Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 2457 ggr
Emilia.Jacobsson97
5/2/14, 12:54 AM

Fodervärd finnes

Hej! Jag heter Emilia och är 17 år, jag och min mamma letar nu efter en svart storpudelvalp att ha på foder. Min mamma har haft en storpudeltik innan, och tillsammans har vi haft en annan storpudel som vi vaktat och tränat en hel del speciellt jag då jag går en hund linje på realgymnasiet i Eskilstuna och lär mig allt om en hund, och träning.

Finns mycket mer jag skulle kunna berätta, så det är bara att skicka iväg ett litet sms vid intresse. :)

Mobil: 0768064674 

Mvh Emilia ((:

Annons:
Emilia.Jacobsson97
5/2/14, 11:38 PM
#1

🙂

vallhund
5/3/14, 4:55 AM
#2

Varför vill ni ha en hund på foder? Du vill uppenbarligen bli gratis medryttare på en häst pga dålig ekonomi.

Att vara fodervärd är inte ett sätt att få en gratis hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Amandla
5/3/14, 11:42 AM
#3

Att ha en storpudel på foder innebär oftast att hunden ska hållas i utställningsskick. Kan du tillräckligt om pälsvård och har utrustningen som krävs för att hålla en storpudeltik i bästa päls? Det är _mycket_ päls det handlar om och flera timmars jobb varje vecka - minst, när hunden kommer i tovåldern kan den behöva badas och rakfönas flera gånger i veckan. Klarar du detta?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
5/3/14, 9:18 PM
#4

2 det kostar även en del att vara fodervärd det är dessutom ett stort ansvar man tar man ska som 3 säger hålla hunden i sånt skick som uppfödaren vill.

Emilia.Jacobsson97
5/4/14, 12:25 AM
#5

Såklart jag har full koll på det.

Emilia.Jacobsson97
5/4/14, 12:28 AM
#6

Kul att du har en sån bra koll på mitt liv, men vissa har faktiskt inte den bästa ekonomin till skillnad ifrån vissa andra men vill/och gör det bästa utav det för att nå ens drömmar… #2

Annons:
vallhund
5/4/14, 4:17 AM
#7

#6 Att vara fodervärd innebär faktiskt inte att man får en billig hund, inköpspriset brukar vara en piss i Mississippi i förhållande till övriga kostnader i en hunds liv.

Jag har ingen koll på ditt liv, blev nyfiken när du skrev att du ville bli fodervärd o kollade vad du startat för andra trådar.

Foderhundar brukar placeras ut hos tidigare valpköpare eller via kontakter, inte hos främmande med dålig ekonomi.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Emilia.Jacobsson97
5/5/14, 9:46 AM
#8

Okej tack för informationen (:

MaritaBo
5/5/14, 1:18 PM
#9

Om du är seriöst intresserad av att bli fodervärd och är medveten om kostnader, skötsel m.m. så skulle jag råda dig att ringa runt bland uppfödare och höra dig för. Det är oftast stor brist på BRA fodervärdar och det kan ta tid innan man hittar en fodervärds hund/valp. Ofta vill uppfödare lära känna den person som ev. kan bli fodervärd innan beslutet tas. Och så vill också de flesta uppfödare ha en fodervärd relativt nära en själv. Lycka till!

Emilia.Jacobsson97
5/6/14, 3:15 PM
#10

Tack! :)

Emilia.Jacobsson97
5/15/14, 8:49 AM
#11

inte längre aktuellt, ni kan låsa/ ta bort tråden :)

Amandla
5/15/14, 8:50 AM
#12

Jag väljer att låta tråden ligga kvar så att andra kan läsa om vad som kan krävas av en fodervärd. Det kan vara nyttig information 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: