Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5036 ggr
Amandla
8/19/14, 10:49 AM

Vad gör du nu? Tråd om allt möjligt

Ìstället för godmorgontrådar som fort försvinner ner i glömskan så tänkte jag att vi kan prova en annan variant. Här kan vi skriva lite av varje, om våra hundar eller inte (fast är det direkta frågor om något så skapa en ny tråd för chans att få fler svar).

Idag ska jag handla och förbereda två stora formar med lasagen, för imorgon kommer det pudelfolk hit för att kolla på mina valpar. Att de är hyfsat bra exteriört vet jag, men det ska bli intressant att få kunniga bedömningar på dem 🙂

I eftermiddag kommer en annan pudelägande kompis, vi ska fika och gulla med bebbarna.

Efter det ska jag raka, bada och klippa valparna så de är snygga inför morgondagen.

Fullt upp med andra ord! Vad gör ni idag?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
5ara
8/19/14, 1:11 PM
#1

#0 Det händer mycket idag för din del! Härligt att mycket av det går i pudelns tecken 🙂

Idag blir det middag med lite släktingar. Sen lite längre promenad med plutten innan jag åker till hundklubben där jag är assistent i valpkursen. Hoppas vi slipper regnet men mycket vägs ju upp av ett tiotal härliga valpar 😍

Amandla
8/19/14, 10:24 PM
#2

#2 Hur gick det, blev ni blöta på kursen? Kul med valpkurs! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
paauo
8/19/14, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min dag började med att jag stog ensam kvar på gräsmattan med ett koppel i handen medans en glad rymling stack iväg i full fart efter en stackars cyklist (Ringen på selen gick av) men som tur var älskar hon sin lilla mamma mer en friheten så hon kom ganska snabbt tillbaka och det fick bli djuraffären för att köpa en ny fin hurttasele och ett nytt koppel, blev ganska bra i slutändan 😃👍

Amandla
8/20/14, 10:39 AM
#4

#3 Oj, där hade du allt tur i oturen! Skönt att det gick bra 🙂

Jag ska strax sätta igång och göra lasagne för åtta personer. Valparna ligger vid mina fötter och sover. Känner mig ganska allergisk, nästan lite febrig men vet att det går över under dagen. Varje gång jag rakar och klipper valparna får jag en reaktion, tur att mediciner hjälper och att valparna växer. De vuxna känner jag knappt av alls.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
8/20/14, 12:55 PM
#5

#2 Vi klarade oss nästan helt från regnet. Däremot så blåste det väldigt mycket så en pinscher och en chihuahua-blandning frös lite grand. Över lag var alla valparna superduktiga och ursöta förstås 😃

#3 Då slutade det hela väl till slut 🙂 Alltid kul med lite nya saker också😛

#4 Lycka till med pudelfolksmiddagen! Hoppas verkligen att allergin släpper… Låter inte roligt alls😕 Det är ju ändå fantastiskt att du klara de vuxna när du känner av valparna så mycket!

Amandla
8/20/14, 6:14 PM
#6

#5 Man är ju så beroende av väder och vind när man tränar hund utomhus. Jag minns en gång när jag var på lydnadskurs med Albin, det blåste kraftigt och kallt hela tiden så han skakade till slut så jag fick ta honom innanför jackan. När vi kom hem la han sig och sov och ville inte alls gå med ut på kvällskissen… Annars fryser han inte särskilt lätt, men blåst gillar han inte sen dess.

Pudelfolksmiddagen blev perfekt! Jag fick så mycket beröm för valparna, de är så fina, så fina 😍snudd på perfekta 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
5ara
8/21/14, 1:38 PM
#7

#6 Stackars lille Albin… Tur att matte hade en varm jacka han kunde krypa innanför! Ja, vädret är verkligen viktigt. Inte lätt att jobba med en hund som fryser så…

Åh, vad kul att du fick så fint utlåtande om dina valpar😃 Ska du behålla tiken själv eller kanske allihop när de är så fina? 😉

Amandla
8/21/14, 1:42 PM
#8

Japp, tiken stannar 😍Tror hon ska heta Keira (uttalas Kira)… men är inte helt 100 på det än.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
8/21/14, 2:06 PM
#9

Vad roligt!!! Grattis! Eller vad säger man när en valp ska behållas?😃 Då hoppas jag på att vi får fortsätta följa din fina tik lite här på forumet! 

Vilken ny fin bild det är på forumets framsida förresten! Man blir ju glad bara man ser den🙂

Amandla
8/21/14, 2:31 PM
#10

Tack! Ja gärna grattis 😉och visst är bilden fin, det är Maritabo som tagit den, en av valparna är hennes hund 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
8/21/14, 11:20 PM
#11

Började kl 15.00 idag att bada Estelle, fönade och klippte sen till pälsen lite, var färdig när klockan var 19.45 puh, men fin blev hon ;-)

Igår var vi och tittade på valpar så nästa vecka hämtar jag hem en svart storpudelhane :-), ska bli så roligt att Estelle äntligen kan ha någon att leka med, utställningshund ska även han bli hoppas jag.

Mosten
8/22/14, 8:21 AM
#12

En fråga till Amandla🙂Kan du inte skriva ett nytt inlägg för varje dag på dessa trådar med en ny dag på dagens datum, exempel: 
"22 augusti Vad gör du nu? Tråd om allt möjligt"
även tråden:
"22 augusti dagens pudeltråd"
Blir så långt till slut inläggen när alla dagar är i samma inlägg
Bara en tanke från mig för enkelhetens skull, men du gör självklart det som är bäst😃

[Forest]
8/22/14, 8:38 AM
#13

Jag ska jobba men innan det ska vi gå en långpromenad närmare 5 km :) Har märkt att under semestern har visst byxor konstigt nog krympt så nu är måste matte få lite kondis o röra på sig 😎 Sen börjar jag redan fundera på vad tusan man ska ha för kläder på sig när man ställer ut en vit liten pälsboll 😕 Svarta jeans  kanske och en vit o svart randig blus kanske även en svart väst eller kavaj. Kanske blir för färglöst, ja dessa funderingar börjar jag redan på och då är det långt kvar till utställningen 😃 Första gången jag ställer ut en hund annars är jag van att ställa hästar, men där är mycket o tänka på springa "fort". Stolt var jag eftersom jag vart ofta utsedd (nu skryter jag) till bästa handler. Men det är inte det samma med hundar blodad tand är risk ändå att jag får 😉

Annons:
Amandla
8/22/14, 7:55 PM
#14

#12 Jag vill hellre ha en lång tråd, det är ju bara att klicka på "olästa inlägg" så hamnar du rätt. Såna "godmorgon-trådar" tycker jag har en tendens att bli mer nonchalerade och så är det hopplöst att försöka hitta ett inlägg igen (sökfunktionen är inte så himlans bra) och då är det lättare med färre men längre trådar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
8/22/14, 8:36 PM
#15

Jag håller med Amandla om att det är bättre med en längre tråd 🙂

#11 Grattis till den kommande valpen!!! Så roligt😃 Får vi kanske se en bild på nyklippta Estelle?

#13 Vad häftigt att du ställt hästar! Dina egna? Jag tycker ditt klädförslag låter riktigt snyggt. Vitt och svart är jättefint 🙂

#14 Har vi fått en ny banner också? Roligt med lite uppdatering och extra härligt när bilderna är så fina!

Jag sitter här med en blöt och mycket trött hund intill mig. Vi har varit i skogen och spårat och vi klarade oss nästan från regnet men inte riktigt… Att spåra är kul men intresset för vilt märks verkligen av nu. Han ville sticka av emellanåt så jag fick bromsa i linan. Är det en jakthund jag fått månntro 🤔 Vi hittade en konstig bur i skogen. Den var byggd av hönsnät med fyra små fåglar i. Jag har aldrig sett något liknande och undrar nästan vad som försiggår. Sätter man en bur i skogen så om det inte är något lite skumt med det…?

Innan idag var vi även en liten sväng på hundklubben med en bekant och hennes agilityhundar. De är så duktiga! Pajas fick prova på tunnlarna för andra gången och de var allt bra konstiga i början men efter en stund gick han t.o.m. igenom den långa när det var en liten sväng på den. Modig kille🙂

Imorgon blir det lite av en slappar- och städdag.

Amandla
8/22/14, 8:51 PM
#16

#11 Grattis till valpen! Ska bli roligt att få se bilder och följa honom 🙂

#13 Liten vit?? Jag brukar säga att mitt minne är bra men jag kan inte lita på det, så jag måste få fråga om vem den vita är… ? 

#15 Ja sidhuvudbilden är ny! Jag har fått välja den själv, gillade inte den förra för de valparna var visserligen söta men orakade, det ser ovårdat ut i mina ögon och jag vill ha representativa pudlar "däruppe" 😉

Jahapp, där fick jag upp lilla tikvalpen i famnen, hon ska pussas och dra mig i håret, den lilla skitungen 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/22/14, 9:16 PM
#17

16. Det är lilla Millie som var här under tiden som Enja var iväg för valpa och valptiden. Så vi ville gärna bara låna en till liten fis bla bra kompis till Donna som verkligen är beroende av en lekkompis då hon annars inte har ett dugg intresse av andra hundar. Så vi låna henne av Enjas uppfödare och sen skulle hon ut på foder annan kvinna var tänkt om hon ville men hon tacka nej oj vilken otur för oss 😉 Så på den vägen vart det en vit fluff här på foder, dunder go liten söt tik funkar så fint och plats finns även i bilen som vi bytte till större 😃Det den bilden är tagen när hon kom nu är det mer päls.

Amandla
8/22/14, 9:25 PM
#18

Så roligt! Hon är sööööt 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/22/14, 9:25 PM
#19

15. Jag ställde mina egna men så ställde jag mångas andras hästar med, jag fick sen lägga ridningen på hyllan då sonens allergi och hästar gick inte hand i hand. 

16 kul att tiken var lovande och förhoppningsvis är värd att sparas :) Har du kennelnamn eller ska du starta en kennel ? Hur gamla är dina valpar nu? dom måste växt en massa o antar att dom kutar på rätt fint nu med :D

Amandla
8/22/14, 9:38 PM
#20

Ja, jag har precis fått mitt kennelnamn godkänt! Jag fick mitt förstahandsval 😃Valparna är sju och en halv vecka gamla, och akta dig vad de kan springa fort och bita hårt i fötter och hälsenor samtidigt! 😮😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
8/22/14, 9:48 PM
#21

20 oj är dom så gamla tiden rusar verkligen förbi 😊 Kul att du fick ditt första val godkänt grattis mycket fint namn du valt, får man nyfiket fråga hur det kommer sig att du valde det. Det bukar vara något härlig orsak till varför man väljer just det kennelnamnet :)  Hoppas dom sparar lite hälsenor till nästkommande små bitingar med  😃

Amandla
8/22/14, 9:52 PM
#22

Tack! Jag funderade igenom vad pudel betyder för mig, och kom på merry tricks som betyder ungefär lustiga upptåg, och så tog jag den lite snyggare stavningen. Ville ha ett namn som funkar oavsett språk och är lätt att säga🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/22/14, 10:24 PM
#23

22 haha inte menar du att pudel har lite lustiga upptåg för sig 😉👍

Amandla
8/22/14, 10:31 PM
#24

😇


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Mosten
8/23/14, 8:43 AM
#25

#14 Jag vet inte om jag är blind🤪men vart någonstans står "olästa inlägg" nu när jag fått en förklaring förstår jag anledningen till att du vill ha det så och de håller jag faktiskt med om nu att det blir bäst😊

Amandla
8/23/14, 10:31 AM
#26

Håll muspekaren någonstans i tråden så kommer det upp en rad med olika alternativ  ovanför första inlägget. "Olästa" står det nu ser jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
8/23/14, 10:54 AM
#27

Idag ska jag träffa kvinnan som jag är kontaktperson åt. Som kontaktperson ska man vara en extra kompis åt sin brukare/klient/vad man nu ska kalla det. Jag är ledsagare åt en annan kvinna, och ledsagare ska följa med personen ut i samhället, som när denne ska uträtta ärenden till exempel. Det är ganska trevligt att känna att jag gör en insats för ett par personer Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Tiara05]
8/23/14, 7:33 PM
#28

#15 #16 Tackar :-)   som sagt har hon kontinental frisyren just nu, men sparar ut päls då höftbollarna ska vara större och sitta längre fram, har inte bestämt mig ännu om jag ska spara ut till second puppy igen eller om det blir kontinental frisyren, vi får se, ska inte ställa ut henne ändå förens nästa sommar. 

Har tyvärr ingen bild på Estelle på denna datorn, men ska försöka ta en bra bild på henne och lägga upp.

Bild kommer även på den lilla valpen när jag hämtat hem honom ;-)

Ps tycker att det är så kul att fler här inne har skaffat storpudlar ;-) brukar annars vara mycket små pudlar, nog för att de är väldigt vackra också men när man har en storpudel själv är det väldigt roligt och intressant att titta på och höra om andras :-)

5ara
8/23/14, 10:09 PM
#29

#16 Haha! Jag tyckte också att de var lite för långhåriga 😛 Jag tänkte faktiskt på ditt kennelnamn idag när bushunden hoppade upp på biljardbordet. Det är verkligen hundar fulla av små uppfriskande upptåg! Bra kennelnamn med andra ord och så roligt att du fick det godkänt! Låter skönt med små valpars härliga pirayatänder i fotregionerna😛

#17 Jättesöt liten Millie😍 Har ni tre små pudeltjejer hemma hos er nu då? Som många andra hundälskare är även jag en "hästtjej" så nu är jag lite nyfiken på vad du hade för hästar. Någon särskild ras?🙂

#27 Jag tycker det verkar så bra med kontaktpersoner! Jag ville bli det men då fanns det inget behov av min hjälp. Kanske skulle ta och kolla igen…

#28 Ja, bilder vill vi se på en härlig kontinental och en söt valp när det är dags!

Amandla
8/23/14, 10:36 PM
#30

#29 Ja kolla det med din kommun! Här vill de gärna ha lite folk "på lager" så att säga för att kunna plocka fram rätt person till rätt brukare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/25/14, 9:07 AM
#31

29 Visst är hon söt hon har stor personlighet med och går gärna o strosar på små upptåg. Ska börja testa lite spår med henne eftersom hon har en bra nos ;) jag hade ingen speciell hästras jag hade D-ponnys New Forest ston och en D ponny NF/fullblod, halvblod,shettis  och sen fick jag 2 russ och 2 travare som jag red. Tävla inte mer än på  klubbnivå då med allt från fjording till mina. Ställde shettisar-stora hästar undvek araber eftersom det är mer show där ;) Skulle jag skaffa häst igen så skulle det vara en D ponny N.F eftersom dottern skulle med kunna rida var inne på detta ett tag men slopa den tanken pga tiden inte finns. 

Idag ska vi åka till en  djuraffär behöver köpa lite mat till hundarna, behöver även titta på täcke eller overall till Enja och Mille så dom ska med o prova lite. En karda skulle vara bra att köpa med men dom är säkert löjligt dyra där så det blir väl tradera letande efter en bra karda.  Jobbar eftermiddag så hinner även gå långpromenad godis är framtagen för lite träning med :)

Amandla
8/25/14, 11:51 AM
#32

Jag är också gammal hästtjej 🙂Hade egen ponny i många år, en korsningsvalack new forest-fullblod-halvblod, maxad D-ponny. Världens snällaste kille, en gång hittade jag stallägarnas tvåårige son i hagen, under Fires mage där han körde med bilar fram och tillbaka mellan hästbenen. Fire stod blickstilla, bara svansen svepte för att vifta bort flugorna ❤️

Karda ja, det måste jag också köpa nya! Behöver en liten till valpen som stannar och så en större till de vuxna. Om jag skulle ta tag i det och beställa, för här i stan är det lönlöst att försöka hitta redskap som passar pudlar…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/25/14, 12:15 PM
#33

32. Vilken snygg ponny du hade verkligen pigg  men snäll blick 😍 Tur att vissa hästar är genomsnälla :) Saknar du med hästar jag njuter av att stå bakom hästfolk i kön kan klaga men inte jag som drar ett djupt andetag 😃

Amandla
8/25/14, 12:16 PM
#34

Jag känner mig rätt så färdig med hästeriet, det jag saknar i så fall är att skritta ut en långtur i skogen en vacker vårdag…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Ellensandahl
8/25/14, 5:05 PM
#35

Är också hästtjej:) Men nu ska jag och båda hundarna till klubben och träna, det ska bli kul!

5ara
8/25/14, 7:32 PM
#36

Haha! Det här är ju jätteroligt! Tänk att vi är så många hästmänniskor här😃

#31 Oj, det var mycket hästeri du har hunnit med🙂 När jag var yngre red jag en NF. Så härlig ponny, men hon kunde vara envis som synden emellanåt. 

#32 Det var en snäll häst!!! Ingen av de hästarna jag haft kontakt med skulle gå med på något sådant tror jag inte. Jättefin kille 😍 Har vi fått lila här på sidan nu? Tjusigt!

Idag unnade jag mig att få handla lite smått i djuraffären. Det blev ett nytt läderkoppel, en lite lättare dummy, träningsgodis och en Hurtta Y-sele (får byta den för den var på gränsen till för liten och han kommer ju bredda sig en del till). Kul att handla till voffsingen! Om man jämför med att köpa något till hästen är det ju som rea varje dag 😛

Amandla
8/25/14, 7:37 PM
#37

#36 Jag roar mig med att ändra färger lite här och där, jag kanske byter igen 😇

Visst är det roligt att handla hundsaker!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cert
8/26/14, 6:58 AM
#38

Hej på er!

Till min hunds stora glädje går han på diet! Ingen smal-die t och inte sjukdomsrelaterad diet.
Han går på efter-värmebölja-och-löptikar-diet. 

Han känns nöjd och ganska s tillfreds med livets bekymmer just nu. 😎

[Forest]
8/26/14, 8:26 AM
#39

36, Alltid kul o hitta bra saker vare sig det är rea eller inte :) 

37 var fint med lila, tycker det livar upp lite när du ändrar färger :) 

38. den diet funkar för vissa rätt bra ;) Jag hoppas att inte lider när tikarna löper för mycket 😉

Idag ska det beställas en hundbur till bilen lyckas hitta ett bra fynd på en ny :) Jobbar eftermiddag så jag kommer inte hinna med mycket men det blir en långpromenad med hundarna och lite "kökspyssel" innan man går i väg för jobba. Hoppas alla får en trevlig dag :)

Amandla
8/26/14, 6:52 PM
#40

Idag har jag haft fullt upp, först körde jag Albin och mötte upp hans uppfödare, han ska vara  hos henne en vecka 🙂Sen åkte jag och köpte högabsorberande underlägg som jag fått tips om att ha till valparna, och några kilo hundmat (köttben och lite annat mojsgojs). Efter det var jag på info inför förtidsröstningen som drar igång imorgon, jag ska jobba som röstmottagare som jag gjort varenda val i 30 år (så gammal är jag… ), plocka upp mina föräldrar som lämnat bilen på verkstan, hem en sväng och dricka kaffe, köra pappa tillbaka till verkstan och hämta bilen, hem igen och lära mamma lite om hennes helt nyinköpta mobil *pust* 

Underläggen funkar bra, valparna har fattat att det är där man kissar och bajsar, jag iakttog just lille Grön som dansade bajsdansen och faktiskt prickade rätt! 😃Nu hoppas jag att min allergi lugnar sig lite, jag misstänker att kombinationen valpkiss på tidningspapper inte var så käckt. 

Nu ska vi strax äta middag, jag är störthungrig…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
8/27/14, 2:17 PM
#41

#39 Vad skönt att du hittat en bra bur🙂

#40 Oj, jag blir trött bara jag läser allt du gjorde igår😛 Hoppas du har möjlighet att ta igen dig lite och att underläggen gör allergin lättare!

Snart ska vi ut på en liten promenix i det härliga vädret 🙂 Klippte ner honom igår igen så han slipper bli så varm. Har dock sparat på benen de två senaste gångerna så lite frisyr är det nästan nu. Har klippt tassarna enligt ditt förslag Amandla och det tycker jag funkar fint!

Igårkväll var det valpkurs igen för min del och denna gången var verkligen vädret på vår sida 🙂 Det blev ett riktigt trevligt kurstillfälle!!! En av valparna (en JRT) hade varit hos veterinären under den gångna veckan för att det har "klickat" om den när den går. Det visade sig att den har jättedåliga höfter och att det är därifrån det klickat när den rört på sig. Den är bara lite drygt tre månader… Så sorgligt😕

Annons:
Amandla
8/27/14, 8:18 PM
#42

#41 Allergin kändes bättre ett tag, men nu har jag rakat, badat och klippt två av valparna så nu känns det etter värre igen. Ska fixa den tredje imorgon förmiddag, för på eftermiddagen ska vi på veterinärbesiktning. På fredag flyttar killarna… 

Kul att du gillade mitt tips om tassrakning 🙂och kul med valpkurs! Det måste jag försöka leta reda på en också, så jag och lilltjejen får göra något på egen hand. Stackars lilla valpen som har ont, är det legg perthes?

Idag har jag varit vaken sen klockan sex, valparna väckte mig med högljudda yl-gläfs-piiiip så det var bara att kliva upp och släppa ut dem ur valphagen. Jag gjorde rent i hagen, gav bebisarna mat, och hoppades på att de skulle somna om så att jag fick lägga mig igen. Men de höll igång till 7.40 och jag skulle gått upp 7.30. Så gick det med det.

Nu är jag rätt mosig, måste fixa lite sen middag och sen blir det sängen ganska snart.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/27/14, 10:00 PM
#43

Kul med gå på hundkurs :) Har anmält oss till flera men dom fick för få deltagare tyvärr så vart ingen kurs av dom jätte trist :-C Jaja har sagt till om vår är vi på G igen om det blir kurser sen får vi åka till hundklubben o träna med andra äntligen finns det tält så man kan träna även på vintern :) 

Jag har träffat 2 valpar/unghundar med dåliga höfter ena halta mycket andra var som du säger det lät om den. Den som halta har opererats och andra op kommer göras det är schäfer, jrt som det låter om växte och vart okej visst den har inte A höfter utan B och C men ägaren grät verkligen när hon fick reda på att hunden hade höftproblem men det redde sig rätt bra ändå. 

Helt apropå jrt här om veckan så var jag ute och gick med hundarna. Vi går helt vanligt och rätt som det är ser vi något vitt som far ut framför en bil :O jag tänkte hoppas det var en boll men det fatta jag att det var en hund. Hunden vart "knockad" av framhjulen och bakhjulen tog baktill på hunden. Den såg verkligen livlös ut sa inget och jag såg inte att den blinka till änds med ögonen. Det hela var kaos. Men jag luska fram ägaren och kollade via dotterns fb och dom vänta på svar från vetten, så den levde det visste jag. Några dagar senare så ser jag ägarna och jag fråga lite försiktigt hur det var med hunden, tro det eller ej han levde och hade bara fått en spricka i bäckenet 🥵 Det var verkligen skönt o höra att det gått så bra. Jag sa att dom får hålla stenkoll nu på han för hans ängel behöver läka för hon flög så snabbt och skada sin högra vingen  😉 

Var bara sugen på lätta på hjärtat där då jag verkligen inte fixar se olyckor jag tjöt och vart chockad en husse fick komma och plocka upp oss då mina ben inte bar mig 😊 Så tänk på vad ni har var rädd om det det kan gå på någon sekund kanske era pälsklingas änglar inte flyger så snabbt😉 

Tips för  Er som kanske letar efter hundbur till bilen. (hoppas sidan funkar) 

 https://www.vidaxl.se/catalogsearch/result/?q=hundbur

Cahira
8/28/14, 1:24 AM
#44

Jag är så arg på min sjukdom just nu. Är nydiagnoserad med fibromyalgi trots att jag haft ont flera år och på något vis blev det sjutton resor värre när jag väl fick en diagnos. Det är lite en stämpel som säger att jag kommer aldrig bli frisk, jag kommer alltid ha ont och jag måste anpassa mitt liv därefter.

Och detta betyder att jag måste bita i det sura äpplet och inse att jag ska nog inte ha nån fler ras som kräver pälsvård, vilket innebär att min drömpudel aldrig kommer ske. Min rygg mår inte bra av bad plus klippning/rakning. Visst kan jag få rätt medicinering med lite tur men kroppen ska ju hålla flera decennier till. 

Jag är arg på min sjukdom, arg på min kropp, arg på vår otur med allt, och arg på folk som säger en sak och sedan bryter en överrenskommelse och inte säger nåt på flera veckor så man väntar i onödan. 

Blädag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
8/28/14, 8:30 AM
#45

44 Man får vara arg jag förstår dig. Jag hoppas att du trots allt ser en ljushet och får klarare syn att "vinden vänder" till eran fördel. Tycker att ni verkar ha många goa djur och även stora 😊 Va inte bitter för mycket på sjukdomen ditt liv är det samma men nu vet du orsaken på värken. Många styrke kramar

Amandla
8/28/14, 10:42 AM
#46

Så tråkigt, Cahira! Vet hur det känns. Det är friskt att du blir arg, värre vore om du bara la dig ner och gav upp. Ha tålamod, ta hand om dig själv och försök att hitta sånt som ger dig glädje och energi. Med tiden lär man sig vad som fungerar och vad man bör låta bli, och vad som ändå är värt att göra trots att man kan må dåligt efteråt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
8/28/14, 7:14 PM
#47

 😢🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Amandla
8/28/14, 9:59 PM
#48

Nu är mina valpar besiktade UA! Allt var fint förutom att Aska har ett minimalt underbett som förhoppningsvis rättar till sig. 

Under kvällen har vi dammsugit och ångtvättat alla golv, nu känns det helt underbart rent 😍Valparna har ju hunnit sätta sina spår, även om vi har torkat allt vi sett och moppat, moppat, moppat så kändes det ändå lite - hmm… 🤐nu är det fräscht igen. Imorgon kommer valpköparna och hämtar sina nya pälsklingar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
5ara
8/28/14, 10:21 PM
#49

#42 Så galet att pojkarna redan är gamla nog att flytta hemifrån! Hur gick det hos veterinären? Skötte sig de små busarna? 🙂 Nu när du kommer klippa valpar mindre kan man ju hoppas att allergin lättar!

Valpkurs är så roligt! Jag gick ju i somras med Pajas och i höst är det Vardagslydnad som gäller för vår del. Den börjar om en vecka och jag ser fram emot det. Jag vet inte vilken diagnos JRT-valpen fått men den verkar inte ha ont.  Legg Perthes var nytt för mig, har inte hört talas om det innan… Kan de låta då?

När du skriver om valpar som väcker dig blir jag påmind om när Pajas hade en vecka när han prompt skulle gå ut och kissa vid 4-5 på morgonen. Så härligt😛 Hoppas att du fått vara piggare idag! 

#43 Vilken sagolik tur den lilla påkörda hunden måste ha haft! Det låter helt osannolikt att den skulle klara sig med livet i behåll men ibland finns det änglavakt. Nu kommer jag bli ännu mer hönsmamma😛 Hoppas att det blir tillräckligt mycket kursdeltagare i vår så att ni får träna lite. Vad är det för kurs du vill gå? 

#44 Det var inte roligt att höra om din diagnos😕 Finns det något du kan göra som kan underlätta för dig? Jag skickar dig många styrkekramar!

Själv har jag en övertrött unghund här som försöker locka mig till bus men om några minuter kommer han sova gott… Idag lade vi spår igen. Pajasen var alldeles för ivrig och bara rusade fram. Knasboll! Kanske får prova att lägga lite korta spår med godis i stegen så han lugnar sig lite. Har ni något annat förslag kanske?Vi har även tränat en del trick och det har han ju lättare för 🙂Den nya dummyn var dessutom en succé! Jättegó att bära på 🙂

5ara
8/28/14, 10:24 PM
#50

#48 Missade visst ditt inlägg. Vad härligt att de är UA 🙂 Den nystädade känslan är ju inte heller dum!

Cahira
8/29/14, 1:05 AM
#51

#48 grattis till UA!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mosten
8/29/14, 8:13 AM
#52

#43 Har du den buren isf vilken storlek till dvärgpudel blir bra?

Amandla
8/29/14, 9:16 AM
#53

#50 och #51 Tack! Jag är ju så mallig över dem! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/29/14, 4:03 PM
#54

52 jag fick hem den idag 😃 Jag har dubbelbur storlek S, lagt in liggunderlag som går lite upp på sidorna ska köpa bra bädd att ha i buren med. Den är inte i bilen än tänkte ta kort på vovvarna när är inkopplad har även köpt hem 4 spännband för att den ska vara stilla i bilen. Lite pyssel men tror det blir kanon. Våran bur har dom höljt 860 kr betala vi och det är leverans till dörren 👍

Amandla
8/29/14, 5:35 PM
#55

Gissa om det är tomt här nu? Båda grabbarna är hämtade, allt har gått bra. Lille Grön åkte först, han hade pipit i några hundra meter men sen sovit hela vägen, 20 mil! Blå har just åkt, jag får rapport senare ikväll när han kommit fram.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
8/30/14, 11:31 AM
#56

Det har gått fint för Blå också, han sov mesta vägen han med. Ätit, lekt, sovit osv helt i sin ordning 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/30/14, 12:05 PM
#57

55 Säger grattis till bes på valparna ett litet underbett brukar växa till sig rätt så hoppas att han gör det :) Kul att dom har åkt blir det lugnare för dig och du kanske får mindre allergi med bara en liten fis kvar ;)

Amandla
8/30/14, 12:09 PM
#58

Tack Forest! 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Mosten
8/30/14, 12:38 PM
#59

#54 Tack då beställer jag en S men enkelbur😃

[Forest]
8/30/14, 6:19 PM
#60

59 gör du helt rätt i :)

5ara
8/30/14, 9:01 PM
#61

#56 Vad skönt att resorna gått bra för de små!!! Har du bestämt vad din lilla tös ska heta ännu?

Amandla
8/30/14, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

#61 Ja, hon heter Aska 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
5ara
8/30/14, 9:23 PM
#63

#62 Hur kan något vara så gulligt 😍😍😍 Så otroligt söööt!!! Aska är ju ett jättebra namn! Passar verkligen en liten silversöting!

Amandla
8/30/14, 9:36 PM
#64

Tack! 🙂Det var första namnet som dök upp för mig. Har funderat fram och tillbaka och grubblat över mängder med namn men det var det som fastnade.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
9/1/14, 10:31 PM
#65

Men guuuuud!! Vill haaaaaa

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cert
9/2/14, 6:51 AM
#66

Oj amadla!! vilka bilöligaburar! SHit, nu måste jag ha en ny bil som passar buren! vilka FYND!

På riktigt

…. Förutmom denna glada nyhet så har vi löptikar i området igen, snart flyttar jag!
Har aldrig varit ett problem inan… men det bor verlkligen BARA tikar i detta området..

och tangentbordet är fortfarande inte utbytt…. hmmm..skyller det på det, stavnigen, ochgramatikfelen alltså :P

Amandla
9/2/14, 11:55 AM
#67

Här sover Pixie och Aska djupt, de har lekt och lekt och lekt hela förmiddagen, det är en fröjd att se dem!😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
9/2/14, 3:33 PM
#68

62 Oj vad liten och söt 💋

Amandla
9/2/14, 8:30 PM
#69

#68 Tack! Hon brås på sin mor vad gäller temperamentet, hon har minsann humör och mycket åsikter om det mesta 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
9/2/14, 8:56 PM
#70

69 Haha då får du en liten tös med skinn på nosen tycker det bådar gott :) 

Jag har vart ledig i helgen och jag hade planer på fara till klubben för träna Enja och dottern skulle få testa på att köra lite med Enja med på banan. Men det sket sig jag har haft migrän i 4 dagar igår orka jag bara jobba några timmar sen var det dags att se stjärnor och hem för 🤮 lite. Tog igen medicinen o sov, vakna inte mycket bättre men natten tills idag phu så skönt den hade släppt. Men inte haft mycket ork mer än gå långpromenad, ingen ide att husse försöker lägga spår eller annat för hundarna är för larvigt mattiga när jag är sängliggandes. Men det är så skönt att inte ha migrän är så glad att den gick över. 😃 Dottern träna kontaktövningar och trix med hundarna nu kan Mille hoppa över benet när man håller ut det och gå mellan benen. Dags att softa lite :)

Amandla
9/2/14, 9:27 PM
#71

#70 Migrän borde banne mig förbjudas!! 😡Den enda fördelen är att det är så gudomligt skönt när den släpper. Jag hade ofta migrän förr, såna illa anfall att jag varit tvungen att söka sjukhushjälp flera gånger. Guskelov fick jag sen rätt medicin och har lärt mig att ta den direkt jag misstänker att det är på gång. Oftast känner jag en speciell slags trötthet, kan vakna på natten av det. Låter märkligt kanske, vem är inte trött på natten, men det känns annorlunda än normal trötthet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
9/2/14, 9:51 PM
#72

#67 Vad kul att de leker så fint med varandra! Jag hade ju nästan gissat på att Pixie skulle vara lite less på valpar vid det här laget men det är hon ju tydligen inte🙂

Usch! Det låter alldeles vidrigt med migrän! Skönt att du är bättre Forest!

Idag var det valpkurs och det var dags för långlina. Så olika hundar är! En del gick inte en meter ifrån matte/husse medans andra bara rusade mot det nya spännande. Så söta! JRT'n ska  inte vara med mer för att ägarna anser att valpen är för omogen och svår att få kontakt med. Jag tänker att är det inte då man verkligen borde vara med på kursen…? Jag fick därmed inte heller veta vad det var för fel på dess höfter.

Jag, min syster och Pajas var på en riktigt härlig långpromenad! Vi var hemma hos min syster vilket innebär att vi fick en mycket välbehövlig möjlighet till koppelträning inne i stan på vägen till skogen. Jag jobbar mest med att stanna när han drar och sen vänta ut kontakt innan vi går igen. När det är så mycket spännande omkring blir det mååånga stopp på vägen 😛 När han går fint får han ett lugnt beröm för annars blir han busig och börjar dra igen.

Imorgon börjar vår Vardagslydnad. Ska bli jättekul😃

[Forest]
9/4/14, 8:03 PM
#73

Sara hoppas det går bra på kursen :) 

Kul att läsa om Er alla :) 

Idag har var jag lite små seg men 3 glada hundar när klockan ringde var bara att stiga upp för ta ut dom :) Bor i lägenhet i mindre hus, och går ofta ut på morgonen i min morgonrock det brukar inte vara någon ute men hmm ja idag fick man snällt säga go morgon till 2 grannar kollar inte hur jag ser ut o gissar att man ser rätt nyvaken ut med spretigt hår 😉 

Vi 9 åkte vi och kollade på en lägenhet, stor 3a  kanon lägenhet rena lyxen med bubbelbadkar,bastu men separat dusch och toa litet bonusrum som man kan ha till klipprum/datarum. Kommer inte sakna denna lägenhet alls trots att det är 5 rok så står idag 1 rum nästan oanvänt. Vi får se när det blir flytt om det blir flytt men vi är sugna det häger lite på ägaren (han bor där) hur hans planer går. Vi har iaf fått grönt kort av honom :D 

Efter titten på lägenheten så vart det långpromenad i lite raskt takt då jag hade lite brådis hem för klippa mannen. Sen har jag städat och pustat ut mellan varven ute i solen, kanonväder idag  ☀️ Ska sätta mig framför tvin snart och borsta igenom Millie som av lycka rullat sig i nyklippt gräs  🥵 Ha en trevlig kväll alla 😃

Amandla
9/4/14, 8:24 PM
#74

#73 Jag vill också flytta! Längtar så efter mer utrymme och framför allt en trädgård. Jag vill ha ett eget hus 🙂Visst funkar det här där jag bor nu (har bott här i snart 17 år), bottenvåningen med egen ingång, men jag är trött på att ha folk precis inpå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
9/4/14, 8:41 PM
#75

74. Vi hyrde förut hus och jag saknar inte den biten så mycket. Visst jag skottar snö här med men det är till hundarna så dom får gångar att springa i :) Vi har egen ingång med uteplats nu. Men här får man inte någon suport alls av hyresvärden, går något sönder så får man tjata. 2 år för att få ett fönster utbytt, 1 år för att få torkskåpet lagat som igen är paj, dom klipper knappt gräset och rensar bort ogräs gör dom inte. grusgården är mer som ogräsgård sånt blir man trött på. jag kan tänka mig en sommarstuga får att ro om lite lagom bort så man kan packa hundarna i cykeln o njuta av väder o vind.  😉

5ara
9/5/14, 1:42 PM
#76

#73 Vad spännande med den nya lägenheten! Låter verkligen lyxigt 😎

Kursen i onsdags gick som väntat. Fullt ös för Pajas del med fokus på allt annat än matte😛 Väldigt roligt ändå! Har aldrig tränat några lydnadsmoment tidigare och både han och jag tyckte det var väldigt konstigt att han skulle göra moment vid min sida istället för framför som vi brukar, så nu blir det till att träna!

Idag var vi med min bekant vid agilitybanan igen och nu går det ibland att "skicka" honom genom tunnlarna. Så duktig! Han fick även hoppa genom däcket och han undrade lite varför man inte kan springa jämte istället 😛

Jag tycker också att det är jätteroligt att läsa om vad som händer i allas liv!

Annons:
Amandla
9/5/14, 8:36 PM
#77

Visst har jag rätt om att det är roligare med en sån här lång tråd istället för godmorgontrådar! Man får mycket bättre kontinuitet på det här viset, det är ju bara att bläddra upp lite om man vill påminnas om vad de andra skrev om för någon dag sen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
9/5/14, 9:42 PM
#78

76 det där känner jag igen Donna hade jätte svårt med sitta bredvid och ville framför alltid, sitta det gör man ju så du ser mig tigga fint 😉 Men träna lite det brukar gå snabbt om man har något gott o ge dom när dom fattat vinken.  Låter som att han gillar gå kurs. 

Idag börja jag jobba 14 så jag hann med lite med hundarna sol sol sol idag med så vart en långpromenad runt en grushåla, hundarna kan gå lösa där då det är otillåtet att åka bil där om man inte bor eller ska till någon. Alla tre öste i sandhålan uppför jätte brant. Roligt hade dom. Väl hemma vart det softa inför jobbet med en kopp kaffe ute 😃

5ara
9/8/14, 2:06 PM
#79

#77 Hur är det med Blå, Grön och Aska? Trivs pojkarna i sina nya hem?🙂

#78 Haha! Ja, Pajas verkar tänka lite likadant! Hur ska matte annars kunna se hur duktig jag är? 😛Nu funkar det bättre att arbeta med honom vid sidan men istället har han lagt till med valpstil. Sätter sig på skinkan och lägger sig lite på sidan. Det går dessutom långsamt. Känns inte som att han tycker det är så roligt trots att jag busar till det och berömmer… Vad roligt för de små liven att få leka runt i sanden! Hade du sandstrand inomhus sen? 😛

Vilken underbar helg det har varit! Så fint väder med härliga långpromenader och fina vänner🙂 Detta sparas i minnet och plockas fram när jag sen är trött på mörkret och kylan. Härligt!

Amandla
9/8/14, 2:09 PM
#80

#77 Det går fint för alla tre! Grabbarna får bara beröm av sina ägare, de trivs bra och utvecklas som de ska 🙂Aska börjar finna sig tillrätta som ensam valp,  hon sov till 6.40 i morse då hon skulle ut. Rumsrenheten är på gång lite smått!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
9/13/14, 8:12 PM
#81

Oj, oj, oj, vilken vecka! Fullt upp hela tiden och jag är sååå trött😴 Mycket har varit i hundens och hästens härliga tecken men även om det är roligt tär det på krafterna om man inte hinner sova och vila…

Idag följde jag med far till racerbanan igen. Då var det uppgång vid 05:45 (varje morgon för dig Amandla? och Estelle13?) och sen fullt ös i dubbel bemärkelse😛 Pajas har blivit depåmaskot och fick många komplimanger idag med. Helt underbart med en hund som inte är rädd för plötsliga ljud såsom däcktjut och startande motorer🙂

Jag och Pajas har jobbat på lydnaden i veckan. Han säger fortfarande att det är idioti att sitta, ligga eller stå vid sidan. Istället är det mycket bättre att antingen hoppa omkring eller ligga på rygg och busa. -"Det allra roligaste som finns är ju när matte på olika sätt försöker få upp mig från ryggläge". Hur i hela friden ska man kunna låta bli att asgarva och vara allvarlig när hunden är så sjukt glad och rolig?!?!?! Har känslan av att våra instruktörer kommer ifrågasätta vad vi sysslat med sedan förra tillfälle😂

Inatt ska jag sova riktigt gott och länge. Det enda som är planerat för morgondagen är att ta sig till valurnan och att hänga i skogen med min underbara Pajas ❤️

5ara
9/16/14, 2:15 PM
#82

Igår när jag var i stallet fick mamma ta hand om Pajas. Hon såg att han åt på något och att han rullade sig i något men tänkte att det inte gjorde så mycket. Hon är inte alls van att passa honom. När jag sedan träffade min Pajas så luktade han bajs. Jag frågade mamma och hon svarade: -Jaha, det var det han rullade sig i då…

Då blir det bad tänkte jag men först skulle jag äta. Efter en stund börjar han ulka sig och ur munnen kommer en vidrig brun sörja. Trodde först att hela magen pajat men sen när jag kom närmre förstod jag varför han spytt… Kattskit 🤮Han spydde på två filtar och på en av sina tassar. Stanken var FRUKTANSVÄRD och det var inte långt ifrån att jag spydde själv…

Jag älskar min hund!

[Estelle13]
9/16/14, 2:50 PM
#83

#81 Nä ingen sovmorgon har jag haft sen lilla Texas kom :-)

Estelle däremot sover lika länge som jag gör, sover jag till kl 12 gör hon det också hahaha, fast vill ju inte sova bort dagarna heller, kan vara bra med nån som får en att komma upp i skaplig tid ;-)

Idag blev Texas stucken av en geting, han och Estelle lekte i soffan, sen hoppade han ner och sprang till köket och skrek, trodde först han hade brutit ena bakbenet för att han kunde inte stödja på det alls, fick lite smått panik men sen såg jag en geting komma krypandes på mattan, tittade under Texas tass och där satt taggen fast i ena trampdynan :/

Nu har vi hunnit med en tur i skogen och hundarna har varit ute på gården och lekt så nu ligger de och sover :-)

Annons:
5ara
9/16/14, 9:56 PM
#84

#83 Estelle verkar ha väldigt bra sömnmönster🙂 Hur har det gått med getingsticket?

5ara
9/21/14, 2:18 PM
#85

Igår var vi en sväng på klubbens hundutställning. Det var så sjukt fina hundar! Som pudelfantast gillade jag dock ett gäng grå dvärgpudlar mest. Så fina!!! Det är ju verkligen något särskilt med pudlar i riktiga utställningsfrisyrer 🙂 Afghanhundarna var också riktigt läckra!

Amandla
9/24/14, 11:01 AM
#86

Idag kommer inte Aska att få många pussar, det kan jag lova. Hon har hittat "godiset" i sandlådan utanför, höll på att skriva kattlådan… 🤐


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
9/25/14, 12:34 PM
#87

Fy, så äckligt!!! Varför är kattbajs så gott!? Det är någon av katterna här omkring som skiter precis där vi brukar gå och där måste jag vakta honom jättemycket. Den katten bara sätter sig. Gräver inte ner det eller någonting. Blä!

Min hund är för övrigt galen för tillfället. Han gör skäl för namnet Pajas ända ut i klospetsarna😛 Han har så sjuuukt mycket energi att jag blir galen snart… Just nu vilar han faktiskt och jag njuter🙂

Cert
9/26/14, 6:41 AM
#88

Vadjag gör idag?

Idag står studier på schemat. Samt kontakta veterinär och föröka få ihop en behandlingsplan till Bakåt,, min råtta här hemma.  Hanr sjuk.

Viggo hunden,pudeln, har bosatt sig i sängen. Vi borde hitta på något roligt att göra idag.. men fantasin är slut. Motivationen hos honom finns där, men jag känner mig blank. Förslag?

5ara
9/26/14, 9:51 AM
#89

Hundens dag kan man ta med sig jycken till🙂 Nästan alla djurbutiker i stan anordnar något. Bra miljöträning.

Cert
9/26/14, 10:08 AM
#90

#89 Gillar ditt förslag Men jag bor inte i en stad =)

Annons:
Amandla
9/26/14, 10:15 AM
#91

Apropå Hundens dag, jag och Pixie ska stå utanför en djuraffär "någonstans i vårt avlånga land" och visa alla besökare hur underbar en pudel är. Ett uppdrag som passar min lilla diva utmärkt! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
9/29/14, 9:27 AM
#92

Vi var i väg och kollade på uppvisning i lydnad samt skydd oj vad dom är duktiga och vilken fart hunden när den ska fånga "boven". Behövde hundmat så köpte men det var inga rabatter på fodret vi köper hade väl hoppas på någon % i allt som gäller hund eftersom det är deras dag. 😡 Jag var lite fräck och frågade vad dom hade för bra erbjudanden till hundar, det var dom normala rea priserna på leksaker mm. Jag sa att det var lite trist. Alla tre hundarna fick följa med :)

Amandla
9/29/14, 10:36 AM
#93

#92 Jag har framfört lite idéer till den djuraffär där Pixie och jag var i lördags, hoppas att de nappar för det skulle nog ge lite fler kunder både på nästa Hundens dag och kanske annars också. Den ligger lite utanför stan så jag tror att många inte känner till den utan åker till de affärer som finns närmare centrum.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
10/1/14, 1:26 PM
#94

#91 Hur gick det för divan Pixie? Trivdes hon i uppmärksamhetens centrum?

På lördag är det hundklubbens dag hos oss. Vi ska dit och det ska bli jätteroligt! Funderar på att ställa honom för alla hundar får ställas oavsett renras eller blandras. Sen blir det även KM i lydnad, rallylydnad och agility. Dessutom ska klubbens snabbaste hund koras.

Vi har ju som jag berättat haft vissa problem i kursen med lydnadsmomenten men vid själva kurstillfället sist skötte han sig så sjukt bra och en av instruktörerna undrade om vi funderat på att satsa på lydnadslaget. Stolt över min hund🙂

Dagens kurstillfälle är i Stadsparken. Där ska det tränas långlina. Vi använder långlina jättemycket men eftersom vi bor på landet möter vi ju inte mycket hundar eller människor så det ska bli kul att se hur det går med en hund som vill hälsa på allt och alla😛 Bra träning!

[Estelle13]
10/1/14, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

#84 jodå det gick bra med getingsticket ;)

Nu ska jag ta ut pudlarna på gården för dom håller på att riva hela huset :-)

Amandla
11/25/14, 11:07 AM
#96

Jag är förkyld, hostar och har migränkänning. Typiskt att jag måste vara inne och vila när det äntligen, helt fantastiskt nog är SOL ute! ☀️

Annars väntar jag på att det ska bli fredag, då ska jag adventspynta här hemma 🙂När brukar ni börja med sånt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
11/25/14, 7:58 PM
#97

96 hoppas du blir frisk snart. 

Ganska nyss inkommen då jag o dottern tog en långpromenad med hundarna. Så sitter och kollar/lyssnar på Brottscentralen (aftonbladet -live tv) Intressant då det var  om djurplågeri nyligen.  Funderar på bädda ner mig i soffan med filt och varm choklad 😎 

Vi ska adventspynta i helgen antar det blir fredag eller lördag har smygstartat med köpt två billiga adventsstjärna på fot 30 :- på ÖoB  😉 Så fick åka upp i dotterns rum redan igår, jag har även köpt två mindre lampskärmar så när julen är över så får lampfoten vara kvar som en fönsterlampa ändå 🙂

Annons:
Amandla
11/27/14, 12:14 PM
#98

#97 Hu, hur orkar du se på sånt som djurplågeri på tv? *ryser* Jag fixar inte sånt, det räcker att veta att det förekommer tycker jag. Menar inte att blunda för det, men jag vill inte mata hjärnan med såna otäcka bilder. Det gäller även program som Efterlyst mm för mig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
11/28/14, 11:16 AM
#99

Störttrött är jag, Aska höll oss vakna inatt med att spy. Hon hade förmodligen ätit något olämpligt ute. Halv ett var jag tvungen att bada henne, för hon var alldeles kladdig hela hon 🤐


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
5ara
2/14/15, 7:00 PM
#100

Läste just Pajas röntgenresultat. Bra höfter och armbågar😃 Det fanns ingen anledning att tro att de inte skulle vara bra, men det gör mig glad ändå🙂

Hoppas ni har en bra helg alla därute, både vovvar och människor!

[Forest]
2/22/15, 11:07 PM
#101

Har badat Milli och fönat henne lite. Hon löper nu och det kommer bli en vit hane då tydligen grå inte var bra kombo till henne (kan bli felfärg blå). Så det kommer förhoppningsvis bli små vita knubbisar. Jag skulle vara duktig o göra ren klippmaskinen något jag fick ångra får i hop den men hmm ja skäret hamnar inte rätt och något galet har jag gjort… 😕 Så jag försöker luska fram någon som kan skruva ihop den rätt samt ena skäret som fick samma behandling 😕 Jag kan ju nämna att jag får fnatt av saker man inte får ihop, så jag ger ju upp ganska så lätt med. Följde råd jag fick ta kort för varje grej + kollat på filmer om göra rent och skruva ihop skäret och den maskinen utan större framgång 😃

Milli kommer troligen klippas ner hon har jätte lång päls så nu ska hela rasket bort, jag tror hon blir glad medans jag och husse kommer sakna hennes fluffboll som är i vägen för tvn i sängen 🤫 

Annars är det lugnt här med Enja och Donna, dom vet inte om att det väntas bad för deras del imorgon 🤪

5ara
2/23/15, 12:08 PM
#102

#101 Oj då! Hur har det gått med klippmaskinen? Så roligt att Milli ska få valpar🙂

[Forest]
2/23/15, 9:48 PM
#103

102 Jag vet inte mannen skruva lite han med o samma visa för han om den inte vart lite sämre  😎 Har pratat med en som säljer skär o maskiner och han skulle titta på både skäret o maskinen. Jag luskar lite efter smidigare maskin med och ska få känna på några han/dom säljer. Jag ska se om jag följer med hem till uppfödaren o tar hennes hjälp när jag klipper ner Milli (uppfödaren har skadat sin högra arm o kan inte klippa hundar nu). Jag är inte så bra på klippa benen på hundarna annars blir dom hyffsat okej tycker jag. 

Ang klippning så funderar jag på gå ett par kurser för att förhoppningsvis kunna klippa pudel i vardagsklippning även benen 😃 Är lite sugen på lära mig trmning med, då flera bekanta har hundraser som dvärgschnauzer, strävhårig tax mm skulle vara kul o lära sig om det med lite med. Men det är framtidsplaner den biten först klippa pudel vettigt :)

Upp till toppen
Annons: