Annons:
Etikettbeteende
Läst 1899 ggr
dotra
7/22/14, 8:39 PM

När slutade hunden bita?

Ni som har/har haft hund som biter människor i fingrar och ben - hur gammal var hunden när den slutade eller iaf lugnade ner sig? Sitter med min första hundvalp och tycker att det är lite synd att man inte kan ha kortbent (bits i vaderna), fladdrande ärmar eller kjol, och att han biter i fingrarna när vi leker. Övar såklart på allt det här med jag tänker att en del av beteendet kanske är en fas?

Annons:
Cahira
7/22/14, 8:45 PM
#1

Det brukar lugna sig enormt nar de permanenta tanderna kommit ut. Kop tonvis med tuggleksaker och tuggben sa valpen har annat att lagga tanderna pa. Och med tonvis menar jag drosvis. Jag kopte ett 100pack tuggpinnar plus leksaker. Sa sa snart valpen blev tuggig fick den nat att tugga pa. Han tuggar inte langre och ar 9 manader snart 10 av annan liten ras. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
7/22/14, 8:48 PM
#2

En annan sak som lindrar är att blöta en gammal socka, knyta en knut på den och stoppa i frysen.

Ja, det är en fas och han låter som ett högst normalt monster…jag menar valp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
7/22/14, 9:18 PM
#3

Det är en fas som ofta går bort men jag tycker även man kan markera att du biter inte mig för det gör ont. Hur? Jag har inte haft någon bitande valp/hund men jag har vart hundvakt åt en unghund som gärna hängde i byxbenen. Jag visa nej tog lugnt bort unghunden det behövdes 2 gånger sen var det inte så kul. Jag gav honom tuggben som utbyte han gillade mer dom runda tuggringarna. 

Hur gammal är valpen? Att ge mycket annat att tugga på brukar i regel underlätta, att leka med leksak och sen lära in leken är slut är något jag tror man tjänar på.

Fransu
7/23/14, 3:40 PM
#4

Vår valp som nu är 5 månader och håller på att byta tänder har redan lugnat sig med bitandet. Inte slutat helt, men det är betydligt bättre i alla fall. Tror inte han kommer att tycka det är så roligt längre när han fått alla permanenta tänder på plats.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

5ara
7/24/14, 9:49 AM
#5

Min valp är snart 6 månader och han har i stort sett slutat bitas helt. Det är min första valp och jag trodde typ att jag hade fått en galen hund 😛 men han har lugnat sig jättemycket så ge det bara lite tid. När han var runt fyra månader var han verkligen ett monster! Jag har ju dock inställningen att man ska kunna leka med sin hund utan leksaker ibland och då får han nafsa i händerna lite grand men det är väldigt lätt att avbryta om man vill och han "flippar" aldrig ur längre som han gjorde innan.

Catta-
7/28/14, 10:09 PM
#6

Just valpbitandet på saker och ting är över, tyvärr biter hon gärna i armar och händer när hon blir busig och bara rejsar omkring. Då kommer hon plötsligt farande och flyger förbi samtidigt som hon nafsar en i armarna.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Wellcraft
7/29/14, 8:14 PM
#7

Vår valp slutade bitas markant när han fick råa ben.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: