Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2409 ggr
MaritaBo
2014-01-29 00:34

Overall (kläder) på

Min Zatang är ju väldigt frusen - i synnerhet om han står still en stund utomhus. Så jag har ju sytt ett par fleeceoveraller till honom. Dels mot "snöbollar" i pälsen vid mildväder (som idag) och dels mot kyla.

Jag har inga problem med att klä på honom overallen. Han blir bara glad och väntar på att bli påklädd så fort jag tar fram den.

Hur är era pudlar vid påklädning av overall/täcke?

Annons:
TjockaBerta
2014-01-29 08:24
#1

Om de blir direkt glada vet jag inte men båda två finner sig snällt i att ta på sig sina eventuella kläder och sen gå i dem utan problem. Möjligt att den äldre hunden drar sig lite för att komma fram när han ser overallen. 

Jag har haft hund tidigare som inte tog ett enda steg om han hade något på sig.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2014-01-29 09:51
#2

Mina har täcke på sig på vintern, Pixie får det så snart det är under fem plusgrader. Hon är en frusen liten ärta ❤️Jag har en liten träsoffa i hallen, där ska de hoppa upp och få koppel och täcken på sig, de står så fint och väntar och hjälper till att lyfta bakbenen när resåren som ska vara runt dem ska på plats. 

Men - sen "knuffar täcket ner Pixie och tvingar henne att fnatta, så ÄÄÄÄR det faktiskt!" 😂Varenda gång! 😂Om täcket är riktigt busigt så måste hon upp i stora kudden/bädden på vardagsrumsgolvet och hoppa-snurra-sprätta-krafsa sådär tio gånger också 😛

Albin står kvar på hallsoffan och gnyr/gläfser om att han måste uuuut, "glöm inte bort att jag vill uuuuut, nuuuuu!"😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2014-01-29 12:08
#3

Haha, vilket konstigt täcke!

Har sytt ett täcke till Zatangen men den blev lite för liten så jag ska sy ett nytt, men inte kommit till skott…

 Även fast han är lätt att klä av och på så tror jag det blir mycket enklare för mig som är less på att först klä på mig själv och sedan honom innan vi kan gå ut.
Åh, vad jag längtar till våren och sommaren då det är bara att öppna dörren och gå ut!

Catta-
2014-01-29 18:58
#4

Luna springer iväg när jag tar fram täcket 🙂 Hon har bara täcke vid regn/snö eller om det är mer än -10

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2014-01-29 21:53
#5

Enja har ansett att täcke det är helt onödigt, men det vände förra veckan då jag lät henne gå utan och dagen efter så stack hon inte till husse för att bli räddad när matte tar fram täcket= så glad är hon i "kläder" inte alls men hon insåg väl att det var ganska så kallt utan ;) 

Donna är Donna som vi säger, hon tar på sig utan besvär och går ut utan besvär. Men hon går ofta mycket saktare o inte vill hon hålla sig framför när hon är klädd, det är inte fören man är på hemväg som hon kan pillta på normalt. 

Idag blåser det och otroligt så stack båda in huvudet i täcket för ta på sig. 😉

ms-mee
2014-02-02 00:58
#6

Ingen av våra bryr sig när man tar på täcke, men det åker bara på när det är kallt. För Hubert brukar jag ta på det när det är nere på -15, även om han själv fortfarande inte fryser då :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Helenaw87
2014-02-03 17:01
#7

haha Ester kollar snett på mig då jag tar fram hennes kläder oavsett om det är overall eller bara ett täcke.
Blänger på mig å jag får masa på henne att hon ska komma å då smyger hon sakta med huvudet hängandes i golvet fram till mej men hon står still då jag klär henne.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Pudelbus
2014-02-04 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kan ju inte påstå att hon är överlycklig 😉 Men står stilla medan jag klär på henne sedan kör hon ett fnatt lite överallt innan vi kommer ut. Ute kunde hon inte bry sig mindre inte heller när vi klär av henne.

På bilden är första gången hon har overall.

Upp till toppen
Annons: