Annons:
Etikettbeteende
Läst 1404 ggr
Fransu
1/9/15, 4:17 PM

"Ler" era pudlar?

Vi har på sista tiden märkt att Harry har börjat le när han är riktigt glad. Framförallt när hundarna varit ensamma en stund och vi eller någon av oss kommer hem. Med le menar jag att han visar tänderna. Har hört att det är ganska vanligt att dalmatinern gör så.  Jag tycker det är hur charmigt som helst med en svansviftande flinande Harry som möter en när man kommer hem. ❤️

Så jag är nyfiken på att höra om det är vanligt med leende pudlar? Har aldrig haft eller känt en leende hund innan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Forest]
1/10/15, 9:46 AM
#1

Oja här får man fina leenden av Enja och Donna. tyvärr så vill inte denna dator (laptop) funka helt som den ska annars kunde jag försöka bjuda på bilder  :) Jag har tidigare vart med flera andra hundar som smilet, dom bästa smilen fick jag av en newfoundlands tik och en Pointer hane galet glada när jag kom. Att se deras fladder läppar dras upp haha ja det var underbart 😃 I helhet tror jag inte detta beror på rasen/r utan mer på deras personlighet 🐶

Fransu
1/10/15, 2:30 PM
#2

Vad roligt att dina pudlar också ler. 🙂 Måste ha varit en syn att se en newfoundland le. 😃 Har själv haft en newfoundlandshane för många år sedan och han hade tunga läppar.  Du har säkert rätt, att det handlar mer om personlighet än ras.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

5ara
1/16/15, 9:14 AM
#3

Åh, det är ju så gulligt när vovvarna ler❤️ Amrisen vi hade log vitt och brett när han var riktigt glad😃 Pudelbusen däremot visar inga tendenser att dra på smilbanden…

Fransu
1/16/15, 1:23 PM
#4

#3 Ja, visst är det gulligt. Jag blir lika glad varje gång. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: