Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2486 ggr
Thowas
5/25/14, 8:31 PM

spara eller klippa kortare? tips å råd tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ända sen Busan kom till oss förra sommaren så har jag sparat ut hennes päls  för att kunna klippa henne i en fin pudelfrisyr, som tex T60 eller second puppy.  hennes hår på huvudet var oxå väldigt kort så jag har sparat och klippt därefter för att få den form jag velat ha.

nu när hon äntligen hade fått så pass mycket päls lämnade jag iväg henne på klippning då jag inte kan klippa dessa frisyrer själv. Tjejen som klippte henne tyckte T60 var super snyggt och ville klippa henne i den. jag sa att jag har sparat länge för att kunna sätta upp tofs på henne, och hon sa att hon skulle spara så pass att jag skulle kunna sätta upp tofs.  Hon rakar öronen och säger att håret på huvudet ska vara lika högt som öronen är lång.   Busans päls är ganska tunn på huvudet och vill gärna lägga sig eller dela sig i mittbena, vilket hon borde sett tycker jag..   jag tror hon märkte att det inte blev så bra och försökte få till det genom att klippa på ögonbryna! 

nu i efterhand är jag så missnöjd med frisyren och att hon förstörde allt jag hade försökt spara ut.  nu vet jag inte om jag ska klippa ner det kortare på huvudet eller försöka spara ut det igen. men det kommer ta låååångt tid att få ut det hon förstörde..

vad tycker ni jag ska göra?

Bild på Busan när hon kom

Annons:
Thowas
5/25/14, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

sparade ut till det här  (innan klippning)

Thowas
5/25/14, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

efter klippning kropp

Thowas
5/25/14, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

här ser man framifrån hur det lägger sig..

Thowas
5/25/14, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

en till bild

Amandla
5/26/14, 12:23 AM
#5

Usch vad trist att du blev så besviken! 😕Om du vill kan du pm:a mig och berätta var du bor så kanske jag kan tipsa dig om någon som jag VET är duktig på att klippa. Jag känner rätt många pudelägare/uppfödare. Eller så går du någon klippkurs hos Pudelklubben och lär dig klippa själv 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Thowas
5/26/14, 8:48 AM
#6

jag har klippt efter lite själv, men det är just huvudet jag undrar över nu. klippa till hätta kan jag själv, men ska jag spara eller klippa?

Annons:
Amandla
5/26/14, 1:09 PM
#7

Bestäm hur du vill ha det och så agerar du efter det 🙂Vissa hundar är svårare att få till en snygg mössa på (de kan ha virvlar i pälsen, eller för mjuk päls osv), men om du är envis och försöker lista ut hur du ska få till det så klarar du det säkert så småningom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
zoolatri
5/28/14, 4:47 PM
#8

Jag såg dina bilder på Facebook och förstår din frustration… Själv har jag rakat ner min pudel helt och hållet nu så jag har inte satt mig in i bra klipp- och trimställen. Men jag vet ett bra i Mariestad och ett bra i Stockholm samt Alingsås. Är någon av de orterna nära dig?😊

Upp till toppen
Annons: