Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 3567 ggr
lillvilda
3/27/14, 9:23 AM

Snart kanske pudelägare!

woho… igår kväll fick vi veta att i morgon kan vi åka och kolla på en dvärgpudel hane. Vi stod i kö på en men jag hade gett upp hoppet eftersom det var en familj före oss i kö som verkligen verkligen ville ha honom men nu visade de sig att dom inte fick det att fungera med sin allergi trots att de försökte med mediciner. Så nu har vi chansen. Han är lite över 1 år. Jag är inte helt klar över färgen, ljus aprikos eller creme skulle jag gissa men jag vet inte vad han är reggad som. Får veta mer i morgon. Vi ska inte ställa ut eller avla så det spelar oss mindre roll. Vi letade en aktiv liten pudel till agility osv och enligt beskrivning låter det som att han kan vara den rätte. Återstår att se i morgon. Kan inte fatta att vi kanske snart är nära ett hundköp!

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Annons:
MaritaBo
3/27/14, 2:45 PM
#1

Lycka Till! :-)

Amandla
3/27/14, 4:08 PM
#2

Spännande! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
isacmojs
3/27/14, 9:57 PM
#3

Lycka till <3

[Forest]
4/2/14, 11:47 PM
#4

Åh vad spännande 😃

lillvilda
4/3/14, 4:45 PM
#5

:-) Nu har vi haft vår lillprins på prov i en vecka och han är hur mysig som helst. Han är 1,5 år, okastrerad hane, färgen aprikos, gränsar mellan att vara dvärgpudel och mellanpudel med sina 35 cm. Robust och tålig liten en.

Vackrast i världen i mina ögon men de är i mina ögon de för han är inget utställning eller avelsämne, han har ett litet underbett och svansen ligger som en kanelbulle på ryggen ;-) Jag ser det som en ursäkt att hålla honom i vilken päls jag vill :-D

Det han saknar i utseende tar han igen i psyket. Han är otroligt trevlig, väldigt okomplicerad, flyttade rakt in hos oss och våra 2 stora hundar, 3 vilda ungar, 11 får, 1 höns, kanin och sköldpadda. Han letade upp en sovplats och tog livet med ro. När vi är ute är det fart under de där små tassarna och han ser ut att vara ett lovande ämne för agilityplanen.👍 Han fungerar väldigt bra med våra 2 andra hundar trots att han bott som ensamhund innan. Över huvud taget är det inte mycket som bekymrar honom. Vi har inte hittat något under den här veckan.

Nu har han långa långa vackra öronen och välpälsat huvud (förut den rakade nosen). När han blir våran så kommer han få en annan frisyr för de vackra öronen samlade på sig mycket skit när vi är i stallet och han hade halva skogen med sig hem igår. :-D

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Amandla
4/3/14, 5:39 PM
#6

Låter som en toppenhund och som en typisk pudel också för den delen 🙂Grattis till den nya familjemedlemmen!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
MaritaBo
4/3/14, 6:53 PM
#7

Vad skönt att han anpassade sig så bra. Det borgar för härlig mentalitet. Grattis och lycka till med den lilla och så vill vi ju se en bild förstås på underverket! :-)

lillvilda
4/3/14, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack så mycket. Här är ett foto fast färgen är missvisande han ser mörkare ut i verkligheten.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

lillvilda
4/3/14, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Han älskar att ligga och gosa i soffan.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

lillvilda
4/3/14, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

större bild kanske

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

[Forest]
4/3/14, 9:41 PM
#11

Vad roligt o höra att det gått så himla bra för honom :) Jag tycker han är jätte söt och tycker om hans färg 😃 Tycker han ser rätt liten ut trots att han är gränsfall, ni ska behålla honom låter det som och jag tycker han verkar trivas mycket bra hos er 😉 Vad många djur ni har men lite nyfiken varför har ni bara en höna? 😎

susiemicelind
4/6/14, 12:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Va fin och grattis…vår Molly är mycket lik honom och hon ska också vara aprikos enligt stamtavlan och det var hon som valp.

Men hennes mamma var kritvit så hon är mycket ljus idag ☀️

susiemicelind fd JereMina Skämtar

lillvilda
4/6/14, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Haha ja du ha rätt 1 höna låter konstigt, :-D det har fallit bort en siffra för vi har 11 höns, 4 tuppar och ett gäng kycklingar:-)

Ja nu är det bestämt att han blir kvar, jag har skrivit alla papper och han är nu vår så nu har jag klippt ner hans öron för en mer praktiskt lantis frisyr. Svårare än jag trodde att klippa hund men vi får träna vidare :-P men han slipper iallafall fårskit i öronen :-D  Jag hade tänkt att vi skulle ha en dvärgpudel åt det mindre hållet, mer mot toy men nu är vi glada att vi inte låste oss vid det utan tittade även på större hund. Han leker vilda lekar med vår 25 kg hund och de har hur kul som helst och jag slipper oroa mig för han känns så robust. Jag upplever inte heller honom som så stor som jag tänkte att en maxad dvärg skulle kännas. Han påminner mycket om vår högbenta jack russel som vi hade förut och han var ju en väldigt bra storlek. Det enda kruxet är väl att han nu troligen hamnar i medium klassen när vi tävlar agility men det kan vi leva med :-) Jag tror han hämtar igen att han blir minst i klassen på att han är snabb och smidig.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Annons:
lillvilda
4/6/14, 11:04 AM
#14

#12

vilken sötnos du har. 😍

Mamman till Milou är också vit.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

lillvilda
4/6/14, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Större bild

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Upp till toppen
Annons: