Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3564 ggr
Mosten
2014-10-20 13:24

Hurtta overall till toy/dvärgpudel

Vart och provat en Hurtta regnoverall till Iza storlek 303. (rygglängd 30, ben 3 som är längsta längden) är lite stor men går att dra åt vid hals och midja.
Nu är isa 27cm i rygg.

Vilken storlek har ni som har Hurtta? eller har ni andra förslag jag vill ha med ben inför vinter eftersom de lätt blir snöbollar på benen🙂

Annons:
villavilla
2014-10-21 10:18
#1

Jag har storlek 353 på en mellanpudelhane på ca 40 cm (hög alltså). Jag har storlek 303 av äldre modell på en mellanpudeltik på ca 36 cm (hög igen), men den här modellen är större än nyare då jag har 353 av den på en stor mellanpudelhane (45 cm hög). Tyvärr så vet jag inte rygglängder på mina hundar så det inte går helt att jämföra :/

Men jag kan rekommendera Hurtta regnoveraller! De nyare är snygga, tål bra och har jättebra reflexer! Så hundar syns verkligen i mörkret. Jag gillar också deras fleeceoverall, även den modellen som inte är vattentät, jag menar den http://www.petsintown.se/produkt.asp?kategori=19070&artnr=930341 Har en sådan på min storpudeltik  och hon gillar den mer än sin regnoverall.

Den här modellen av fleeceoverall är vattentät http://www.petster.eu/se/art/hurtta-vattentat-fleeceoverall-rod.php men jag har inte erfarenhet om den.

[Forest]
2014-10-22 21:04
#2

Jag har 28 på Donna dom andra passar inte i deras täcken eller overaller så jag har helt andra. Det gäller att mäta väl. Så länge hunden växer så kan man gott köpa lite för stort om man vill slippa köpa nytt om och om igen ;)

AnnaDante
2014-10-28 21:13
#3

Någon som har erfarenhet av Rukkas overaller? :)

[Forest]
2014-11-03 20:53
#4

3 vilken är det kan du länka? Jag kan rekommendera hurrta fleece overall har en röd till Donna sitter super bra är Dante kortklippt så kan han ha den. Lina Medarbetare på hif säljer en vet jag till bra pris kanske passar Dante

AnnaDante
2014-11-03 22:04
#5

4 http://www.grizzlyzoo.se/tacken-Rukka/rukka-thermal-softshell-overall-svart/?group=prod_prod_grp-s1%2F293

Har inte sett den i verkligheten, antar att man får åka dit och prova :) Har tittat på fleece overall, är kanske en sådan man ska satsa på :)

[Forest]
2014-11-04 09:15
#6

5 saken med fleece är att har du en pudel med mer päls så är den snart tovig som tusan, så här har bara Donna den hon klipps ner kort, hon har så grymt tjock päls att jag ännu inte har hittat ett bra skär som klipper ner pälsen i mitt tycke lite lagom sportklippt. Dante har ännu valppäls och har du sen ingen tanke på låta pälsen vara funkar säkert fleece men den du visar verkar vara bra, bäst är att man provar ut så den sitter bra. Jag har köpt många täcken som sitter ***** på hundarna men vissa kan man sy om lite andra har jag sålt till bekanta.  Vill man ha overall så brukar tyvärr benen vara mycket korta men prova ut och se vad du tycker.

Annons:
villavilla
2014-11-04 11:45
#7

Fleece overall passar perfekt till pudeln med snörpäls :) Jag har redan tvättat Pimu till nästa helgens utställning och varje gång vi går ut, klär jag på henne fleeceoverallen. Som jag skrev tidigare så är Pimus overall av äldre modell men nu har jag märkt att den håller också hunden torr, även om det regnar! Så verkligen en bra overall!

För en vecka sedan var jag ute i blöt snö och regn med hundarna i tre timmar och alla hade en overall på sig. Pimu med sin fleeceoverall var helt torr när vi kom hem (på bilden är Pimu längst på höger). Andra var blöta under magen.

AnnaDante
2014-11-04 20:36
#8

6 Okej, det var det jag misstänkte med fleece, tack för hjälpen. Ska nog åka och testa overallen från Rukka och se hur den passar :)

Pysen_87
2014-11-06 18:24
#9

Jag kör med hurrtas regnoverall, sen Benskydd på, som jag sytt själv. :D

Upp till toppen
Annons: