Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2612 ggr
[Tiara05]
6/25/14, 12:41 AM

Tips på bra saxar

Hej vill ha tips på riktigt bra saxar, både raka och böjda till att klippa utställningspäls med.

bästa märket/saxen?  Vilka har ni?

Annons:
[Forest]
6/25/14, 10:34 AM
#1

Hört bra om Roseline. Själv har jag inget märkes sax utan kör med en billigare men hoppas att du får bra tips från andra som klipper för utställningsklippning 

===

Amandla
6/25/14, 12:46 PM
#2

Jag älskar mina Geib Black Pearl, jag har långa smala fingrar och händer. Blir lätt trött i både arm och hand om jag har för tung otymplig sax så Roseline går helt bort. Jag letar efter saxar som har kort avstånd mellan fingerringar och skruv, de passar mig bäst, och jag vill ha små fingerringar eller möjlighet att sätta i gummiinlägg så hålen blir mindre annars åker mina fingrar rakt igenom vilket är sjukt irriterande.

Bäst är att gå på en stor utställning och känna på olika saxar på plats för att känna balansen i dem.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
7/1/14, 10:51 PM
#3

#2 ok, var köper du denna sax? passar de till en storpudel?

Amandla
7/1/14, 11:24 PM
#4

Till exempel här: http://www.parma.se/hundsaxar/geib_black_pearl/# Tillgången på olika längder varierar, så det kanske är bra att mejla och fråga om när de tar in den längd du vill ha igen. Den böjda 10"-saxen där borde passa till storpudel, men den raka är nog för kort (den skulle jag behöva 😛).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jelise
7/2/14, 10:09 AM
#5

Jag har bara använt Roseline, raka saxar på min storpudel och hans farbror. Jag har ganska små händer och de funkar bra för mig. Min har gummiringar man kan ta ut i fingerringarna, och en sådan där "pigg" som man lägger lillfingret på, vilket är jätteskönt i min mening. Tycker det är bra saxar som håller sig vassa länge. Jag har inte behövt slipa min på de två år jag haft den i alla fall, vet inte om det är det vanliga men jag tycker det känns bra ;)

[Tiara05]
7/2/14, 2:44 PM
#6

Okej, tack för era svar :-) men klipper roseline/ black pearl saxarna en fin och sammetslen yta? Vill inte ha en sax som klipper för grovt.

Annons:
Amandla
7/2/14, 2:45 PM
#7

Black Pearl ger en jättefin yta 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
7/2/14, 3:30 PM
#8

Ok men när man tittar på infon på black pearl böjd 10 så står det att de är en rak microtandad sax :/

Amandla
7/2/14, 3:50 PM
#9

Jag är nöjd med mina saxar, men är du tveksam är det ju smartare att du letar vidare 😉Allra bäst är ju om du som jag skriver i #1 att gå på en stor utställning (med mycket försäljning) och prova olika saxar, och perfekt är om du har hunden med dig så du kan provklippa.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: