Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 2969 ggr
monsterblom
2/4/15, 2:25 AM

köpa unghund (storpudel)

Då jag och sambon har bestämt att skaffa hund (äntligen!) så är bara ett litet moment kvar. Att hitta en bra uppfödare. Dock så jag inte ute efter en valp. Utan en unghund på minst 6 månader. Självklart har jag en önskan om färg 😃, en brun eller en gråfärgad hund. Tycker dessa är otroligt vackra!

Har kikat runt bland olika uppfödare, men de finns massor! Är inte intresserad av att ställa ut, utan vill ha en träningskamrat som kommer följa med på äventyr. Hunden kommer även att följa med sambon till och från när han jobbar. 

Vart uppfödaren bor är inte så viktigt, även Norska uppfödare är intressanta då hunden ändå kommer behöva pass då sambon jobbar mestadels i Norge. 

Än så länge har jag hittat två uppfödare som tilltalar mig, Frihamras kennel och Chrikjell´s kennel. Har ni någon erfarenhet om dessa uppfödare?

Annons:
Amandla
2/4/15, 3:49 PM
#1

Båda är erfarna, kunniga  och seriösa, så mycket vet jag. Är inte så insatt i storpudel då jag själv håller på med toy- och dvärgpudel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Estelle13]
2/4/15, 5:23 PM
#2

Har en bekant som har en storpudel från chrikjells kennel som är besviken då hon inte fått den hjälp och stöttning som hon trodde hon skulle få, den tjejen ville dock hålla på med utställning.

Annars är väl båda kennlarna erfarna och kunniga när det gäller hundarna.

Min ena storpudel kommer från kennel Dag och Natt, där föder dom upp bl.a silver pudlar, dock tror jag inte dom har några nu för tillfället.

Upp till toppen
Annons: