Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 4754 ggr
LillyAmanda
11/24/14, 11:30 AM

Pudel som diabeteshund?

Hejsan! Jag har länge funderat på diabeteshund, då jag har diabetes. Men då kommer problemet med ras… Är det någon som har någon erfarenhet av pudlar när det gäller tjänstehund? PS. Har jag lagt tråden i fel kategori kan admin gärna ändra :)

**//Amanda

Annons:
Amandla
11/25/14, 11:09 AM
#1

Jag har personligen ingen erfarenhet, men vet att det finns några pudlar som jobbar fast jag kan inte svära på om de är utbildade mer än att ägarna tränat dem. Pudlar är i allmänhet smarta, lättränade och har bra nos, så det handlar nog mest om att hitta rätt individ. Vilken storlek har du tänkt dig? Vill du ha tips om uppfödare som fokuserar på arbetslust hos sina hundar så kan jag gärna skicka såna i pm 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
11/25/14, 8:08 PM
#2

Vi är lite inne på att gå kurs med Milli för bli en terapihund, då husse skulle ha med sig henne till sitt jobb. Är inte så inne i just pudel som tjänstehund annars 😉

LillyAmanda
11/25/14, 10:28 PM
#3

Jag hade nog isåfall tänkt på mellanpudel om jag ska ha i framtiden. :)

**//Amanda

Amandla
11/25/14, 10:31 PM
#4

Där känner jag till ett par bra seriösa uppfödare 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
thea_thea
11/26/14, 8:51 AM
#5

Amandla kan du pma mig också? Är sugen på en arbetande pudel i framtiden fast storpudel.

Amandla
11/26/14, 2:56 PM
#6

Jag pm:ar dig thea thea!👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Zelda12
11/26/14, 9:21 PM
#7

Jag tränar specialsök med min dvärgpudel och hon är suverän. Pudlar är så lättlärda, glada och samarbetsvilliga så det skulle nog fungera utmärkt att ha en som diabeteshund!

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


[Forest]
11/26/14, 9:30 PM
#8

7 specialsök vad är det?

wingren
1/27/15, 3:17 PM
#9

Såg ett inslag om en kvinna i rullstol som hade en storpudel som servicehund :) tror det var på svt eller möjligtvis nyhetsmorgon. Har varit med två gånger enligt min mor (som har en pudel och en till på gång) ;). Hon i inslaget valde iaf just storpudel så hon kunde få hjälp att dra stolen i backar o så. Tror inte det spelar någon roll vad gäller storleken för din del :)

Upp till toppen
Annons: