Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 4276 ggr
Nellie00
2015-02-17 10:02

Tips på kennlar?

Vi har nu i familjen nästan helt bestämt oss för att skaffa en till liten familjemedlem. Det kommer att vara till största delen "min" hund men alla i familjen kommer givetvis hjälpa till. Jag vill ha en dvärgpudel tik i färgen röd eller brun helst men svart funkar lika bra. Det är ett stort plus om valparna är leveransklara sent på våren eller under sommaren då jag har sommarlov och en utav mina föräldrar som är lärare också har det. Våren funkar även då mina morföräldrar kan ta hand om valpen men det är bäst till sommaren (maj, juni, juli). Jag har kollat runt bland kennlar men det finns så många och det är första pudeln i våran familj. Vi har en hund redan men kenneln hon kom ifrån var inte registrerad i skk och det är viktigt för mig. Jag hoppas att någon här har lite bra tips på kennlar i västagötaland helst. Det finns även möjlighet för mig att hämta valpen i Karlstadsområdet då vi regelbundet hälsar på släktingar där. Jag kommer använda min pudel till agility, freestyle, rallylydnad, tricks och hundparkour på nybörjarnivå. Därför behöver inte kenneln eller föräldrarna vara inriktade på utställning då det inte intresserar mig eller någon annan i familjen. Annars vill jag bara ha en trevlig kompis att busa runt i skogen med och prova på olika hundsporter. Hoppas ni har några bra tips på kennlar och tack på förhand! :) P.S hoppas jag satte tråden i rätt kategori :)

Annons:
poodlelicious
2015-03-20 07:00
#1

Finns en kennel på Orust som heter Happy Life. Hon ska ha röd/aprikos dvärg i år vet jag.

Nellie00
2015-03-20 12:33
#2

Tack! Jag har hittat 2 andra som ska ha valpar till sommaren men ska kolla in den också :)

Amandla
2015-03-20 13:45
#3

Kennel Drop-Dead Gorgeous i Hallsberg har en kull röda-aprikosa valpar just nu.

Kennel Darphin´s i Nydalen (mellan Askersund och Motala) väntar valpar, kan bli både brunt och svart).

Håll också koll på pudelklubbens valphänvisning, det ligger flera kullar i rött-aprikost där nu . Titta även på de toykullar som kan finnas, valparna reggas efter den största föräldern och det är väldigt vanligt att man parar mellan toy och dvärg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nellie00
2015-03-20 14:36
#4

Har redan kollat in drop dead gorgeous och vi ska ringa till dom igen nu när dom har fått valpar. Ska se om Darphin's kennel är intressant också. Tack för tipsen! :)

DeadPromises
2015-03-20 17:37
#5

Light Dreams :)

Dvärgvalpar till sommaren.

Nellie00
2015-03-22 14:07
#6

Står i kö i 3 kennlar just nu och alla är väldigt lovande. Hoppas bara att det blir tikar i kullarna så blir det bra. Men tack ändå, ska kolla på dom om det andra inte funkar :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: