga sin storlek, de har så liten kropp och befinner sig dessutom väldigt nära marken.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sheena_th
2015-09-11 17:18
#2

Regnjackan gick utmärkt och den skyddade även en del mot smuts. Hon blev lite kall och trött i slutet av promenaden men då var det ju bara att lägga upp en henne i famnen och där sov hon gott =)

Amandla
2015-09-11 18:06
#3

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: