Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 1893 ggr
Pysen_87
7/19/15, 7:19 PM

Rensa öronen?

Hej!

Jag undrar hur ni gör med era pudlars öron? 

Jag gör rent en gång i månaden, han uppskattar det inte alls! O jäklar va långsint han är?! Man kan tro att jag försökt att ta livet av honom 😂

Annons:
Amandla
7/19/15, 7:41 PM
#1

Jag lämnar dem ifred så mycket som möjligt. Ingen av dem har några problem. Pixie har jättelite hår i öronen, så det behöver jag knappt dra alls. Albin har något mer, men fortfarande inte särskilt mycket. Öronrens använder jag i princip inte alls. Finns ingen anledning tycker jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pysen_87
7/19/15, 7:52 PM
#2

Min grabb får smuts o gegga i öronen, han är opererad när han va  halv år, för nån slags utväxt i örat. Så han är trängre i ena örat….

Haztparken
7/19/15, 8:13 PM
#3

Jag fixar vid behov, då alltså fixar med öronhåret och ev smuts :)

[Forest]
7/20/15, 8:28 PM
#4

Både Donna och Milli har mycket öronhår så dom plockar jag öronhår på. Jag torkar med kamomillte om dom ser smutsiga ut häller aldrig in något. Donna har besökt vetten för öronen en gång då hon luktade surt men var ingen infektion eller svamp, men smutsiga nere i örongången så dom tvättades rena. Tycker det är enkelt att lukta i öronen för se att dom/öronen mår bra :) 

Plockar 1-2 gånger i månaden och tar lite hår varje ryck på detta sätt går det lättare att plocka utan få en hund som tycker det är olidligt.

Catta-
7/21/15, 7:52 AM
#5

Luna vet direkt när jag plockar fram bommulstussar att det är dags för öronrengöring. Då försöker hon smita undan men hon kommer snällt och lägger sig vid mig när jag säger till. Sen ligger hon och stönar och tassarna rycker så jag tror hon tycker det är skönt ;) rengör bara vid behov nån gång i månaden.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: