Annons:
Etikettallmänt
Läst 1256 ggr
axa
2015-08-26 23:18

Dagens positiva / negativa

Vad har varit positivt och negativt/mindre bra idag inom ämnet hund/pudel?🙂

Annons:
axa
2015-08-26 23:22
#1

Dagens positiva;

En bra dag med mycket mys och promenader.

Dagens negativa;

Efter att Tussan förlorade sin valp i juli, har hon blivit lite off. Lyssnar inte lika bra, men hon är nog inne i en period bara. Idag ropade jag in henne, men hon travade glatt åt fel håll och hälsade på en hund istället. Den visade sig vara jobbig tyckte hon och då travade hon tillbaks till mig.

Nessie von Loch
2015-08-27 12:59
#2

Dagen började bra, tandborstning som är en ganska ny, kul, och välsmakande upplevelse, positivt.

Nyligen dök det upp tre ungdomar framför min balkong, stoppade in händerna och retade 5 månaders Sigge så till att han blev rädd. Dom skrattade. Han älskar att sitta på balkongen, nu vet jag inte vad jag ska göra. Men jag tänker inte låta det passera, dagens väldigt negativa.

Fransu
2015-08-27 16:19
#3

Dagens positiva. Fick ett stort leende av Harry när jag kom hem från jobbet idag. Han är så härlig när han ler. Gör mig alltid lika glad!

Dagens negativa, han har inte bajjat idag än. Ytterst ovanligt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

axa
2015-09-03 19:32
#4

Dagens positiva;

Lång och trevlig promenad med Vovisch nr2 här på forumet och hennes Bichon Frisé.

Dagens negativa;

De som aldrig får hända hände! Stockholm är tyvärr väldigt utsatt för invandrare som går och bajsar överallt och såklart var en buske i parken extremt utsatt av detta med 20 bajshögar utspridda och utan att vi visste ordet av det hade våra hundar börjat smaska på bajset. Var en liten men ÄCKLIG mäng de fick i sig. Jisses, ni kan inte förstå hur frustrerad och arg jag blev och är. Det finns toaletter utsatta och bara någon minut ifrån denna buske finns det toaletter tillämpade för DEM. Så Tussan blev inslängd i en lång dusch och fick massor med hundtandkräm och munnen sköljd. Riktigt upprörda är vi.

Vovisch nr2
2015-09-03 20:00
#5

#4 Ja usch vad äckligt det var! 🤮 Annars var promenaden väldigt trevlig!😊

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Forest]
2015-09-03 20:10
#6

4 hua låter inget vidare trevligt 😮

Dagens positiva är att matte har sängvärmare, är sjuk. 😓 

Dagens positiva är att lillmatte vart ute 2 h med hundarna och haft en rolig stund med kompisar och deras hundar :) Hundarna sköter sig super fint med henne 😃

Annons:
axa
2015-09-03 20:15
#7

#6 Ja, riktigt otrevligt :( Men sängvärmare låter trevligare!

[Forest]
2015-09-03 20:24
#8

7 negativa var att jag är sjuk det missa jag visst skriva som dagens negativa 😎 mm tre söta små sängvärmare har vi här 😃

KitoBonito
2015-09-04 17:47
#9

Det gick så bra att bada min lilla tjej idag! Duktig är hon!

Amandla
2015-09-04 19:14
#10

Dagens positiva: jag är klar med dagens klipphund, han var knappt tovig alls!

Dagens negativa: jag hade ett allvarligt samtal med ägaren om h*ns andra hund som inte alls  mår bra…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2015-09-04 22:34
#11

#4 Ja vi bor mitt i skiten så att säga. Det är vardag att hunden hittar bajs att äta. Gammelhunden nöjde sig med att rulla sig i det. Shit happens! Här är det joggare som bajsar och inga andra. Fy fnnn säger jag. Ta med en påse om du ska jogga.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: