Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2378 ggr
AnnaDante
9/19/14, 8:37 AM

Svart avföring

Hej! Min valp på 14 veckor har senaste dygnet haft väldig hård och i princip svart avföring. Har hört att detta kan vara blödningar i magen och liknande? Han är pigg och glad och har god aptit, borde jag vara orolig?

Annons:
reverse
9/19/14, 6:02 PM
#1

Ja, det kan vara levrat blod som gör att avföringen ser svart ut. Det kan också vara en hund som fått i sig för mycket kött, men jag vet inte hur du utfodrar din hund, så! Ring veterinär och rådfråga om du är orolig.

 //Lina

[Forest]
9/19/14, 7:11 PM
#2

Alltid när en ny hund har vart här då menar jag även systerns/kompis hund som var här när dom åkt på semester så har dom fått färskfoder då har deras bajs alltid blivit svart, enligt någon jag pratat med var det skräpet i kroppen som rensades och åkte ur. Som jag har fattat det som så har Dante ger du Dante barf = råkost? Det låter lite som att han kan fått i sig för mycket kött eftersom han borde inte ha svart efter skräp i kroppen han är dessutom van vid färskfoder hos uppfödaren och råkost. Ger du honom ätbara ben? 

Eftersom han är pigg skulle jag inte vara så orolig men ring du och hör vad dom säger om det är så hellre ta tag i det nu än i helgen ;)

AnnaDante
9/20/14, 12:46 PM
#3

Tack för svaren! Ja precis, han äter färskfoder (vom). Idag har det sett mycket bättre ut och har även pratat med veterinär 😊

[Forest]
9/21/14, 9:37 AM
#4

3 vad sa vetten? Så länge han är pigg och äter med glädje så tror jag inte det är något att bekymra sig över.

AnnaDante
9/21/14, 6:22 PM
#5

Dom sa att avföringen borde vara lös om det skulle vara blod och att är han pigg så behöver jag inte oroa mig :) Han fick under några dagar Vom i hamburgeform (slut på de vanliga) och de var betydligt mörkare i färgen så vet inte om det kan ha med det att göra. Så glad för att det nu är som vanligt igen :)

Upp till toppen
Annons: