Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 16854 ggr
thegirlinwhite
2015-05-02 20:43

Pris för storpudelvalp

Hej, det är så att jag ska köpa min första storpudelvalp och har hittat en kennel där de tar 20 000 för tikarna och 17 000 för hanarna och undrar bara hur mycket inköpspriset brukar vara för en storpudelvalp. ("utställnings pudlar") :)

Jag ändrade rubriken så man förstår vad tråden handlar om/Amandla, sajtvärd

Annons:
Amandla
2015-05-02 22:19
#1

Det är ett högt pris, men är det en lovande valp för utställning med högt meriterade föräldrar så är det förståeligt. Är det en sån valp du vill ha så får du nog betala såpass. För "vanliga" storpudlar ligger priset på nånstans ungefär vid 12000 kr, nån tusenlapp upp eller ner.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
thegirlinwhite
2015-05-02 22:41
#2

Ja okey, tack så mycket! Hur tycker du att jag borde göra, jag är väl inte alls särskilt intresserad utav just utställning utan är ute efter en mer sällskaps hund men går en hundlinje så vill liksom ändå ha arbetande linjer att "jobba med". Känns ändå som om en pudel är rätt "grön i från början" men valt denna kennel då jag såg de som så pass seriösa och ha friska hundar så vågade inte riktigt satsa på någon annan kennel då jag inte riktigt fick samma känsla tillbaka .

#1

[Endless21]
2015-05-03 01:21
#3

Blev lite nyfiken på vilken kennel/uppfödare det är? Aldrig har jag hört att man tar så pass mycket för en storpudelvalp även fast föräldrarna har jäkligt bra meriter. Min ena pudel har multi champion och världsvinnarlinjer i sig men inte gav jag så mkt för valpen ändå.

[Endless21]
2015-05-03 01:25
#4

Ok såg att det var huffish du ska köpa din valp ifrån, en väldigt bra och välkänd uppfödare vad jag vet. Även om jag tycker att priset ligger i överkant för att bara ha hunden till sällskap.

Amandla
2015-05-03 12:13
#5

Är det någon särskilt färg du vill ha på din hund? Det finns många seriösa kennlar med hundar som är snygga (trots att deras ägare/uppfödare kanske inte satsar så stenhårt på utställning). Är det i Stockholmsområdet du vill hitta hunden eller kan du tänka dig att åka en bit?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2015-05-03 18:40
#6

20 000 kr var saftigt, vad är det mer som säger att dessa är så lovande. Är det jätte ovanlig stam med nytt blod?

Annons:
thegirlinwhite
2015-05-04 11:08
#7

Jag vet inte riktigt varför jag bestämde mig för just huffish, men jag  fick sådana oseriösa svar ifrån andra kennlar så fastnade därför för huffish plus att deras avel kändes såpass seriös och är ute efter en frisk, svart storpudel. :/

Ska åka och hälsa på de inom om en vecka ungefär, men allt känns liksom bra med den här kenneln ville bara höra lite fler åsikter om detta så tack! :)

Catta-
2015-05-06 14:25
#8

Huffish har väldigt trevliga och snygga pudlar som det brukar gå bra för på utställningar. Vill du bara ha en sällskapshund funkar den kenneln säkert bra. Har direkt inte så stor erfarenhet av dom själv. Min storpudel kostade 18.000 om jag minns rätt. Jag kan tycka att det är lite i överkant men är det bra, trevlig hundar spelar det inte så stor roll tycker jag.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Upp till toppen
Annons: