Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2396 ggr
Siggebus
3/27/15, 6:31 AM

Sorglig dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

12 år, 9 månader och 1 dag blev han min lilla Sigge …. det står på pappret jag fick med mig hem i onsdags från djursjukhuset. 😢
Har så många blandade känslor, skuld, lättnad, gråt och glädje över mitt lilla buseltroll som förgyllt vår tillvaro i så många år. ❤️
Jag ville egentligen inte ha en pudel - höll på att dö när dottern sa att hon ville köpa en pudel då för nästan 13 år sedan!

Tänkte faktiskt: "näää, en sån där tanthund!!??" jag som i grunden var en schäfer- och labradormänniska vid den tiden tyckte nästan det var pinsamt.
Men han kom in i våra liv med glädje, pudelfnatt och ett STORT hjärta och jag skulle aldrig tveka att skaffa samma ras igen.
Bara tills för ett par månader sedan var han som en valp men sedan började åldern och sjukdomarna smyga sig på och i onsdags blev han så himla, himla dålig att det blev akutkörning till veterinären och han fick somna in i min famn.
Jag är så ledsen och tomheten här hemma är enorm - tycker mig se och höra honom överallt.
Ta hand om era älsklingar och gläds över dem varje dag - kanske jag någon dag tar till mig en ny liten "clown" men det lär dröja ett tag i alla fall.
Mvh Susanne

Annons:
5ara
3/27/15, 9:51 AM
#1

Styrkekramar🌺 Verkar varit en fantastisk vän ni hade❤️

Amandla
3/27/15, 12:15 PM
#2

❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
3/27/15, 8:31 PM
#3

Beklagar verkligen sorgen. ❤️

Vad söt han var Sigge.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
3/29/15, 12:34 AM
#4

Beklagar.🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Siggebus
3/31/15, 7:39 AM
#5

Tack ska ni ha ❤️
Nu har det gått 5 dagar och det börjar kännas lite bättre men jag "ser" och "hör" honom fortfarande i väldigt många vardagliga situationer 🙂
Ni vet, varje gång man reser sig från en stol eller från soffan så "är" han där med pigg uppsyn - liksom lite frågande: "vad ska vi göra nu matte?"
Eller när jag ska lägga mig på kvällen - det känns fortfarande som att jag måste skynda mig på plats i sängen för att han brukade flyga upp i sängen och ta den bästa platsen 🙂
Saknar honom enormt mycket men nu känns det som att livet trots allt går vidare dock med många, många fina och roliga minnen.

fia1116
3/31/15, 6:50 PM
#6

Usch vad hemskt. Han ser precis ut som vår lilla pudelkille här hemma! "Pudelfnatt" var ett oerhört bra ord måste jag bara säga, stämmer precis in 😂Du får fortsätta att minnas honom och vara glad över den tid ni fick! Kram❤️

Annons:
[mammamuih]
3/31/15, 7:43 PM
#7

<3

[Forest]
4/7/15, 8:14 AM
#8

Många styrkekramar

Upp till toppen
Annons: