Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 975 ggr
Lejonhund
12/29/14, 11:11 PM

Med pudel igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Japp, dagen innan jul hämtade jag lilla Franz. 1,5 år gammal och dvärgpudel. Har varit utan hund i ett par år, men nu, när jag snart flyttar in i bostadsrättslägenhet och tillvaron blir stabilare (flyttat runt mycket senaste åren pga. studentkontrakt på lägenheter som inte varit långvariga) så bestämde jag att det skulle fungera med vovve igen. Eftersom Franz inte bott i lägenhet eller utan hundkompisar är det bestämt att vi tar det som det kommer, lite som prövotid. Han ska trivas med det och inte må dåligt av att vara själv och så.  Sen får vi se vad framtiden för med sig :) Än så länge går det toppenbra och han har börjat känna sig trygg med mig (har inte lämnat honom själv än, han måste ju känna att han bor här och att han är säker i hemmet först liksom)

Min första egna hund var en storpudel, denna gång blev det en dvärg mest av praktiska skäl (ex att han är lättare att resa med, får åka väska inne i kabinen om vi flyger och hälsar på släkten och så). Franz verkar vara en riktigt rolig filur, vi kommer nog hitta på mycket kul, hundkurser och hundsportande är väl tanken att det ska bli en del.

Söt som socker är han i alla fall, hjärtat bara smälter när han lyckoskuttar med svansen på topp, och spatserar på gatan som att han ägde hela stan ^_^

Annons:
Tuffsan81
12/29/14, 11:19 PM
#1

Å vad söt! Grattis! :) Hoppas på att snart hitta min kompis med! :)

Amandla
12/30/14, 10:51 AM
#2

Grattis till sötnosen! 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
12/30/14, 11:43 AM
#3

Grattis härligt söt liten krabat 😍

Fransu
12/30/14, 12:27 PM
#4

Lycka till med fina Franz! Hoppas han och ni ska trivas med varann. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: