Annons:
Etikettpälsvård
Läst 3256 ggr
zoolatri
2014-04-07 13:45

Vilken storlek på trimbord till mellanpudel?

Jag behöver köpa ett trimbord till min mellanpudel, vilken storlek är att föredra? Behöver jag leta efter ett höj- och sänkbart trimbord? Jag vill gärna att hunden kan ligga ner på sidan men jag vet inte om border kan bli för stort så att det istället kan bli osmidigt att stå och jobba vid?

Annons:
MaritaBo
2014-04-13 15:12
#1

Ett ca 50x75 cm borde räcka åt en mellanpudel. Och du behöver inte ett höj och sänkbart.

Amandla
2014-04-13 16:47
#2

Jag skulle säga att det beror på din arbetsställning om du behöver ett höj- och sänkbart bord. Jag har ett sånt, jag varvar mellan att stå och sitta så jag har stor nytta av att kunna höja och sänka det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
GunSil
2014-04-13 17:09
#3

Ett billigare alternativ är att köpa en höj/sänkbar pall, sk bar-pall. Då kan du välja om du vill stå eller sitta och har även möjligheten att sitta lågt..  Ett fast trimmbord ligger i prisklassen runt 1000-lappen + pall 250:-, ett höj/sänkbart bord från 1 700:- o uppåt 6-7 tusen..

Ibl kan man finna bra begagnade bord på olika sajter, på FB har vi flera grupper av begagnade trimm o utställningsutrustningar..

Tjingeling/ GunSil & Fyrbeningarna

www.gunsil.se

Amandla
2014-04-13 17:23
#4

De elektriska borden är dyrare än de som ser ut som vanliga trimbord, där ligger priserna ungefär lika. Mitt kostade ca 1000 kr med galge och frakt 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
zoolatri
2014-04-13 20:39
#5

Jag köpte faktiskt ett trimbord dagen efter jag skrev det här inlägget😊 Jag var i en djuraffär dör jag intentioner se några trimbord vis första anblicken så jag frågade personalen om de hade trimbord. Då visade det sig att de hade ett inne i personalrummet som de tänkt ha att klippa klor på, men att det bara använts två gånger och sedan hade det blivit stående. Nu var det ett avlastningsbord för lådor med saker som kom till butiken. Så jag fick köpa det för 800👍 Det är höj- och sänkbart, har en hylla under bordet att lägga grejer på, galge, och grön gummerad yta på bordet. Jag har inte mätt det men det är nog ett large tror jag. Jag är jättenöjd, det hade kostat 1600 nytt😄

zoolatri
2014-04-13 20:41
#6

#3 Vad heter de facebookgrupperna?😀 Jag har köpt en andis agcr(?) och ett skär nr 5. Men det finns väl alltid mer saker och fler skär en vill ha och behöver😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: