Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2332 ggr
Alva14
12/29/14, 7:39 AM

Täcke

Hej! Nu börjar det blir riktigt kallt, även här i söder. Jag har funderat på om jag behöver ett täcke till Alva? Hon verkar inte frysa än, men hur vet man det? Och har ni tips på bra täcken? Tacksam för svar!

Annons:
[Forest]
12/29/14, 11:38 AM
#1

Jag har olika täcken till hundarna. Hurrta har jag till Milli som har utställningspäls hon behöver inte något varmt så hon fick vind/regn täcke. Donna har jag fyndat ett täcke till som är mycket varmt fryslort som hon är, märke okänt från denna sida den röd/svarta från denna sida http://www.jaktgarden.se/produkter/Hund/tacken.htm

. Enja har ett varmt regntäcke liknande denna http://www.haromi.se/hundtackeharomititanduk-p-640.html?cPath=44_108&osCsid=7ef9a301d5da1c7fc52de901e9d2ffa5

Jag märker att hundarna fryser vid 10 minus åker skor på Donna och Enja då dom annars får köldkramp

Alva14
12/29/14, 7:58 PM
#2

#2 tack för tipsen! Idag var det minus 12 men jag märkte inte att hon frös dock. Hon har ganska tjock päls, men ett typ av regntäcke kunde nog vara bra. Jag ska kika på dina Länkar! Vad för typ av skor har de?

Levijo
12/29/14, 8:19 PM
#3

Fryser hon märker du det garanterat! Min hund lyfter på tassarna, haltar och visar att hon inte vill gå när hon fryser. 
Ska skaffa skor snart, vilken modell vet jag dock inte

Alva14
12/29/14, 8:30 PM
#4

#4 Ok, nä det har jag inte märkt ännu! Dock så skulle kanske ett par skor vara bra med tanke på saltet som de övergödslar med hela vintern. Tips på bra sådana mottages gärna!

Lejonhund
12/29/14, 11:27 PM
#6

Jag har täcke på min lilla Franz när det är minusgrader och vi ska gå långt (kanske inteo m är är -1 grad men -5 och nedåt är det täcke på). Han har ju trots allt bara 5 kilo kropp och det går fort att bli nedkyld. Märks inte att han fryser så länge han springer och röjer runt, men märks om vi blir stillastående en stund. Har det främst för att inte musklerna ska bli nedkylda och stela och då ha större risk att bli skadade om han skulle hoppa och landa tokigt eller så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: