Annons:
Etikettutställning
Läst 4170 ggr
[Forest]
2014-10-04 09:19

Utställning-kläder

Jag är ute i god tid på tänka på kläder. En vit liten pudel ska jag antagligen visa det hänger lite på om jag klarar av det (om jag inte blir för nervös). Eftersom hon är vit har jag tänkt ha svarta skor,svarta jeans och kanske piffa till det med en randig blus+svart söt kofta. Kan det passa Har ingen bild tyvärr på kläderna men det kanske jag kan fixa med mobilen. senare. 

Enkelt är det men ändå fint tycker jag. Vilka kläder/färger före drar ni om man visar en vit hund?

Annons:
Amandla
2014-10-04 10:23
#1

Man ska ju ha kläder som kontrasterar mot hunden och framhäver den på rätt sätt, om man har en vit pudel med minsta lilla gult i tonen i pälsen så ska man hålla sig till kalla färger. 

Sen är det bra att tänka på att kläderna inte ska ta uppmärksamheten från hunden, de bör inte vara för fladdriga till exempel. Byxor och kjol bärs med fördel med bälte så de inte åker ner över rumpan när man sätter sig ner, kjolen bör inte vara för kort eller ha slits på olämpligt ställe. Man rör sig lite annorlunda när man visar hund mot i vardagen måste man komma ihåg. En stadig bh kan en del kvinnor behöva. Inte för urringad överdel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-10-04 17:19
#2

Kjol eller klänning blir det inte men bra att du tog upp tips om det med. Hon är nog lite äggvita så får fundera på vad jag har i kall färg. Jag har tajtare svarta jeans enkla inget krimskrams på. Tänk ha skärp för hålla dom på plats och kommer ha även linne under o ner stoppat för byxorna är kort modell i midjan :P skummande bröst har jag inte direkt men har bra bh ; ) Men mycket bra tips du fick med återkommer senare med bild på kläderna.

Amandla
2014-10-04 18:00
#3

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2014-10-04 18:02
#4

Kom på en grej till, att om man är varm av sig och lätt svettas så ska man antingen ha vitt upptill eller mörkt, så mörkt att inga svettfläckar syns… 

Fickor är bra att ha på byxor/kjol, dels för att ha godis i till hunden eller lite papper ifall man är en sån varm en som jag är (så man kan torka svetten ur pannan ifall det behövs).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-10-05 09:27
#5

4 jag klär mej gärna mycket eftersom jag ofta fryser, men mycket bra tips du kommer med 👍

5ara
2014-10-05 10:51
#6

Jag har ju ingen erfarenhet av utställningar men tycker att det låter jättesnyggt🙂

Annons:
[Forest]
2014-10-05 22:59
#7

Jag har inte tagit kort än på kläderna har ingen dator utan får sitta på mobilen och får inte till hur man lägger upp bilder via mobilen till inlägg 🤔

Jag trivs i dom kläderna o det tycker jag är viktigt att man gör, dom är ganska fina tycker jag ;)

Thaisilk
2014-10-06 13:09
#8

Svart kan vara lite knepigt om man måste finklippa/jämna till lite i en vit/ljus pudelpäls - eller råkar gå förbi, eller  hamnar bredvid, någon som står och klipper på en ljus pudel.  Vill man se fräsch ut hela dagen kan det vara smart med något neutralt som  inte päls, damm o smuts syns så bra på.

[Forest]
2014-10-07 09:24
#9

8 åh den har jag inte tänkt på  innan 😕 Ska fundera på lite en lätt fuktad trasa och klädroller kan vara bra att ha med, ska även fundera på andra byxor. Mina andra favoritbyxor är senapsgula nästan som http://www.veckorevyn.com/Mode/Shoppingtips/Trendspaning-16-senapsgula-favoriter byxorna i bild 9. Dom ser man inte päls/damm på. Det blir till klura lite till. 😛

Amandla
2014-10-07 10:04
#10

Senapsgult ska du nog akta dig för om din  hund har gula toner i pälsen. Ta med en sån klisterroller istället så klarar du dig med de svarta byxorna. Annars är ju jeans bra, välsittande jeans i snygg modell funkar på de flesta ställena till en början i alla fall. Sen finns det ju de som alltid visar pudel i dräkt och liknande, men det är lite överkurs.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-10-07 10:15
#11

10 haha ja kanske hon blir ännu gulare 😃 Har inte så snygga jeans och jag har annars dräkt med men jag känner mig inte hemma i ha kjol+ kavaj det är så långt i från mig man kan komma. 🤓

[Forest]
2014-10-07 10:36
#12

överdel

testar o ser om jag får in bild

[Forest]
2014-10-07 10:37
#13

överdel 2

Annons:
[Forest]
2014-10-07 10:40
#14

Millie

Millie när hon kom. Mer päls har hon men kommer troligen spara hennes päls även över vinter OM jag skulle vara sugen på ställa henne i vår. Lite skugga men tänkte om man ser om hon ser gul ut i tonen ;)

Amandla
2014-10-07 10:42
#15

Svårt att se på den lilla bilden. OM hon har gula stråk så sitter det nog mest över ryggraden och upp över nacken kanske, och så på öronen. Ta en bild ovanifrån/bakifrån i fullt dagsljus.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-10-07 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

 bild igen, man får hålla huvudet på snedden så ser man lite bättre 🤪

[Forest]
2014-10-07 10:43
#17

15 Jag är ju kass på ta bilder men hon har inget gul på rygg eller öron 😊

[Forest]
2014-10-07 10:59
#18

Men vi- vit är hon inte så jag kommer köra med svarta eller mörka byxor ändå 😉Hon är mer varmvit och inte silvervit eller vad man kan säga 😃 

La in mer bilder på mannens dator för visa fler bilder men hittar inte dom 🤔 Är kass på allt som heter dator haha

[Forest]
2014-10-07 11:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Så där nyaste bilden men här här är hon inte nybadad då vi vart ute i både rusk och skit så blir hennes ben lite lortigare o inte tala om att hon gärna spårar lite så öronen blir ofta doppade i diverse jox 😎

Amandla
2014-10-07 11:09
#20

Hon ser inte särskilt gul ut, nej. 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Nalle-]
2014-10-08 19:19
#21

Himla söt är hon ju måste jag bara få tillägga 😃

[Forest]
2014-10-09 08:52
#22

21 hon är supersöt, en mycket charmig liten tik är hon med 😉

[Forest]
2014-10-11 20:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Millie funderar på om vi inte ska åka lite bil. Hon är nöjd att vara hemma efter sovit borta 2 nätter.

Upp till toppen
Annons: