Annons:
Etikettallmänt
Läst 3973 ggr
Jelise
6/2/14, 7:15 PM

Päls-evolution

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vad länge sedan man var inne sist! Jag är på jakt efter kunskap, men sen tänkte jag dela med mig av vad som hänt med min Link sen sist. Förra sommaren var ju lite speciell för då skulle jag opereras och förstod att jag inte skulle kunna hantera någon päls alls (stå böjd över pudel-päls fungerar dåligt i kombination med kirurgi!). Så rakat blev det!

Annons:
Jelise
6/2/14, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och sen då, pälsen fick gro, och inför julafton blev det uppsnofsning hos hans uppfödare.

Jelise
6/2/14, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det fick växa ut, och så kom mustaschen tillbaka. Förhoppningsvis kan jag ta en bild på honom ikväll på klippningen han fick igår!

Jelise
6/2/14, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är de färskaste bilderna jag har på Link, från bara några minuter sen. Just nu kör vi på modet flaskborst-svans, näbbdjurs-mustasch (haha den ser så fånig ut, vad hände där?), mössa med slimmade byxor och så öronmuffar! ;)

EmmaiNorr
6/2/14, 9:11 PM
#4

Gillar alla stilarna, men mustaschen var lite extra läcker! :)

[Forest]
6/2/14, 11:10 PM
#5

O vilken goding ❤️ Tycker han var jätte fin oavsett klippning visst föredrar jag standard lite päls ändå kvar ;) Jag tycker verkligen han var ursöt i lite mustasch bild 2 var ju supersöt pigg o glad blick, påminner om charlie chaplin 😃

TriciaMcMillan
6/3/14, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Oh vad fin! Var bor ni? Min storpudeltik har en son som heter Link, tror han bor i Umeå, föddes iaf där :) 

Tycker det liknar Trillian på bilderna iaf, kul om det är hennes son!

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Annons:
Cahira
6/4/14, 3:38 AM
#7

Vad läckra frisyrer! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jelise
6/4/14, 9:43 PM
#8

Tack allihop! :) Han är min lilla goding så jag blir så glad när andra tycker han är fin.

#6 Jag bor i Umeå och du har helt rätt! Trillian heter i alla fall Links mamma så chansen att det inte är mor och son är nog minimala. Vad roligt att jag hittade dig här (eller tvärt om)! Tycks minnas att jag någon gång i forntiden lovade att skicka bilder på Link men misslyckades totalt 😞Bättre sent än aldrig? Måste säga att Trillian ser väldigt frän ut i den frillan 😉

Fritt fram för alla att slänga upp frisyr-bilder förresten! Jag älskar hur pudlar är så varierade när det gäller deras utseende, men på något sätt så vet man ändå alltid att det är en pudel.

TriciaMcMillan
6/4/14, 10:04 PM
#9

Vad kul! Ja vi hade ju mailkontakt några varv där i början :) Jag vill minnas att Link var min favorit, den gosigaste och största valpen. Var nära på att sno med mig honom hem ;) 

Link och hans bröder, hämtade Trillian när de blev leveransklara och passade på att gosa och fota. 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150498367576777&set=a.10150461033236777.358291.560251776&type=3&theater

Bild på Trillian och Links gammelmormor Aya i samma veva som jag hälsade på valparna. Precis min typ av pudlar :) 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150498366981777&set=a.10150461033236777.358291.560251776&type=3&theater

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Jelise
6/5/14, 2:25 PM
#10

#10 Åh vad jag är glad att du inte gjorde det, haha! Han var verkligen en go' klump, ville helst sitta i mitt knä när jag var där (det vill han fortfarande), det var därför jag valde honom. Då hette han fortfarande Bamse dock. ;) Bebisbilder, vad roligt! Man glömmer hur små de varit när 20+kg sätter sig på ens fot. Han är fortfarande en stor kille.

[Nalle-]
6/13/14, 6:48 PM
#11

Vilken stilig herre! Roligt att se lite olika frillor, det växer verkligen fort :) Jag bor också i Umeå och har en pudel från samma uppfödare.

Jelise
6/30/14, 3:14 PM
#12

Men vad roligt, blev nästan släktträff här då ;) Hur gammal är din då? Tänkte om de faktiskt är släkt eller inte.

[Nalle-]
6/30/14, 9:57 PM
#13

#12, Haha så riktigt ;) Han är drygt ett år, föddes i april förra året. På något sätt borde de säkert vara släkt!

Annons:
Jelise
7/1/14, 7:58 PM
#14

Vad heter mor och far till honom? Om man får fråga, jag blir bara så sjukt nyfiken :)

[Nalle-]
7/2/14, 12:55 PM
#15

#14, Mamman heter Fiona i stamtavlan (Isa till vardags) och pappan Huffish Swedish Match (Ajax)! :)

TriciaMcMillan
7/6/14, 7:22 AM
#16

Trillian är ju halvfaster till Askos mamma (om jag nu minns rätt) så lite släkt är de ;)

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

5ara
7/10/14, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Vad roligt att ni har besläktade hundar! 

Jag har en fråga angående valppälsen på pudlar. När byter de till lite mer vuxenpäls? Min har börjat få fina lockar på ryggen men resten av pälsen är fortfarande relativt rak och "flygig". Han är ju inte reggad så det är ju möjligt att det är något annat i honom också men tänkte kolla iallafall. 

Han har varit väldigt varm de senaste dagarna så jag klippte ner honom ganska brutalt. Han ser ut som en spindel och jag längtar tills det växer ut lite igen😛 För kort!

5ara
7/10/14, 2:48 PM
#18

#3 Tycker denna frisyren är jättesnygg!

Catta-
7/13/14, 1:37 PM
#19

#17 Min fick vuxenpälsen vid 13-15 månaders ålder

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

5ara
7/13/14, 4:54 PM
#20

#19 Tack för svaret 🙂 Då kanske det kommer lite vuxenpäls så småningom.

Annons:
Catta-
7/14/14, 12:21 AM
#21

#20 Ja :) Och min flicka tovade som sjutton.. Så var glad att du har honom nerrakad under denna period ;)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

5ara
7/14/14, 2:14 PM
#22

Haha! Tur att det finns något positivt med "spindel-looken" då😛

Upp till toppen
Annons: