Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 3438 ggr
Nilamnaj
6/1/15, 3:50 PM

Hundbur till storpudel - tips önskas!

Om två veckor ska vi hämta vår storpudelvalp och det börjar bli hög tid att fixa en hundbur till bilen. Vad har ni för tips? Bur eller grind? Hur stor ska buren vara? Tips på bra modell? Tacksam för svar!

Annons:
Catta-
6/1/15, 5:36 PM
#1

Jag hade en dogman aluminium bur till min storpudel luna. Deras största enkelbur. Nu får den inte plats i bilen längre(den är till salu ;) )

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
6/1/15, 8:56 PM
#2

Vad har ni för bil? Vi har en Volvo xc 70 denna funka fint fint att ha galler + grindar om man vill. Vi har skaffat dubbelbur då vi har två små där bak av samma typ som Catta tipsar om :) . Jag ser många som har jeepgrindar och tycker verkligen att det ser bra ut, enkelt säkert mm 

Så min fråga är vad har ni för bil och vilka möjligheter har ni, det finns många som måste specialbeställa och i värsta fall omöjligt att få tag i grindar/lastgaller.

Nilamnaj
6/2/15, 2:11 PM
#3

Tack för svar! Vi har en opel vectra kombi så vi har hyfsat gott om plats. Men vad är fördelen med bur respektive grind? Något alternativ som är att föredra framför det andra?

[Forest]
6/3/15, 9:09 PM
#4

3 en fördel är ju att bur kan lyftas in i annan bil för sättas fast, medans grindarna ofta är anpassade till just den modellen/märket på bil. Annars tror jag det är mer smaksak, vet dom som alltid haft grindar och ser bara fördelen på grind o tvärtom :)

Upp till toppen
Annons: