Annons:
Etikettallmänt
Läst 1679 ggr
KattOchHund
9/30/14, 8:12 PM

Bör vi avstå från att skaffa hund?

Vi har två vuxna katter, 8 och 10 år gamla. Den yngre är jättekelen och snäll. Den äldre håller sig mest för sig själv och har aldrig riktigt blivit kompis med den yngre. Hon fräser ofta åt den yngre om hon råkar komma för nära, men oftast blir det inte mer än så. Någon gång per år blir det en fajt där pälsen yr, men de blir aldrig skadade. Hon kan också bita oss om vi klappar henne när hon bestämt sig för att hon inte vill bli klappad (men som vi aldrig fattar för hon visar inget). Vi är ganska sugna på att skaffa en storpudelvalp till sommaren, men jag velar fram och tillbaka. Är det kanske en dum idé? Det är två senario som jag oroar mig för. Att den äldre katten hatar hunden och attackerar den med klor och tänder. Eller att katten blir alldeles rädd och deprimerad och inte kommer våga röra sig fritt i huset längre. Vad skulle ni säga spontant? Är det en dum idé att skaffa hund? Tror ni att det kommer gå åt skogen?

Annons:
[Forest]
10/1/14, 8:43 PM
#1

Det är svårt o säga klart en katt kan lära känna och säkert "stå ut" men en hund i sitt hem. Har själv haft katt som avskydde hundar men hon tog grannens kattvana hund mycket lätt. Han fick en smäll sen hade hon väl visat vart skåpet står. Han var inte ett dugg intresserad av katter. Annars fick bekanta låta sina hundar vara hemma eller vara kvar i bilen då hon gärna visa lite väl att hon var bossen på gården :)

Upp till toppen
Annons: