Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2618 ggr
axa
8/24/15, 8:30 PM

Hundkläder

Syr du dina egna hundkläder eller föredrar du att köpa de? Kanske du inte använder täcken/overaller mm till din Pudel alls?

Annons:
axa
8/24/15, 8:33 PM
#1

Själv så både syr och köper jag kläder. Min tjej bryr sig inte om hon går i kläder. Hon trivs lika bra med som utan.

Catta-
8/25/15, 10:58 AM
#2

Jag har sytt några täcken i fleece åt Luna. Har även många täcken jag har köpt. Nu är hon så lurvig att hon inte behöver täcke för att hålla värmen. Jag använder bara ett tunt regntäcke om det regnar väldigt mycket.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
8/25/15, 1:01 PM
#3

.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 12/24/21, 11:48 AM av Amandla
[Forest]
8/30/15, 10:06 AM
#4

Jag erkänner att jag inte alls är bra på sy, har införskaffat en symaskin som inte används nämnvärt. 😎 Har köpt många täcken/overaller som suttit mindre bra, flera har jag petat på för att få dom sitta bättre.   Jag föredrar att köpa passande täcken och overaller, men det är inte så lätt alltid att hitta passande till dom. En kan ha hurtta täcken/overaller men det betyder inte att dom passar lika bra på alla. Så vi provar alltid kläderna innan.

Amandla
8/31/15, 1:32 PM
#5

Apropå Hurtta, jag såg att Granngården har en del täcken som är väldigt lika Hurttas. Jag provade ett sånt på Aska i vintras och det satt perfekt! Det kostade ca 200 kr mindre än Hurttas.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/31/15, 8:37 PM
#6

5 Om man funderar på åka till Ullared så finns det Hurtta där nere runt 200 kr kostar täcke, tror det var samma pris för overallerna 😉 Men bra tips du kom med, ska se vad det är för täcken du menar eftersom Enja skulle behöva ett nytt och hurtta sitter så där på henne kanske denna sitter bättre ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: