Annons:
Etikettallmänt
Läst 1319 ggr
Firinella
2015-05-02 19:50

Rätt ras för mig

Hej! Ny här. Söker nu en ny hund som ska bli min sällskapshund och har fastnat för storpudeln men är detta rätt ras för mig? Kanske kan ni hjälpa mig Har katteri så den måste gp ihop med katter..Jag har stor trädgård och kommer att låta den springa fritt där med min andra hund som är en stor blandras hane på 5 år. Promenader 2 ggr varje dag, dock inte jättelånga då jag inte har den orken. Träning genom att sprida ut godis i trädgården som den får leta upp. Undrar också om det går att få köpa en vuxen hund från någon uppfödare eller ska man köpa en valp? Tacksam för svar/Laila

Annons:
[Forest]
2015-05-03 09:40
#1

Jag svarar vad jag tror och nej en storpudel för mig behöver mer både i motion och aktivering. Men det är vad jag har fått för tycke om storpudel dom är mer krävande. Sen finns det säkert lugnare vuxna hundar som skulle trivas fint fint med detta jag tycker du ska ta en titt på http://www.pudelklubben.se/ där finns det lista på omplaceringshundar. Har du fb? Då finns det flera sidor där att söka och man kan lägga ut en "annons" att man letar efter vuxen hund som trivs med livet med en kompis och katter. 

Jag hoppas att du hittar en passande hund :)

Upp till toppen
Annons: