Annons:
Etikettpälsvård
Läst 3346 ggr
MaritaBo
1/30/14, 5:37 PM

Vad har du i din beautybox för pudel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, som överskriften lyder: Vad har ni för prylar till pälsvård/skötsel av er pudel/-ar? Visa gärna med bild och/eller text.

Som ni ser så har jag en gammal beautybox från Oriflame som jag haft i kanske 15-20 år nu och den är fullproppad med borstar, kammar och annat för sheltie och mittelspitz vård. Har ingen sheltie längre men en mittelspitz.

Utanför har jag lagt - alla de prylar jag använder på EN liten "skit" till pudel. ;-) Förutom plutoduk och badlakan.

Det jag inte är nöjd med är kardan. Ska köpa en ny så fort jag hittar en mjuk sådan utan knoppiga piggar… Och en ny liten klotång behöver jag. Som ni ser så använder jag en liten, liten klotång som är ämnat till smådjur som kanin, marsvin… Men fungerar alldeles utmärkt på små valpar och småhundar som Zatang är.

Har ni frågor om något så är det bara att fråga! :-)

Annons:
Helenaw87
1/30/14, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har sambons gamla verktygslåda hehe
I min låda har jag inte allt för mkt längre, bara det mest nödvendiga.
Fördelen med denna lådan tycker jag är locket som är genomskinligt med olika fack till snoddar å rosetter.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
1/30/14, 10:35 PM
#2

Fick inte plats med verktygslåda i rubriken så det blev bara beautybox. Vilken ordning och reda du har i lådan. Jag får nog ta och städa upp i hundarnas beautybox… men det finns ju så mycket "bra-å-ha" grejer. Man vet ju aldrig om det blir fler hundar…. ;-)

Har ju massor av Roger Para borstar som jag använde mest till mina shelties, både bättre begagnade och helt nya… Men något kanske jag kan rensa bort. Hrmmm….

Helenaw87
1/30/14, 11:24 PM
#3

hehe tack men jag har inte så mkt att hålla reda på längre sen ja klippte henne kort.
Då gjorde jag mig av med VÄLDIGT mkt hehe

Ja men dom borstarna är ju jätte bra!
Hade en sån till min egen sheltie då hon levde men sen gav ja borsten till en kompis med malteser.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
1/30/14, 11:28 PM
#4

Jag vet, de bästa borstarna. Jag importerade borstarna själv från Frankrike. Men svenskar (ja, jag kan säga så för jag är egentligen finne) håller sig gärna till Mason Pearson borstar…. Så det gick inte så bra. Så jag har ett litet lager kvar…

Helenaw87
1/31/14, 7:18 PM
#5

Jo jag har oxå märkt det.. lite synd att folk är så enkelriktade hehe
Du kan inte sälja dom här inne då?

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
1/31/14, 8:46 PM
#6

Det är inte borstar gjorda för pudel. De ska ha kam, karda och piggborstar.

Annons:
Helenaw87
2/3/14, 12:41 AM
#7

Nej jag menar inte på pudel jag menar på iFokus på t.ex hundar i fokus

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
2/3/14, 12:49 AM
#8

Har krängt lite på tradera förut. En dam köpte 10 stycken till, för hon tyckte de var så bra. Hon hade collie. ;-)

Helenaw87
2/3/14, 1:04 AM
#9

hehe så bra :)
Ja jag har ju gett min mamma en sån hon har med collie

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

isacmojs
3/2/14, 8:25 PM
#10

Så härligt det ser ut! Jag har inte så mycket än men vad är det för orange "dammsugare" till vänster på översta bilden (hårfön?)

Vart köper ni alla era snoddar?

MaritaBo
3/2/14, 8:34 PM
#11

Det är en metro airforce commander. Blåser bort vatten.

http://satchmos.se/product/822/metro-airforce-commander

isacmojs
3/2/14, 8:40 PM
#12

typiskt att dom är så dyra :/

MaritaBo
3/2/14, 9:12 PM
#13

Ja, men du får mycket för pengarna. Jag köpte min begagnad, använd bara ett par gånger. Och har nog haft den i 10 år nu, kanske ännu längre. Så slår man ut det på alla år så blir det ingen större kostnad. Den är värd varenda krona tycker jag.

Köper man en billigare handfön så kan de efter en tid brinna upp. Har brännt upp flera, fast det också varit hundfönar. Och lägger man ihop alla dem så har jag nog betalt dubbelt så mycket mot vad airforcen kostade.

Annons:
isacmojs
3/2/14, 9:33 PM
#14

jo jag förstår… Idag badade jag och fönade svärfars mellanpudel (som vi köpt men inte kunde ha kvar) med min hårfön, det gick jättebra men får nog skaffa en annan den dagen den tar slut ;)

Vart köper ni de färgade hårsnoddarna?

MaritaBo
3/2/14, 9:41 PM
#15

Jag tror att jag köpte mina första hos pudelproffsen. Tyvärr är det i storpack och blir jättedyrt om man vill ha flera färger att variera med. Så jag har faktiskt köpt ett gäng i olika färger av en tjej här på sidan. Har också köpt på ebay. Latex snoddar är det och sliter minst på pälsen.

isacmojs
3/2/14, 9:44 PM
#16

ok får hålla utkik!

Upp till toppen
Annons: