Annons:
Etiketterköpessäljeserbjuds
Läst 2277 ggr
[soffan :>]
5/12/14, 5:46 PM

(K) stor/kungs pudel

Hej Sofia heter jag och jag skulle gärna vilja köpa en stor pudel från 0-2 år helst under 15 000:- Kommer gå djurlinje på gymnasiet efter sommarlovet och kommer ha mycket tid till att ta hand om hen. Kommer användas mest som familjehund men gärna till bruks.. Tex. Agility, freestyle eller lydnad mm. Har haft 2 hundar tidigare så jag har erfarenhet av hund. Har även hjälpt till lite på ett hundagis nära där jag bor. Jag har stor trädgård där hen kan få springa runt och leka tex. Kommer även ha lekkamrater i närheten både nu och på gymnasiet ifall hen gillar och leka med andra hundar. Har ni några mer frågor säg bara till :) Och säg till om ni har någon kungspudeln som säljes :)

Annons:
Frida B
5/12/14, 5:49 PM
#1

Agility och freestyle är inte bruks…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[soffan :>]
5/12/14, 6:27 PM
#2

Oh förlåt såg det nu att jag skrivit fel haha xD jag menar bruks och agility mm :)

[Forest]
5/12/14, 9:26 PM
#3

Har du kollat inne på http://www.pudelklubben.se/ 

Jag skulle även tipsa dig om att spana bland olika uppfödare om det planeras valpar eller planer på valpar, ofta brukar uppfödare ha lite samarbete med någon annan uppfödare och har lite koll på vad planen är hos andra 😉

Thaisilk
5/14/14, 12:23 AM
#4

Säg/skriv bara inte "Kungspudel" när du ringer/mailar en uppfödare! Rasnamnet är, och har alltid varit, stor pudel/pudel,stor.

Kungspudel är ett hittepånamn. Det har aldrig funnits någon ras som har hetat kungspudel.

[soffan :>]
5/14/14, 8:38 AM
#5

Ja jag vet ;) det är bara att namn som dom kom på förr o tiden :)

[soffan :>]
5/14/14, 8:43 AM
#6

och #3 tack så mycket :)

ringde en som har en storpudel till salu igår och han skulle höra av sig så vi får hålla tummarna :)

Annons:
[Tiara05]
5/14/14, 7:23 PM
#7

Vad roligt! jag köpte min storpudel förra året i september så hon är nu 10 månader och är det absolut bästa som hänt mig, går inte att beskriva hur underbar denna ras är! Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: