Annons:
Etikettallmänt
Läst 1803 ggr
KattOchHund
2015-04-05 08:06

Storlek på storpudelvalp i "hoprullat läge"?

Haha, ja jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken…:-) Men hur stor är en storpudelvalp på 9 veckor? Funderar på hur stor bädden bör vara i början. Sett att det finns en del på Tradera men är osäker på om storleken räcker till…

Annons:
fridarebecka
2015-04-05 23:32
#1

Tror du inte att du i slutändan tjänar på att köpa en fullstor bädd redan från början? Du kan ju fylla ut den med filtar så känns den inte lika stor för valpen 🙂

Kalashnivik
2015-04-08 05:07
#2

Är du beredd på att köpa en ny bädd när den är 15 v? :P 

Håller med ovan men vill du inte ha en jättesäng i början köp en som räcker tills vovven är halvvuxen. Svårt att säga hur stor… Har du inte träffat valpen i fråga? Jag skulle ringa uppfödaren och be om råd.

Fö brukar min bekants storpudel ligga i kattens korg :P

Amandla
2015-04-08 13:49
#3

Första fem-sex månaderna kan jag tänka mig att det räcker med en bädd som är ca 60 cm, men säger som #1, köp en större bädd och lägg i lite filtar och kanske en kudde. Och vem vet, din hund kanske inte bryr sig om bäddar alls utan föredrar soffan, golvet, en enkel filt på golvet osv. Köp inga dyra  leksaker eller bäddar innan du lärt känna din hund, det är nog mitt allra bästa råd 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
KattOchHund
2015-04-08 21:21
#4

Tack för svar! Tyckte att bäddarna på Tradera var billiga så tänkte att man kunde börja med en sån, men inser nu att de är för små. Så får bli en stor med en gång. Nej, har inte träffat valpen än. Den är bara en vecka gammal…:-)

Amandla
2015-04-08 21:47
#5

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridarebecka
2015-04-09 09:27
#6

#4 Vad kul med storpudelvalp 😍 Skaffar antagligen en om drygt ett år och håller på längta ihjäl mig redan!

Annons:
KattOchHund
2015-04-10 22:43
#7

Ja, det ska bli jättespännande! :-) "Bara" 8 veckor kvar nu innan vi får hem henne. Och om ca 3-4 veckor ska vi hälsa på! :-)

Upp till toppen
Annons: