Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 4439 ggr
Nilamnaj
2015-03-03 15:02

Tips på uppfödare av storpudel

Hej!

Vi är en familj som söker valp till sommaren och det vi har spetsat in oss på är pudel. Pudeln, oavsett storlek, verkar vara en ovanligt härlig ras men vi har till slut fastnat för storpudeln.

Nu undrar jag om någon här har tips på en kennel som föder upp härliga storpudlar, helst i aprikos, rött eller brunt. Tacksam för alla tips och idéer!

Vänliga hälsningar

Malin

Annons:
Plinkeplottan
2015-03-04 07:51
Nilamnaj
2015-03-05 09:00
#2

Tack! Jag har hittat listan över uppfödare men jag tycker att det är snårigt att hitta rätt och hoppades på lite ytterligare hjälp på traven. 

Är nyfiken på om någon har en särskild kennel att rekommendera.

[Forest]
2015-03-05 10:07
#3

Tyvärr känner jag inte några som föder upp storpudlar men jag hoppas att du kan få tips av andra :) Kan du tänka dig åka långväga eller i vilket/vilka län hoppas du att hitta en bra uppfödare ifrån? 🙂Lycka till och hoppas du hittar en bra uppfödare som föder upp trevliga pudlar 🐶

Amandla
2015-03-05 14:32
#4

Nilamnaj, vad vill du ha? En hund mest till sällskap eller något att arbeta med? Utställning? Vill du ha nära till uppfödaren eller kan du tänka dig att åka en bit, 20-50-100 mil?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nilamnaj
2015-03-05 19:26
#5

Vilka bra frågor ni ställer! 

Vi bor i Dalarna men kan tänka oss att åka en bit, framför allt söderut eftersom vi har familj i Skåne. 

Vi gillar både friluftsliv och motion så vi vill vara aktiva med hunden. Jag skulle tro att utställning inte är något för oss däremot är vi väldigt nyfikna på aktiviteter som agility, rallylydnad, tricks och sök. 

Skulle tro att det vi märker att vår hund gillar kommer vi att göra mer av. Har gjort några studiebesök i hundvärlden och tycker att det verkar vara fullt av trevliga både fyrbenta och tvåbenta vänner :-)

poodlelicious
2015-03-20 06:57
#6

Brun: Frihamras kennel typ utanför Uppsala.

Röd/aprikos: Fosters kennel i Molkom

Annons:
thea_thea
2015-03-20 07:28
#7

pearlsnstars.se Har kikat på den svarta/bruna kullen. Är så sugen på valp i sommar!

Nilamnaj
2015-03-20 12:12
#8

#6 och #7 Tack för era tips!

Vi har faktiskt alldeles nyss varit och hälsat på hos Frihamras, trevliga människor och riktigt fina hundar. Så vi hoppas att det kan bli en valp därifrån! Väntar med spänning :-)

Pysen_87
2015-03-20 18:10
#9

ChriKjell´s stor pudlar :D

Upp till toppen
Annons: