Annons:
Etikettutställning
Läst 1833 ggr
Haztparken
12/5/14, 1:36 AM

Cert

Jag försöker lära mig mer om utställningar och var då inne på pudelklubbens hemsida och tittade på resultat från olika utställningar.

Något jag reagerade på var att vissa hundar som blivit BIM/BIR inte fått något cert? Vissa har ju inte fått de för att de redan är champion men då har det stått CH framför deras namn men på vissa så har en annan hund längre ned på listan fått certet fast att en hund högre på listan var den som vann? Hur kan det bli så? Eller har den ändå fått cert?

Skickar med en länk på ett exempel: http://media.pudelklubben.se/2013/12/2014-10-26SPKsHassleholm.pdf 
T.ex. Dvärg BT, 1:an fick BIR men inte certet och då står det inte CH framför namnet?

Sedan undrar jag också om det alltid delas ut cert i både BH och BT? Och kan det delas ut flera stycken eller är det max en för grupp?

Annons:
AnneN
12/5/14, 2:25 AM
#1

Det kan vara så att hunden erhållit alla cert den behöver för championatet men att det vid utställningstillfället inte har hunnit registreras, då ska ägaren meddela det till ringsekreterare och certet går då till nästa hund som är berättigad att tävla om cert.

Om inte pudel har några speciella särbestämmelser så delas cert ut till bästa tik & bästa hane, det är bara en i respektive grupp som kan få cert och 2:an i gruppen får reserv cert.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Amandla
12/5/14, 12:21 PM
#2

En domare måste ge cert ifall det delats ut ck. Ck däremot har en domare rätt att hålla inne. Det är bara ett cert för tik och ett för hane i varje storlek.

Glöm sen inte tryckfelsnisse, ibland faller titlar bort 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Haztparken
12/5/14, 5:34 PM
#3

Okej tack så mycket! Nu tror jag att jag förstår :)

Thaisilk
12/6/14, 9:11 PM
#4

Den veterantik som du har markerat, Willianas Chrysantheme, blev Svensk Utställningschampion redan för 6 år sedan. Tydligen har titeln ramlat bort i resultatlistan.

Upp till toppen
Annons: