Annons:
Etikettallmänt
Läst 1647 ggr
[Mikaelann]
2014-03-17 13:49

Pudelfråga

Tjena! 

Ni som har pudel blir kläder/möbler osv "håriga" av pälsen? eller fäller dem inte på det viset? har en jack russel terrier nu allt blir helt ner pälsat allt från kläder till kuddar ser mer ut som päls än tyg…

Annons:
Amandla
2014-03-17 14:51
#1

Visst blir det lite hår här och där men mina pudlar fäller inte värre än vad jag gör själv 😉Säg att det skulle komma hit någon på besök när hundarna inte är inne, jag tror inte den personen skulle kunna se att här bor hundar då (förutom leksaker, matskålar osv förstås).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2014-03-17 18:24
#2

Inte nämnvärt. Det lilla de fäller fastnar i princip kvar i pälsen. Och de dammtussar som blir av pudel är det som virvlat omkring när man klippt tycker jag.

isacmojs
2014-03-17 20:09
#3

mina pudlar jg ägt genom åren har aldrig fällt…Det enda hår jag sett är när man klippt dem 

Så sjukt skönt att slippa hundhår överallt!

Beeea
2014-03-18 09:38
#4

Jag tror det är lite olika beroende på hur lång päls och vilken pälskvalité man har på hunden. Pudlar fäller inte men de får ju mer eller mindre löst hår i pälsen (precis som oss människor). Om man inte badar/fönar bort det, kan det sätta sig på möbler och tyger om hunden stryker/ligger i ex soffan. Min soffa blir fort full av tussar från min hund men då är det en tygsoffa som tyvärr är rätt så statisk = suger åt sig damm och allt vad som heter hår (även mitt) + att min hund får vara i soffan. Det är nog bättre att ha en lädersoffa istället om man vill vara på säkra sidan;)

Men i övrigt finns det inga hår någonstans hos mig, det stannar i pälsen så länge pälsen inte kommer i kontakt med tyger :)

[Nalle-]
2014-03-18 18:25
#5

Jag har faktiskt aldrig hittat ett pälsstrå från min storpudel :) Undantag när jag borstar honom då, såklart.

[Forest]
2014-03-21 21:53
#6

Samma som 5

Annons:
Tinsam
2014-03-21 22:24
#7

Har aldrig sett något (förutom det som blir efter klipp/rakning. Glömmer aldrig alla år med Golden, ungarna hade filttofflor på sig. Trots daglig städning så var jag livrädd att dagispersonalen skulle säga nå't.;-) Nä, pudel är perfekt - inga, eller väldigt få hår …

Illiana
2014-03-24 10:58
#8

Jag har också samma erfarenhet som #5. Aldrig hittat ett strå förutom i borsten och efter klippning.

/ Clowndivans slav

Upp till toppen
Annons: