Annons:
Etikettallmänt
Läst 2233 ggr
Fransu
5/1/15, 4:49 PM

Hur är dvärgpudeln?

Vi har vår första pudel nu, en storpudelhane på drygt 1 år. Vi har även en shih-tzu på 10 år. Vi känner att vi hittat vår ras i pudeln och kommer att skaffa en till när shih-tzun inte är med oss längre. Vi har väl egentligen tänkt att skaffa en till storpudel, men dvärgpudeln är också väldigt intressant. Tycker ju att det är mysigt med en liten hund också. Alla dvärgpudlar jag har träffat har jag alltid tyckt om. Verkar vara riktigt goa små hundar.

Så berätta om era dvärgar! Hur mycket orkar dom? Vi går flera mil i vecka i skogen. Inte alltid på fina upptrampade stigar, hänger en dvärgpudel med i lite terräng? Ni som har erfarenhet av både stor och dvärgpudel, vad är skillnaden, förutom då storleken förstås? Berätta allt som är värt att veta. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Amandla
5/2/15, 1:08 PM
#1

En dvärgpudel hänger garanterat med på några mil i veckan. Den största skillnaden är nog att en mindre hund är mer ömtålig, menar inte att de är sköra och att man måste skydda dem från att härja, men man måste tänka lite  mer. Annars är de oftast glada, pigga, sociala, lättlärda som de pudlar de är 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/3/15, 9:53 AM
#2

Här har vi 3 små. Alla är glada i att gå långpromenader, dom älskar att följa med matte rakt in  skogen inga problem alls.  Jag kan inte säga vad skillnaden är eftersom jag inte haft någon storpudel, men jag kan väl säga att det är mycket mindre hund att borsta/bada/föna :)

Fransu
5/3/15, 8:54 PM
#3

Tack för era svar! Dvärgpudeln är absolut intressant. Det är förhoppningsvis många år kvar innan det är dags för en ny pudel i familjen. Vi kommer inte skaffa någon mer hund så länge shih-tzun hänger med. Han tyckte inte alls det var roligt med valp här hemma, så vi vill inte utsätta honom för det igen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
5/3/15, 9:47 PM
#4

3 tycker det låter klokt :) Du har gott om tid att leta efter bra kennel :)

Upp till toppen
Annons: