Annons:
Etikettallmänt
Läst 2229 ggr
axa
9/7/15, 11:39 AM

Annan hundras

Skulle ni kunna tänka er ha en annan ras än Pudel eller har ni redan det? Vad för skulle/är det vara i så fall och varför?

(Riktar mig till er som är Pudelägare)

Annons:
[Patricia1993]
9/7/15, 2:12 PM
#1

Jag är uppväxt med chinese crested, skaffade mina pudlar efter gymnasiet.

Anledningen till att jag just skaffade storpudel var för att jag alltid har faschinerats över dem, så ståtliga och vackra hundar 😍

Har svårt att se mig själv med en annan hundras än pudel men visst har man tankar om andra raser i framtiden men tror nog att jag aldrig kommer att ge upp rasen pudel helt för det, är säker på att mina storpudlar jag har nu knappast kommer vara de sista i mitt liv. Men det skulle förstås vara trevligt att prova på fler raser.

Haztparken
9/7/15, 4:54 PM
#2

Jag har två Storpudlar och planen är att nästa hund blir en Saluki. Inte för att jag börjat gilla pudel mindre utan jag har alltid gillat vinthundar, deras egenskaper passar mig bra! Så kommer nog alltid ha pudel i mitt liv för skulle aldrig kunna ge upp rasen men där är några andra raser som jag är nyfiken på också :)

Fransu
9/7/15, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har en 10 årig shih-tzu här hemma. En ras som inte passar oss alls egentligen, så någon sådan blir det inte igen. Han var en söt liten parvel till valp som både jag och min man föll för, för drygt 10 år sedan. Det var inte mycket hjärna bakom det hundköpet, bara hjärta. Vi älskar honom jättemycket och hoppas han är med oss i många år till. I storpudeln känner vi att vi hittat vår ras. På grund av min allergi så är vi rätt begränsade med val av ras. Men det gör inget när pudeln finns. 🙂

Lägger med en bild på vår älskade lille shih-tzu gubbe också. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
9/7/15, 10:21 PM
#4

Jag gillar många hundraser ganska svag vinthundar men skulle jag välja en hund så tror jag det blir irländsk varghund, vacker stor go och älskar kel. Jag fatta tycke om rasen när jag träffa 4 st och mer eller mindre bodde med dom varje helg när jag var yngre (häst-tjej)  

Väljer mannen och dottern ras är det en aussie och visst har vi funderat på en sån, eftersom dom vill träna mer även tävla i agility samt lydnad :)

Catta-
9/7/15, 10:53 PM
#5

Jag har alltid sagt att nästa hund blir en till pudel men jag vet inte längre. Jag är väldigt sugen på Afghanhund men vet inte om de är lite för "egensinniga" för mig. Är även sugen på en mindre hund(har storpudel nu). Har varit inne på dv. Shnauzer också men faller ofta tillbaka på pudel. Kanske blir en dvärg/mellan i framtiden.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Patricia1993]
9/8/15, 12:53 AM
#6

Ja det är svårt det här med vilken ras man vill ha, för mig finns det ingen annan ras än pudel som känns riktigt helt hundra faktiskt, mina funderingar kring raser slutar alltid med att jag faller tillbaka på storpudeln igen.

Har börjat fått upp ögonen för bland annat Riesenshnauzer, tycker de ser härliga ut men de verkar ha rätt mkt motor.

Annars har alltid bullterrier varit en favorit ras eller dalmatiner.

Annons:
[Forest]
9/8/15, 9:06 AM
#7

5 haha ja du affar har jag träffat en del och dom har vissa egenskaper som vissa älskar medans andra gillar det mindre ;) Dv,shnauzer känner man bara till härliga otroligt glada lever länge och som pudel behåller dom sin lekfulla bus livet ut. Bra hundras.   

Själv är jag  pudelfrälst men visst skulle det funka med en annan ras senare fast även ha kvar pudelhund/ar

KitoBonito
9/8/15, 7:03 PM
#8

Jag kan tänka mig massor av olika hundraser!

wesdi
9/9/15, 11:12 AM
#9

Ja jag har en annan ras (jaktcocker) och kan mycket väl tänka mig andra raser med. Nästa hund kommer inte bli en pudel utan med största sannolikhet en till jakthundsras.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Nalle-]
9/9/15, 12:47 PM
#10

Förutom min storpudel har jag en blandras mellan bland annat lhasa apso som är 8 år gammal. Han skaffade jag och min familj tillsammans när jag fortfarande bodde hemma och nu bor han delvis hos mig och delvis hos mina föräldrar. Tycker att han är en otroligt fin hund men det är pudeln som är "min" ras. Har några andra raser som jag kikar på ibland, bland annat briard, pumi och parson russell terrier. Men det är ju ingen pudel… 😃

Amandla
9/9/15, 3:37 PM
#11

Jag är helfrälst på pudel, och då småvarianterna. Pudel är verkligen MIN ras! ❤️Men det hindrar inte att jag kan tycka om hundar av andra raser också, jag skulle kunna tänka mig en italiensk vinthund eller kanske en liten tax.  Saluki och borzoi är otroligt vackra men jag klarar nog inte av att sörja för deras behov av motion…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
axa
9/10/15, 8:17 AM
#12

Roligt med så många svar och tankar.

Själv skulle jag kunna tänka kunna ha några andra hundraser, men en till Pudel är vad som lockar mig mest.

Kitten86
9/21/15, 6:22 PM
#13

Är själv uppväxt med en Newfoundland, världens bästa lekkompis och "nanny", och min första egna hund blev sen en dvärgpudel. Underbar hundras! Tyvärr gick min pudelherre bort 2012.

När jag sen blev lite äldre var jag inne på att skaffa mig ytterligare en pudel, men då en mellan då jag ville upp lite i storleken på hund. Var på väg att ta en omplacering som sen inte blev av och var efter det  inne på att köpa valp från uppfödare. Men har alltid varit öppen mot andra raser. Gillar ffa agility men även en hel del andra hundsporter som jag ville testa på så efter en del eftertanke så föll mitt val på sheltie (en bekant som är uppfödare hade en supertrevlig tik som jag valde att ta en valp efter).

Men jag är fortfarande svag för pudel och tänker skaffa mig en pudel igen i framtiden no doubt!! Men där jag är i livet just nu känns sheltie helt rätt.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
[HundochKatt]
9/22/15, 10:33 AM
#14

Jag har en toypudel men också Whippet och en mittelspitz. Har haft en storpudel och gillar pudelns intelligens så då blev det en pudel till fast mindre. Har haft andra raser också som schäfer och sheltie (det sistnämnda många). Skulle jag mot all förmodan skaffa mig en hund till framöver så skulle det bli sheltie igen. Saknar rasen oerhört mycket. Men jag tycker att det är lite spännande att prova andra raser också därav den blandning jag har idag.

TjockaBerta
9/22/15, 11:42 AM
#15

En långhårig chihuahua, modell större, skulle jag vilja ha igen. 

Pudel är på tok för mycket pälsvård för mig så två skulle jag aldrig klara av.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: