Annons:
Etikettallmänt
Läst 2613 ggr
[Nalle-]
6/4/15, 5:11 PM

Vanliga kommentarer?

Såg en liknande tråd på ett annat forum och tyckte det kunde vara lite roligt att höra vad ni brukar få för kommentarer om era pudlar 😃 Tänker alltså på folk ni möter på promenader eller så som ni inte känner.

Annons:
[Nalle-]
6/4/15, 5:17 PM
#1

Några jag kommer på just nu:

"Är det en valp?" - det fick jag höra senast i morse. Nja, han är ju faktiskt 2 år nu, men som de flesta storpudlar mognar han sent 😃 Många jag träffar undrar om det är en valp/unghund.
"Vilken ståtlig/vacker/elegant hund!"
"Titta en pudel!" - hihi ja 😃
"En sån kräver mycket borstning va?" - även om min kortklippta jycke. 
"Jag gillar inte pudlar, med jag gillar Asko!" - nog för att jag såklart tycker min hund är bäst, men detta kommer nog från folk som inte träffat så mycket pudlar då jag tycker min hund är rätt rastypisk

Amandla
6/4/15, 5:23 PM
#2

Det där med valp känner jag igen, inte för Albins del så mycket, han är så uppenbart värdig och vuxen, men Pixie är ju en liten fjanta och en äkta pajas 😜

- Ååååh så söta! är nog det vanligaste 🙂

- Så fina flickor! får vi också höra. Pudlar finns nog bara som tikar, tror folk att de förökar sig genom delning?? 🤔

Knasigare varianter:

- Det är mor och dotter, förstår jag? av nån som jag, Emil och Albin mötte en gång. - Nej, det är farbror och brorsson, sa jag… gubben såg ut som en fågelholk 😂

- Hon kommer väl också att bli vit som den andra? om gråa Pixie när hon var liten valp, och då nästan svart förutom grå i ansiktet. 

Finast:

- Pudlar är allt det finaste  man kan se! från en granntant 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
6/4/15, 5:25 PM
#3

Bästa jag hört talas om hände en fb-kompis till mig, hon var ute och gick med sin storpudel. De mötte ett par kvinnor, den ena med barnvagn. Kvinnan med barnvagnen sa högt till sin kompis "titta vilken ful hund!" varpå min kompis kikade in i barnvagnen när hon passerade och sa "titta vilken ful unge!" 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Storip
6/4/15, 5:38 PM
#4

Lite OT kanske: Jag gick med min kanin på gatan i koppel så kommer en dam gående och säger "men vad gullig hund, fast vilka långa öron den har!"

Sedan har flera frågat vilken hundras min kanin är.. 😂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Amandla
6/4/15, 5:42 PM
#5

#4 ASG!!! GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
6/5/15, 7:01 PM
#6

Jag har fått höra: Här kommer en liten prinsessa - Thomas i lejonklippning Vad är det för ras? - reporter på härliga hund Andra pudelägare som vill känna på Ths päls för att han är så fluffig. (men det får de inte)

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Endless21]
6/5/15, 10:12 PM
#7

#3 Hahahaha där fick hon nog så hon teg 😃

Kommentarer jag fått höra är:

Oj så tjusig

Åhh titta e puuudel!

Prinsesshund

Oj vilken päls

En gubbe cyklade förbi oss på cykel och tittade på den ena pudeln som har mkt päls och sa den där är det mycket arbete med!

Ja  de flesta kommentarerna är om hur fina dom är, ibland kan jag tillomed se på långt avstånd hur folk skiner upp när de får syn på hundarna och att de med stor sannorlikhet kommer kommentera dem när vi möts.

Folk tror ofta att mina pudlar är olika raser pga att den ena är nedklippt och den andra har päls.

[Forest]
6/8/15, 10:26 AM
#8

Kul tråd :)

- Är det en hel pudelfamilj? Då med antar dom att Enja och Donna har fått Milli som valp (alla i olika färger och inte ett lika varandra) 😎

- Åh, vad söta. Hur gamla är dom? Vad heter dom? Får man klappa? Alla dessa kommer i regel samtidigt :) Jag brukar låta vissa hälsa och klappa E och M men eftersom D anser att andra personer är äkliga så säger jag till att D vill inte hälsa men dom andra gör det gärna. 

-Vart kommer dom i från (kennel) 

Jag har fått förfrågan om folk får komma hem till oss för testa sin pälsallergi, vi har katt och själva inte uppfödare så brukar rek uppfödare som gärna har hundar i olika åldrar. 

Vissa stannar med sin bil för ställa lite frågor om pudel, många lyser upp när dom ser oss. Pudel för mig är en ras som får blickar oavsett pälsens längd dom utsöndrar självsäkerhet och  glädje .  Jag har fått många äldre som vill prata då dom har haft själva pudel tidigare.  Många tror att det är unghundar, D tas ofta som valp av många.

Fransu
6/8/15, 4:11 PM
#9

Vad är det för ras? Va, en pudel?! Oj så fin! Visste inte att pudlar kunde se ut så. Vilken mjuk och go päls! Vacker färg. Denna konversationen har vi haft många gånger med olika människor under det dryga året vi haft Harry.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Nalle-]
6/8/15, 10:53 PM
#10

Roligt att läsa! :D

Känner igen att folk ofta tar pudlar för tikar, min hane tror folk också ofta är en tik. Särskilt förr när han var långhårig och tottad i rosa men även numera (nog för att alla hans halsband och selar är rosa, men ändå).

Tycker det är roligt att folk i regel är så positiva till pudel! Möter ofta folk på promenaderna som vill stanna och surra en stund och det gör jag så gärna 😃

5ara
6/9/15, 12:01 PM
#11

Här är det inga särskilt roliga kommentarer utan allt handlar om att han är en fin hund och pudel typ. Jag kunde dock inte föreställa mig att pudel var en så pass uppseendeväckande ras. Det är många som ger min vovve komplimanger och häromveckan kom jag på mig själv att nästan bli lite förnärmad när en person tittade på min hund utan att säga något om hur fin han är😂 Jag känner mig nästan fånigt stolt när vi rör oss i lite mer bebyggda områden än här hemma på landet😊

Pudlan
6/9/15, 5:59 PM
#12

När vi hade Pudlan fråga en vad är det där? Jag fann mig fort och svarad -något som Anticimex inte  tar.. Människan kom liksom av sig.

Mvh

Pudlan

[Forest]
6/9/15, 8:37 PM
#13

12 haha 👍

Annons:
thea_thea
6/9/15, 9:07 PM
#14

Jag har inte en pudel men jag är en sån som kommenterar andras pudlar. Vill väldigt gärna ha en storpudel men väntar fortfarande på att en intressant kull dyker upp. Brukar säga "ÅÅÅÅÅH VAD FIIIIIN!!!" "Var kommer hen ifrån?" "Ojojoj vad söt, får jag klappa?" "Hur är hen att arbeta med, är hen samarbetsvillig?" och andra såna grejer x)

Upp till toppen
Annons: