Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 3023 ggr
Nessie von Loch
6/12/15, 11:36 AM

Inflammation och Uppfostran

Jag blev för snart 3 veckor sedan valpägare till en storpudel. För några dagar sedan tog jag mig friheten att kolla lite i hans öron samt, enbart i utkanterna på öronen, tvätta lite med en fuktig bomullspad. Jag torkade även rent med en torr sådan. När vi trixat lte och ansåg att det var nog så ser ena örat något mer rosarött ut än det andra. Antog att jag hade tagit i för hårt, men vet faktiskt inte om det var så redan innan jag börjat tvätta. Både pudeln och jag är nybörjare på det här, så vi lär oss båda två. Igår dock, kände jag helt plötsligt att det började lukta instängt i örat, det är något rödare och med lite brunaktigt vax. Sökte lite på nätet och kommit fram till att örat inflammerat. Har kontaktat veterinär och fick tid på Måndag. Valpen har nu till synes även blivit medveten om att det är irriterat i örat, visar detta med att dra på örat med framtassen, finns det något jag kan göra för att lindra obehaget något innan vi kommer i väg till veterinären?