Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2874 ggr
[Forest]
2014-11-16 10:27

Vad för täcke overall har hunden?

Har vart i väg och provat täcke till Mille men lyckades inte hitta en jag tycke var bra. 🥵

Jag letar efter mjuk lättfodrat täcke regntåligt med magplatta.  Fleecefoder i täcket= inte önskvärt alls. Overall letar jag kanske efter med har en nu som jag funderar lite på sätta resor i så sitter den bra men den är bara regnoverall kanske behövs lite varmare när kylan verkligen har kommit.  Har ni tips så är det varmt välkommet

Annons:
Amandla
2014-11-23 21:16
#1

Har du provat att beställa ett måttbeställt täcke någon gång? Jag vet några som är duktiga på att sy och som tar emot beställningar. 

Nevis Design

Pixel the poodle (sidan ska uppdateras, jag vet att hon syr rätt mycket men det går att ta kontakt via sidan)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-11-25 20:12
#2

tackar för tips ska kontakta och se om hon kanske kan göra ett täcke som jag önskar till Milli☀️

grodprinsessa
2014-12-04 13:53
#3

Vi har Hurtta regntäcke och även ett Hurtta vintertäcke till Åskaar. Synnöve som har Pixel the poodle är superduktig och det blir så snyggt!! Jag väntar bara på att vår ska växa färdigt sedan ska jag beställa ett måttsytt från henne :)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Forest]
2014-12-04 22:54
#4

Jag hittade ett litet Hurtta täcke storlek 27 till Mille. Ren slump hitta jag det på citybord för 150 kr nytt med lappar kvar, bara provad på en valp som hade växt ur den innan det var dags att ta på sig den :)

[Forest]
2014-12-04 23:03
#5

http://www.dinhundshop.se/hurtta/hurtta-regntacke.html denna har hon nu, bara provat den på henne då vädret har varit bra men om det regnar så åker det på :)

willas
2014-12-08 06:46
#6

Också jag skaffade Hurttas täcken till Timi, 6 mån mellanpudel. Jag hade inte alls beslutat mig för Hurtta men när vi började pröva täcken så satt nästan alla illa på den smala pudelkroppen. Hurttas var det enda som passade bra.

En sak som hjälper är säkert snöret som man kan spänna i nacken.

Regntäcket har ett helt tunt foder, så mycket att inte plasten ligger mot pälsen.

Jag har Hurtta OutDoor Torrent regntäcke och Hurtta Outdoor Ultimate vintertäcke.

Annons:
Amandla
2014-12-08 16:23
#7

Granngården har ett regntäcke som är snarlikt Hurttas, det sitter väldigt bra på min lilla Aska. Jag var inne och provade det på henne men köpte inte, tyckte det kostade för mycket för en växande valp. Det kostade runt 380 kr, så det är ju ändå billigare än Hurttas. Har inte kollat på om de har varma täcken.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-12-09 19:43
#8

har även regnoverall som jag sätter 2 klädnypor  på ryggen då den är lite stor jag ska försöka se vad jag kan trolla med den för bättre passform och annat knäppe. Tar min ena syster till hjälp då jag inte är så jätte kompis med symaskinen 🤪

7 Bra tips ska kolla på den funderar på nytt täcke till Donna 👍

[Nalle-]
2014-12-10 22:16
#9

Köpte ett nytt täcke till Asko idag, påminner om Hurttas men gick på bara 250kr. Hittade det på Hööks men vet tyvärr inte vad det heter, fanns i gult och rosa.

[Forest]
2014-12-10 22:22
#10

9 åh den tåls att även ta en titt på, tyvärr får man inte ta in hundar till den Hööks butiken som ligger närmast oss men jag får höra om man kan prova den och passar den inte göra en retur på den.  

Jag har köps så många saker som hundarna inte anser är bra allt från bäddar-till täcken som tur är så har jag en kompis som oftast har hundar som mer uppskattar mina inköp. Så ska inte samla på mig mer bra o ha köp utan det ska tusan passa och funka  😎

Upp till toppen
Annons: