Annons:
Etikettförsäkring
Läst 2554 ggr
Amandla
2015-05-26 15:05

Vilket försäkringsbolag har du till din pudel?

Dags för en ny undersökning om försäkringar 🙂Vilket bolag har du valt till din pudel/dina pudlar? Du får gärna motivera ditt val.

Välj alternativet Annat om du har fler hundar men olika bolag på dem, om du bara vill läsa svaret eller något annat,  och berätta gärna varför.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2015-05-26 15:33
#1

Jag har Folksam på Pixie och Moderna på Albin. Hade velat haft Folksam på honom också men han var för gammal att flyttas över enligt deras regler. Tidigare var han försäkrad i Agria men de har blivit alldeles för dyra. Numera kan jag och mamma försäkra våra tre toypudlar tillsammans hos Folksam för MINDRE än det skulle kostat att haft Albin kvar hos Agria…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2015-05-26 17:07
#2

Jag rösta på If men vi har Donna på folksam, det är lite av lathet hon var redan försäkrad där när vi skaffa henne och byte har inte blivit av. Nu är vi lite inne på samla i hop alla våra försäkringar till ett och samma bolag. Agria har jag sen länge övergett då dom strula med betala ut en häst som skada sig.

TjockaBerta
2015-05-26 17:15
#3

Thomas är försäkrad i Folksam. Vi har alla försäkringar där och det har fungerat bra med hundarna då vi behövt utnyttja den.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2015-05-26 18:03
#4

Jag är väldigt nöjd med Folksam, bra priser och villkor, de har uppfödarrabatt på 30 % från första hunden (andra bolag vill ofta att man har fler hundar för att få rabatten), man får återbäring (jag fick en dryg hundring tillbaka).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
2015-05-26 19:06
#5

If på båda hundarna, har funkat hur bra som helst. Nu har vi inte behövt använda försäkringen på pudeln. Men 10-åriga shih-tzun har vi emellanåt haft lite hälsoproblem med genom åren och då har vi varit glada över att ha ett så bra försäkringsbolag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Catta-
2015-05-26 22:25
#6

Hade agria först men det blev för dyrt så nu har jag Folksam.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Tinsam
2015-05-26 23:16
#7

Både Otto och Harry i Agria. Anledningar; vi har samtliga försäkringar hos Länsförsäkringar (som äger Agria) och har alltid haft mina djur försäkrade där. Har inte behövt utnyttja försäkringen för varken O eller H, men för tidigare djur har de varit både hjälpsamma och snabba. Har aldrig haft något strul med Agria under 35 år … Fast med tanke på vad jag läser, så borde jag kanske bli lite mer prismedveten.

5ara
2015-05-27 14:00
#8

Agria men har tänkt att byta till Folksam om premien är lägre men har inte kollat upp vad som gäller ännu. Jag har inte behövt utnyttja försäkringen så jag vet inte hur de är att ha och göra med på den fronten men med hästen har det alltid fungerat bra. Inga konstigheter alls så jag måste haft flyt med tanke på vad jag har hört om dem…

agnder
2015-05-29 09:44
#9

Min uppfödare tecknade en dolda fel försäkring i Agria. Jag hade tänkt byta till, IF eller Folksam, minns inte just nu men den med fast självrisk och inget utöver självrisken vid olycka/sjukdom. Problemet är att inget bolag (förutom Agria) tar över dolda fel försäkringen så därför kommer jag vänta ett år innan jag bytar. Hon är 12 veckor nu.

Amandla
2015-05-29 14:24
#10

#9 Men doldafelförsäkringen är din uppfödares, inte din.  Alltså ska det inte spela roll vilket bolag du själv tecknar på din hund, även om det kan vara en fördel att ha samma bolag OM det skulle bli något problem. Om det är två bolag inblandade har de en tendens att försöka skylla ifrån sig på varandra. Har du fått svaret från Agria?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Molly13a
2016-11-29 08:27
#11

Väntar på vår lilla toy Molly(nu 5,5 v) och tar upp denna tråd igen. Numera finns även Svedea med i hundf och jag har jämfört villkor o premier och funnit att Svedea är lite bättre än Agria och betydligt billigare. Är det någon som som har erfarenheter av Svedea? Kenneth

Upp till toppen
Annons: