Annons:
Etikettpälsvård
Läst 4529 ggr
Amandla
2014-08-23 14:18

Tips på litet trimbord

Titta vad jag hitta´på Clas! Ett litet hopfällbart bord för 199 kr som kan fungera som trimbord, lägg på en liten badrumsmatta för 35 kr så blir det bra för hunden att stå på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
5ara
2014-08-23 22:14
#1

Haha! Vad dum jag känner mig nu! Jag vill verkligen ha ett trimbord men har inte varit så sugen på att lägga ut de pengarna så jag släpar ett gammalt träbord upp och ner från källaren varje gång det ska klippas. Av någon outgrundlig anledning har det inte slagit mig att jag faktiskt kan köpa ett annat litet billigt bord och använda samma matta på bara… Sjukt bra att bli ryckt ur sitt fastkörda sinne ibland ☝️ Om det hade varit lite större hade jag slagit till på en gång!

Amandla
2014-08-23 22:35
#2

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-08-23 23:59
#3

Smidigt måste jag säga. 👍Här har jag ett skötbord fån Ikea- Hensvik som trimbord, detta eftersom jag vill ha plats med allt där. Så nu vet jag mer vart jag har sakerna :) Ska dok köpa bättre lampa men inte hittat riktigt den jag söker ;)

5ara
2014-08-24 09:52
#4

#2 Det större bordet finns varken i weblagret eller i butikerna här omkring😕 Ni har inte råkat springa på något liknande bord någonstans?

#3 Skötbord med ordentlig förvaring låter inte dumt men det finns tyvärr inte plats för ett sådant här…

[Forest]
2014-08-24 11:20
#5

4 ne det tar lite plats det kan jag erkänna men har ett gästrum som får vara hund/gästrum där med valet av möbel. 

Detta smidiga tips måste vara super om man ska bort men ändå ha ett bord väger minimalt lite och badrumsmattan tar knappt någon plats heller .

Illiana
2014-09-02 18:40
#6

Jag använder också ett skötbord från IKEA som trimbord men ett bra mycket mindre :) Mitt heter SNIGLAR och funkar jättebra som trimbord med en antiglid-matta under.

Om jag får plats med det på mina ynka 25 kvadrat så borde det funka för de flesta ;)

/ Clowndivans slav

Annons:
5ara
2014-09-02 22:11
#7

Det ser ju onekligen väldigt praktiskt ut att kunna ha alla trimsakerna samlade. Får kanske omvärdera min inställning till att bordet ska vara hopfällbart. Maxbelastningen för SNIGLAR-bordet är dock bara 10 kg och han väger 17 kg i nuläget så jag får nog fortsätta leta…

[Forest]
2014-09-03 09:18
#8

7  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20225334/ Det står inte vad maxbelastningen är på den men den fundera jag på köpa först. Jag har olika korgar där jag har alla sakerna i.

Thaisilk
2014-09-03 09:31
#9

Hur stabilt är det där billiga claesolssonbordet egentligen - är det någon som har det? Jag bad en god vän som bor nära en CO-butik att kolla bordet men hon tyckte inte att jag skulle sätta ens en hund på 3- 5 kilo på det då det var mkt instabilt. (Hon provade två till förutom demobordet) Har dock inte testat det själv, funkar det vore det ju toppen att lätt kunna flytta och ställa undan det!

Amandla
2014-09-03 11:15
#10

Jag har inte testat det själv, det är en beställningsvara i min butik. Vill man ha ett bord som är menat som trimbord finns det här, visserligen till ett helt annat pris men ändå. Jag har ett sånt på utställningarna och det fungerar som det är menat. Finns just nu i storlek M och L, mitt är S.

http://www.4dogs.se/trimbord/trimbord-aluminium


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
2014-09-03 12:21
#11

#10 Det är precis ett sådant jag skulle vilja ha!!! Funderar på att beställa ett så småningom… Skulle M räcka för mig tror du?

Amandla
2014-09-03 12:23
#12

Nu minns jag inte vilken storlek det är på din hund (stor?), men jämför hundens längd med bordets mått så ser du.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
2014-09-03 13:07
#13

Bordets längd är 75 cm och han är i nuläget lite över 50 cm från bröstbensknapp till sittbensknöl. Jag är ju så ovan att trimma så jag undrar hur mycket plats man behöver utöver själva hundens storlek… Enligt mig borde M räcka🙂

Annons:
Ellensandahl
2014-09-04 12:24
#14

Tror ni att det här är lite för litet för min mellanpudel? Han är 38cm och väger 7,5kg:)

Thaisilk
2014-09-06 23:42
#15

tack #10 Amandla. Det är ett sånt bord jag vill ha men det minsta har varit slut rätt länge nu tyvärr.  :-(

Upp till toppen
Annons: