Annons:
Etikettallmänt
Läst 1785 ggr
[Forest]
2014-12-10 21:36

Roligt tv-program om belöna bajsplockarna.

Sitter just nu och har på national graphic och iden var hur man kan belöna dom som plockar upp efter sin hund. Den första var belöningen två hundgodisar mot en påse bajs. Den andra var en tävling på hur varm hundbajsen var när man kasta den. Jag tyckte att godiset var en bra ide men det visa sig att själva tävlingen om graderna på pajset uppskattades mer. Kul ide var det jag hoppas att något sånt kan göras kanske i hundparker som finns runt om i landet :) 

Jag hade vart nöjd med utsatta bajspåsar vid bajskorgarna där det slarvas att plocka upp efter sin hund.

Annons:
5ara
2014-12-11 14:24
#1

Haha! Jag hade uppskattat godisbelöningen mest🙂 Bra idé där med utsatta bajspåsar!

Catta-
2014-12-11 17:05
#2

Kul :) där jag bor finns det några "hållare" med bajspåsar man får ta vid soptunnor. Det är sällan man ser bajs på gatorna här

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2014-12-11 19:46
#3

Bajspåsar finns inte här uppsatta och våran lilla stad finns det otroligt många hundar och jag vet väl om flera som inte plockar upp bajs några har jag ryt till åt så när dom ser surkäringen med pudlarna så går dom på rätt fort 😎 Jag och en granne gjorde ett test under 1 månad satte hon och jag upp bajspåsar vid en promenadväg som är poppis att gå med hundarna, det vart 5 rullar längs promenadstigen och det gick åt 34 rullar men det var bajsfritt.  Vi tog kort före och efter månaden och skrev till kommunen om att vi skulle behöva mer bajskorgar samt få bajspåsar på vissa ställen där många låter bajsen ligga kvar. Men tyvärr har inget hänt :/

Kan säga att här finns även vissa ungdomar som anser att det är jätte kul att sparka ner dessa papperskorgar och kasta dom i ån som är jätte grund.  :C

Upp till toppen
Annons: