Annons:
Etiketttillbehör
Läst 4843 ggr
elima_2
1/8/15, 1:01 PM

Transportbur

Vi ska bli med pudel i slutet av månaden :)

En liten ettårig dvärgpudel med mankhöjd på 28cm. 

Någon som har ungefär samma storlek på sin hund som kan berätta vilken storlek ni har på eran transportbur?

Vill nog ha en i plast som man kan spänna fast i baksätet på bilen men även ha i bagaget. Ska beställa en bur men är väldigt osäker på storleken..

Annons:
[Forest]
1/9/15, 7:59 AM
#1

Om du använder en bur eller liknande för transporten i personbilen ska varje hund ha minst följande utrymme:

[Forest]
1/9/15, 8:02 AM
#2

Våran transportbur är mycket större än minimåtten men vi ansåg hellre större än trångt. Ena får sitta bältad så den sitter säkert i bilen. ;)

elima_2
1/9/15, 10:24 AM
#3

Det är svårt när jag inte vet alla mått på hunden.. Tänkte om någon hade en ungefär lika stor hund (med ungefär samma mankhöjd) som hade kunnat skriva vilken storlek de har på sin bur så kanske jag får ett hum.

Nu har jag absolut ingen aning..

elima_2
1/9/15, 10:34 AM
#4

61x40x38, är det för litet?

[Forest]
1/9/15, 12:23 PM
#5

4 sån storlek har vi på kattburen och till Milli är den för liten hon är 27 cm hög. Hon kan inte sitta i den normalt eller stå normalt. Man får räkna bort underlaget lite med då man har något i buren för göra det skönt. Vi har liggunderlag och filt så kanske försvinner 3 cm. 

Vill bara varna lite, en bekant hade en stålbur en svart dom är mer för utställning än för bilåkning. Hur som helst hon krockade med hunden i buren, buren vart rena skiten och hunden förlora synen på ena ögat som vart punkterat av en stålpinne, han hade tur på ett sätt kunde punkterat hjärtat. http://www.haromi.se/burarmm-c-30.html Stålburen ser du på den sidan.

Skulle jag köpa köpa plast bur så skulle jag köpa en bur som är godkänd för flyg dom kostar lite men tycker dom verkar säkrare dit hör märket vari kennel men det finns fler :)

elima_2
1/10/15, 3:15 PM
#6

Hmm.. Är L 67 x B 51 x H 47 cm bättre eller ska jag ha större?

Annons:
[Forest]
1/11/15, 10:08 AM
#7

6 den blir bra, lite stor vill jag säga men hellre det än för liten 😉

Upp till toppen
Annons: