Annons:
Etikettpälsvård
Läst 4142 ggr
AnnaDante
12/14/14, 4:10 PM

Trimmer

Jag är på jakt efter en inte allt för dyr trimmer i mindre variant som passar att klippa nos och tassar med för en ovan pudelklippare. Just nu har jag en Oster till kroppen men den känns väldigt osmidig och svår att använda på tassar och nos på en sprallig valp :) Har hittat en Andis (Andis quick trim trimmer)  som är billig, någon som har erfarenhet av denna?

 http://www.grizzlyzoo.se/hundtrimmer-och-klippmaskiner-Andis/andis-quick-trim-trimmer/

Annons:
[Forest]
12/18/14, 8:49 AM
#1

Hoppas andra kan tipsa dig, ville bara fråga hur det går med lille Dante träffat hans bror som har fått mycket av sin mor både utseende men även hennes härliga personlighet av bara finnas och trogen kelgris :)

AnnaDante
12/18/14, 9:29 PM
#2

Åh vad roligt! Rio var det va? Det var sådan skillnad i storlek mellan han och Dante när vi var och hämtade Dante, undrar om det fortfarande skiljer sig :) Allt är bra med Dante, han har väldigt mycket energi men har samtidigt enkelt för att koppla av :)

[Forest]
12/18/14, 10:02 PM
#3

Vet inte hur stor han var men som Enja var han väl fast kalvig men snart växer dom i sin kroppar med 😉Skönt att allt är bra låter som det ska energisk men lätt att koppla av 👍

reverse
12/21/14, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har ju en arbetshäst till klippmaskin på trimmet, som jag även använder på Gaia: http://www.parma.se/klippmaskiner_hundar/andis/andis_agc_super_two_speed_m_skar_10_539/

Men jag tog även hem en sådan här billig miniklippare: http://www.dogcorner.se/klippmaskin-oster-cordless-mini-trimmer/757-0

Den tyckte jag var en besvikelse. Den hade noll kraft, kunde knappt klippa en nos, var tvungen att olja in hela tiden för att den skulle palla något och särskilt snyggt blev det inte heller.  Det bästa är nog om du kan få prova på plats, generellt har Andis inte gjort mig besviken, men jag har inte provat den du Länkar till. Men några hundringar till så lär du ha en helt ok klippmaskin för småjobb.

 //Lina

AnnaDante
12/21/14, 7:55 PM
#5

Så söt hon är! :) Ja, ska nog satsa på en lite dyrare Andis istället.

[Forest]
12/22/14, 9:57 AM
#6

Hon är verkligen docksöt 😍

Annons:
[Teddies matte]
12/27/14, 6:15 PM
#7

Andis AGC 2-speed (super) är lättare och smidigare än Oster A5, det är en toppenmaskin. Men vill du inte lägga ut pengar på en till bra maskin så kanske en liten Andis D4D vore något?

[Forest]
12/28/14, 9:55 AM
#8

7 är Andis D4D bra? finns för skapligt bra priser ser jag runt 600 kr 🙂

[Teddies matte]
12/28/14, 2:27 PM
#9

#8 Jag har den själv, men måste faktiskt säga att jag inte provat den än eftersom behovet inte funnits. Klarar mig väldigt långt med min AGC 2. Men jag skaffade den ifall jag någongång skulle behöva den till just t.ex. pudelnos och tassar eller andra väldigt små hundar, vad jag kunde läsa om den då var iallafall att folk var väldigt nöjda med den som extra trimmer till små områden.

Upp till toppen
Annons: