Annons:
Etikettbeteende
Läst 1474 ggr
Illiana
5/24/14, 3:57 PM

Devon's BPH!

Igår gick Devon BPH! Det var jättekul men varmt. Jag är jättenöjd med resultatet, jag trodde att han skulle få mycket sämre betyg än vad han fick :p

Resultatet blev:

Moment 1: Främmande person
Glad i främmande människor: 1
Trygg: 2

Moment 2: Föremålslek
Energisk: 3
Lekfull: 2

Moment 3: Matintresse
Energisk: 3

Moment 4: Överraskning
Nyfiken: 3
Arg: 0
Trygg: 2

Moment 5: Skrammel
Nyfiken: 3
Trygg: 4

Moment 6: Närmande person
Glad i främmande människor: 2
Arg: 0
Trygg: 4

Moment 7: Underlag
Trygg: 4

Moment 8: Skott
Trygg: 4

Över alla moment
Ljudlig: 0
Positiv attityd: 2
Energisk: 2
Arg: 0

Film:

/ Clowndivans slav

Annons:
[Forest]
5/25/14, 8:18 PM
#1

Grattis! Jag får kolla på klippet sen :)   (då sonen sitter o spelar  det laggar/hackar om jag ser på i hanns spel)

Catta-
5/25/14, 10:58 PM
#2

Kul! :) Men vad betyder resultatsiffrorna? Är det bra/dåligt att få höga/låga siffror?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

EmmaiNorr
5/26/14, 8:50 AM
#3

#2
Siffrorna säger från 0-5 hur mkt det passar in på hunden, från 0 - visar ej några tecken alls till 5 - visar alla tecken som stämmer överens med sagda känsla/egenskap. 

Ex. Ljudlig: 0 så har hunden knappt ens pipit och Trygg:4 har hunden visat väldigt starka tecken på att den är lugn och trygg.

Illiana
5/26/14, 3:49 PM
#4

#3 Precis!

#2 Det finns en kort förklaring i videoklippet också :)

#1 Tack! Det var riktigt roligt :D

/ Clowndivans slav

Catta-
5/26/14, 9:14 PM
#5

#3#4 Okej! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

EmmaiNorr
5/27/14, 9:12 AM
#6

Nu har jag äntligen sett videon! Hunden din såg ut att ta allt med ett pudligt lugn, väldigt glad och obrydd. Kul att få se ett BPH, bara sett MH förut.

Annons:
Illiana
5/27/14, 6:12 PM
#7

#6: Tack för kommentaren! Ja, när han lade sig ner i skuggan när den främmande personen gick sakta framåt blev jag lite förvånad över, det har jag då aldrig sett en hund göra förut :p

Tycker att BPH är ett bra komplement till MH, det visar ju som mer vardagssituationer än bruksegenskaper.

/ Clowndivans slav

Upp till toppen
Annons: