Annons:
Etikettallmänt
Läst 1546 ggr
Amandla
2/6/14, 10:29 AM

Att sörja ett husdjur

Fin artikel om sorg efter ett husdjur

Det är snart fyra år sen jag var tvungen att ta bort min älskade Emil, och det gjorde minst sagt ont…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2/6/14, 10:48 AM
#1

Var fint skrivet ❤️

TjockaBerta
2/6/14, 11:47 AM
#2

När vi tog bort Berta blev jag liggande på soffan tills sambo sa att vi måste skaffa en ny hund för det gick inte ha det så. Jag bölade och skrek: -tänk om den inte går att tala med då? Berta och jag hade fört långa samtal på våra promenader. Nu gick det så bra att den nya hunden tom. pratar mera än vad jag gör. Sen kom Thomas som nu håller på att lära sig att matte talar i hela meningar till hundar =D

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2/6/14, 11:54 AM
#3

❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2/6/14, 12:39 PM
#4

Jättebra skrivet. Det är ju så som det står i artikeln att de som aldrig haft en katt eller hund eller annat kärt husdjur, säger ofta "det var ju bara….".

Men det är inte så "bara" för oss som ägt och älskat och haft den villkorslösa kärleken som bara en hund kan ge.

Jag har misst många, inte bara pga ålderdom och sjukdom utan också haft en hund som blev påkörd när den var hos en valpköpare till mig. Vi bytte hanar tillfälligt då dennes (vår) hane skulle para en tik.

När jag hittade honom sedan på en motortrafikled överkörd, så brast det totalt för mig…Och jag tänkte inte på min säkerhet alls där på vägen i kolsvarta mörkret med långtradare som for förbi… Jag skulle ha med honom hem!

 Han blev bara 2 ½ år gammal…..

Trots den smärta jag upplevt vid alla förluster, så har jag inte "bromsat" mitt hundintresse. Jag har skaffat nya…. Man är bra dum som utsätter sig för den smärta som det innebär när dagen kommer och man får ta adjö av sin älskade vän.

På landet där min exmake bor kvar, har jag en markplätt där alla mina hundar är begravda. När jag går där så tänker jag på dem alla och det är många…. Jag har så fina minnen av dem!

Till mina barn har jag sagt: Kremera mig och begrav mig bland mina hundar! Hur ni löser det (man måste visst ha tillstånd), vet jag inte men det ska inte vara omöjligt. Så mycket har alla mina hundar betytt för mig.

En del kanske tycker att det är "sjukt" men det är bara där jag vill bli begraven….

Kitten86
2/6/14, 10:31 PM
#5

Mycket fint och bra skriven artikel!

Min älskade pudel gick bort för lite mer än ett år sen och jag saknar honom varje dag!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2/7/14, 12:51 PM
#6

🤗❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: