Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 3042 ggr
Ellen89
5/26/14, 7:28 AM

Gamla pudlar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt in era gammel pudlar har :) Mamma's pudel ar snart 10! Hoppas han hanger med manga ar till! Har ni uplevt att pudlar hostar mycket ocksa nar dom blir gamla? Undrar nu for Zach gor det, Vet har sagt att inget fel med hjartat….

Annons:
jenmjao
5/26/14, 7:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inte så bra bild, men min mammas pudel 10år :)

Ellen89
5/26/14, 7:58 AM
#2

haha vad sot!! :D

jenmjao
5/26/14, 8:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Han får ingen speciell klippning, han brukar få se lite valpig ut sådär :)
Märks INTE att han är 10år iallafall :D
Här är han och min egna tik!

Ellen89
5/26/14, 8:53 AM
#4

#3 nej marks inte alls att han ar gammal! Din tik ar sa himla fin med…. jattesvag for Schafrar <3

jenmjao
5/26/14, 2:56 PM
#5

#4 Hon är en busig en ;) Försöker busa upp dvärgpudeln som biter henne då stannar hon upp och låter han bita henne i kinden hahaha.

MaritaBo
5/26/14, 4:13 PM
#6

Söt! Gamla hundar gillar jag, de brukar vara ett harmoniskt lugn över dem och så är de så världsvana.

Annons:
[Forest]
5/28/14, 10:56 AM
#7

Vilka godingar ni har ❤️ 

0, nej jag har inte märkt att äldre hostar mer inte på dom 3 jag känner o träffar ofta. Har inte äldre pudlar själv än. Kan vara så att luftstören kan vara lite trånga o därmed hostar hunden mer, så har våran ena hund och fått använda sele på henne för slippa trycket mot halsen.  Mycket söt pigg liten blick ser verkligen busigt söt ut. 

3 Han har verkligen behållit sin färg bra, söt var han med.

Ellen89
5/28/14, 11:30 AM
#8

#7 Tack! Han hostar bara nar han springer runt for mycket osv. Har sele pa honom med. :)

jenmjao
5/28/14, 2:46 PM
#9

#7 Sin färg och sin hälsa! han är pigg och busig, blir nästan lite valpig när jag kommer och hälsar på :) Men har hört att Aprikosa pudlar alltid är just aprikosa och inte ska bli ljusare/mörkare/gråare. Jag vet inte :) Men hans nos har iallafall blivit brunare med åren!

[Forest]
5/28/14, 6:03 PM
#10

9 Jag ser dom som blir ljusare mellan 0-4 år ändrar dom färg men dom behåller sen sin färg. Det är skönt att dom har bra hälsa och att dom är så busiga glada är härligt 😉

Pudelbus
5/30/14, 1:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En gammal tant kommer här i full fart, gammal vad är det säger tösen på 10+

Ellen89
5/30/14, 7:48 AM
#12

#11 Fin gammal tant ;)

villavilla
6/2/14, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Det här är våran Hessu (storpudel) som fyller 13 år nästa månad. Han är pigg fortfarande, gör promenader i skogen med yngre hundar och sånt. Bilden är bara inte den bästa. Jag har redan länge försökt att få en bra bild på honom.

Annons:
wesdi
6/2/14, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

😉Gammal… inte vet jag.

Här är Diesel (storpudel) 9 år gammal enligt stamtavla. Fast annars märks det inte.. tävlar agility klass 3 och har nu påbörjat ny *karriär*.. rallylydnad. Han tränas och motioneras som vanligt.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Ellen89
6/2/14, 10:44 PM
#15

Kul att se sa fina aktiva pudlar! :)

Elverpige
6/4/14, 1:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hittar ingen bättre bild just nu, men här är i alla fall min och min mammas 14 år gamla dvärgpudelhane på promenad med min andra vovve, han står i kö för att få sniffa på väldigt god fläck i gräset :P

Han beter sig som en valp ibland, inte är inte många som tror på att han är 14 år :)

Jelise
6/5/14, 2:30 PM
#17

Det känns bra inför framtiden när man ser alla dessa nöjda veteraner. Åh vad de är fina :)

villavilla
6/25/14, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här en bättre och nyare bild på Hessu. Han blir 13 år om 1,5 veckor. Jag tvättade och klippte honom på helgen. Förra veckan var han med när yngre hundar tränade agility och han fick också springa litet på banan.

Upp till toppen
Annons: