Annons:
Etikettallmänt
Läst 3510 ggr
MaritaBo
2/2/14, 10:21 PM

Får era hundar ligga i soffa och sängen?

Det får mina hundar göra. En del tycker att det är äckligt (dejtade en man för några år sedan som tyckte det var äckligt att ha hundar i soffa och sängen - gissa varför det tog slut). Men det tycker inte jag.

Dammsuger och byter bara sängkläder lite oftare. Skinnsoffa, dammsuger jag och torkar av då och då.

Tänk er när jag hade 7 shelties och mitteln och de fällde!! Då var det lite jobbigt med allt hår, men det var tvätt och tumlare som fick gå istället. Inte offrar jag min flock inte…  Och lite mysigt är det ju att ha sina pälsklingar nära.

Annons:
Gullan_J
2/2/14, 10:30 PM
#1

Ja såklart lilla Märta får sova i sängen och ligga i soffan! Skulle bli helt förtvivlad om jag sa åt henne att sova på golvet, "Va! Ska jag ligga där nere och förfrysa eller!?" skulle hon ha tänkt då. Ibland blir det stickigt med alla hennes sträva hår (hon är en jrt), men det är ju mysigt när hon ligger och snarkar under täcket. Likaså i soffan. Det är där vi har som allra mysigast och gosigast. Alla gosstunder genomförs i soffan ;)

-Bättre ökänd än okänd

mimåne
2/2/14, 10:33 PM
#2

För mig är det en självklarhet att de ska få vara där. Dom är lika mycket värda som jag själv. Om man inte gillar hår så kan man ju helt enkelt låta bli i att skaffa pälsdjur

Medarbetare på akvariefisk ifokus

lisinda
2/2/14, 10:37 PM
#3

har försökt att inte ha det i sängen. Men det går inte! min sheltie sover med mig varje natt förutom när min kille är här. Men det är som du säger. man byter lakan  och sånt lite oftare. 

hon får dock inte vara i soffan då mamma har vita soffer. Men vi spenderar mest tid i mitt rum och myser i sängen :D

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Helenaw87
2/3/14, 1:09 AM
#4

Självklart får Ester sova i säng å soffa.
Det har alla mina hundar å katter fått göra.
Hehe förstår att han fick gå 😛
Det gjorde jag klart då jag träffade min sambo att min hund går i första hand å passar inte det så får han hitta en annan hehe
inga problem.
Lite kul var det dock att han tidigare haft rottis å så fick han en pudel som var allt annat än vad han väntat sig 😂
Han trodde att hon skulle vara mesig å mjäkig men ack så fel han hade.
Nu sover han med henne å kramas med henne jämt

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

TjockaBerta
2/3/14, 8:25 AM
#5

Inga hundar i sängen men i soffan hamnar de ibland

>>>Malum domesticum<<<

ms-mee
2/3/14, 10:19 AM
#6

Elvis får vara vart som helst. Hubert däremot måste ha tillåtelse för att hoppa upp. 
I sängen vill jag inte nå gärna ha dom, men det är enbart för att jag vill kunna sträcka på mig :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Amandla
2/3/14, 2:24 PM
#7

Mina hundar får ligga var de vill. De är så små och hyfsat rena, det känns inte minsta äckligt. Men de får inte ligga nära mina ben när jag sover, då känner jag mig instängd, så det har de lärt sig tidigt. Enda minuset är att jag ofta är varm av mig, då är det inte så skönt med en ullig varm pudel tryckt intill sidan.😞(varm smiley!)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2/3/14, 2:43 PM
#8

Jag är också varm av mig och speciellt nu när man hamnat i övergångsåldern… puh! Jag gillar inte heller att hundarna ligger mot mina ben eller över benen och en och annan hund har blivit nedsparkad - av misstag förstås. Så de har också lärt sig att flytta på sig om benen börjar röra på sig. ;-)

[Forest]
2/3/14, 10:00 PM
#9

Både ja och nej. Det är så att här får dom sova i avdelat först för att sen komma upp när jag vaknar till vid 03-04 vaknar alltid vid den tiden, då får de sova ett par timmar i sängen. Nu kanske ni undrar varför vi valde detta sätt, ja det hela hängde på att jag anser att jag inte behöver ha dom som gräns mellan mig o min man.

Pudelbus
2/4/14, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har till och med börjat tycka det är konstigt med hundar som INTE vill vara i soffan eller sängen. Odjuren är ju överallt 😉

[Forest]
2/6/14, 10:46 AM
#11

Missa detta med soffan, det är självklart ja :) Här ligger dom som 10 visar men ofta har jag Enja framför Nellie på mig och Donna i knävecket.

Siggebus
2/9/14, 12:37 PM
#12

När jag hade schäfrar och labrador fick de aldrig vara vare sig i sängen eller i soffan. Fällde mycket och tog plats.
Men vår pudelkille har fått vara överrallt från början - fäller ju inte och inte så himla stor 🙂
Däremot har han lärt sig att säger jag "gå ner" så får han göra det.

MaritaBo
2/9/14, 12:50 PM
#13

Ja, så var det med mina schäfrar också. De var så stora och hade mjuka Biabädden. Men vad hände när en storpudelvalp kom in i mitt hem… vips, först i soffan och sedan sängen och han var ju såååå söööt! Sedan har det fortsatt med de 101 sheltierna… ;-)

Annons:
Catta-
2/9/14, 10:31 PM
#14

Absolut! Är bara mysigt :) Luna drar knappt in nått skit alls utifrån så märker inte av att sängen/soffan skulle bli skitigare.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[..$Dog$..]
2/11/14, 4:07 PM
#15

min hund får inte vara i sänga, soffan. och vi har rätt stort hus med övervåning, han får bara vara i kök och hall. men men… det var juinte jag som bestämde det, det var mina föräldar-.- ibland är det så trist att ha föräldrar:D

MaritaBo
2/11/14, 6:10 PM
#16

Ja, vänta tills du blir stor och kan bestämma själv! Det är det bästa med att bli vuxen. ;-)

[..$Dog$..]
2/12/14, 8:35 PM
#17

japp bara ungefär 5 år tills jag kan skaffa en egen hund, är 17 så lite tid är det ju allt kvar;)

wintermynta
2/12/14, 10:44 PM
#18

Där jag är , är hunden. Han är en del av vår flock/familj.
Sen  skulle han aldrig kunna sova nån annanstans än i sängen (med mig o sambon) då han är så mörkrädd.

TjockaBerta
2/12/14, 10:52 PM
#19

Vår modiga lilla dvärgpudel har tagit över vaktandet från gammhunden. Nu sover han oftast nere vid ytterdörren medan gammhunden sover i unghundens säng. 

På morgonsidan kommer dvärgpudeln upp och sover hos oss i sovrummet fast på en matta. 

De är fria att gå runt i huset på nätterna och har själva valt var de ska sova. Deras bäddar står i hallen.

>>>Malum domesticum<<<

Maja Granström
2/13/14, 11:46 PM
#20

Självklart! 

Det är väl inga problem om man lägger en filt över soffan? 

Och man kan ju FAKTISKT torka AV tassar när dom ska upp på sägen! 

Och gillar du inte fällande päls? Skaffa en Pudel!

Gillar du inte smuts i hemmet? Skaffa en Guldfisk!

Annons:
Anna-Helga
2/14/14, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Absolut! ❤️

axa
2/17/14, 7:23 PM
#22

Min tös sover alltid i soffan på dagar efter långpromenader och när hon är trött och sover i sängen på natten.

Upp till toppen
Annons: