Annons:
Etikettutställning
Läst 1851 ggr
Emiliaxoxo97@gmail.com
2015-08-04 11:11

Storpudelvalp.

Hej! Det är så att jag nu skaffat mig min första egna storpudelvalp, det blev en hane ifrån en utställnings kennel. Han är nu 4 mån och har en svans som liksom är krullad (som en spets) upp mot ryggen är det normalt? Och om inte vad kan man göra åt det? Träffade nämligen en dam här om dagen som påpekade detta och att jag kan använda en slags plastprotes om det var så att jag var intresserad utav utställning. Tacksam för svar! 

Annons:
[Endless21]
2015-08-04 15:15
#1

Tror inte du kan göra speciellt mkt åt svansen. En del pudlar har kroksvans vilket inte är önskvärt om man vill ställa ut. Mina storpudlar har inte en uppkrullad svans mot ryggen utan svansarna är som en båge som inte nuddar ryggen alls. Får man fråga vilken kennel du köpte ifrån?

5ara
2015-08-05 00:42
#2

Har du kollat in svanstråden som finns här? Där kan du se exempel på hur olika de är🙂 Jag har dock ingen aning om det finns något man kan göra för att få svansen rakare…

[Forest]
2015-08-05 07:08
#3

Kul att du ska skaffa valp, grattis du måste sen bjuda oss på hur det går och kanske lite bilder 😎 Svansen kan du inte göra något åt.

Emiliaxoxo97@gmail.com
2015-08-05 10:24
#4

Okey tack så mycket, vad skönt hahah känns inte riktigt heöt naturligt heller 😊 Han är fin i sin krullsvans 😄

Amandla
2015-08-05 13:06
#5

Det man _möjligen_ kan göra med en svans som är lite för glad är att massera längs svansen upp mot nacken för att få till en avslappning, men vete sjutton hur effektivt det är. Det är ju senor som drar ihop svansen så jag har svårt att tro att något slags plastställning ska kunna hjälpa hunden (och utan att det gör ont!!).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: