Annons:
Etikettbeteende
Läst 3457 ggr
MaritaBo
2014-01-22 15:26

Min hund är galen!

Ja, faktum är att min lilla pudel Zatang är fullkomligt galen. Han har säkert någon bokstavskombination eller lider av personlighetsklyvning eller något sådant. Ja, något allvarligt fel är det säkert på honom…. !?!?

Han nästan tjuuuuter när brevbäraren kommer och dimper ner post. Han ska till varje pris fram till posten och mörda den!! Inkräktare i hemmet ska dödas!! Ingen nåd här inte!

Som tur är har jag dubbeldörrar så han kommer inte åt posten utan att han står under bevakning. Fast, han skulle mycket gärna få mörda alla räkningarna om det inte vore så att man riskerar inkasso och fogden….

Snabbt som ögat får jag rädda den viktigaste posten, när jag öppnar innedörren. Han tar och dödar på plats resterande och springer sedan in och i triumf visar han sitt byte…. Ja, fullkomligt galen är han!

Men jag kan ju inte låta bli att skratta åt hans tokerier. Jag vet, det är säkert dumt. Men att se den där lilla pudeln bete sig som värsta monstret, det ÄR KUL!

Annons:
TjockaBerta
2014-01-22 16:50
#1

Han är verkligen på sin post 😂

>>>Malum domesticum<<<

MaritaBo
2014-01-22 16:58
#2

haha minst sagt!

[Forest]
2014-01-23 23:07
#3

Du kan inte sätta upp en smalare korg under brevinkastet så han inte kommer åt den när du öppnar inne-dörren? 

Jag får höra en del roliga saker om andras små hanar och jag säger så här hane, det är på gott o ont. De är i regel "mer" av allt 😉

MaritaBo
2014-01-24 11:33
#4

Svårt att sätta upp något på en dörr som inte är av trä.

Kanske är det så när det gäller små pudlar. Men inte sheltie som jag har mest erfarenhet av.

Calgott
2014-01-24 15:51
#5

En fråga från mig som har fyra barn med bokstavskombinationer. Är man galen då? Kanske dags att göra som vi gör med våra galna barn! Fostra!!!!! Brukar funka ;-)

MaritaBo
2014-01-24 20:24
#6

Ovan är skrivet med glimten i ögat. Men förstår man inte humorn i det hela så är det nog inte så lätt….

 Har en syster som är paranoid schizofren, min brors styvson har AD/HD så jag förstår och vet att det är allvarliga diagnoser. Därav skrev jag inte heller AD/HD eller annat…. Utan ni fick tolka det med lite humor, hoppades jag.

Ursäkta om det störde dig Calgott eller annan.

Fostra. Jovisst, men när man blir full i skratt mitt i alltihopa så är det inte så lätt. Sekunden efter är det ju försent. Och såååå allvarligt tycker jag inte att problemet är därav ovanskrivna inlägg.

Annons:
MaritaBo
2014-01-24 20:28
#7

Hade tänkt mig en liten "serie" av hans beteenden i olika situationer från det "snälla lammet till monstret", men struntar nog i det nu. Bäst så….

TjockaBerta
2014-01-24 20:42
#8

Tråkigt när man försöker sig på lite vardagskåseri.

Jag fick på skallen en gång när jag humoristiskt beskrev hur sambo nogsamt skrubbade gjutjärnspannan med svinto. 

En person tyckte att jag skulle separera omgående och att jag gjorde mig förtjänt av att bli illa behandlad och att jag fick skylla mig själv för att jag valde att stanna kvar i ett sånt förhållande(!)

Sambo både städar och diskar det mesta så värre kunde jag nog råka ut för. (Och har gjort tidigare)

Beträffande bokstavsdiagnoser så har vi nästan varsin här hemma. No offense taken! It's in the eye of the beholder.

Jag vill gärna läsa om Zatangs metamorfos 😃 om du vill fortsätta serien.

Sen är det ju så att galenskap är ärftligt; man får det av sina barn.

>>>Malum domesticum<<<

MaritaBo
2014-01-24 20:55
#9

Ja, tyvärr är det ju så att en del inte förstår sig på humor.

Trots min systers allvarliga diagnos (som är värre än de fyra bokstäverna) så kan jag skämta om det.

Att vara allvarlig jämt och störa mig på folk som skämtar om "skizzo" har jag ingen lust till. Därav skämtar jag tillbaka, även fast jag har i alla fall ett par år slitit i mitt huvud pga min syster och den psykiatriska vården.

Nej, allvarlig är jag när det absolut behövs. Men kan också skämta om allt möjligt.

Men som sagt var, det här tog udden av mitt intresse att skriva om Zatangs olika personligheter.

TjockaBerta
2014-01-24 21:08
#10

#9

Tråkigt. Man kanske inte måste skämta om det hela tiden men å andra sidan behöver man inte ta allt som påhopp.

Som jag sa; vår familj är också drabbad men jag kan läsa tråden utan att ta det personligt.

Det är en skämtsam överdriven beskrivning av hur en unghund bär sig åt.

>>>Malum domesticum<<<

Calgott
2014-01-24 21:26
#11

Ursäkta att jag missade glimten i ögat. Jag har humor men fattar tyvärr inte vad det roliga var. Kanske pga att jag fått trösta många barn, inte bara mina egna, när folk skämtat. Precis när man lyckats vända deras syn på sina bokstavskombinationer kommer det lite mer plumpheter. Och så startar vi igen med att bygga upp. Jag ser kombinationerna som begåvningar men självklart skämtar vi om det. Tycker du kan skämta hur mycket du vill om din hund, men testa smilisar så även tråkiga, missunsamma osv jag fattar. Lite trög efter att ha slagits i 26 år mot folks fördommar och elakheter. Tack o adjö för mig….

MaritaBo
2014-01-24 21:54
#12

Är säkert ingen mening att besvara ditt inlägg då du tackat för dig.

MEN, JAG VET hur tufft det kan vara med barn och släktingar som har diverse diagnoser.

 Men, tyvärr är det också så att man kan inte skydda barnen helt från "plumpa" kommentarer. Det kommer alltid finnas folk som skämtar om psykiska sjukdomar eller andra sjukdomar.

Ibland pga oförstånd och ibland för att man inte orkar med att vara allvarlig jämt och ständigt då det gäller ens närståendes psykiska ohälsa. Jag vet själv hur jag har skämtat på om min systers psykiska ohälsa. Hade jag inte gjort det så hade jag aldrig tagit mig igenom de två värsta åren då hon verkligen var riktigt, riktigt sjuk.

När jag växte upp så fanns inte AD/HD, dyslexi och sådant på kartan. Då var det CP-skadad man hade som "humor". "Du är CP", hette det på den tiden. Idag heter det AD/HD, damp eller liknande. Tyvärr är det så och kommer alltid att vara så - att man använder dylika saker i humor, skällsord, beskriva hur man känner sig osv. Trots att informationen av dessa sjukdomar är mycket bättre än när jag växte upp, så skämtas det…

Jag ser sanningen i vitögat helt enkelt. Förutom min egen syster och min brors styvson så har jag i min bekantskap personer med AD/HD, Aschbergers, paranoid schizofreni, dyslexi….

Men jag kan skämta ändå om galenskap. Ordet galen är synonym med tokig/knasig och är inte så allvarligt menat med andra ord.

Jag är inte så duktig på att använda smileys. Hittar sällan den figur som motsvarar min sinnesstämning. Och nog trodde jag att folk skulle förstå att min story var en överdriven beskrivning av min knasboll till hund.

[Forest]
2014-01-24 22:33
#13

Det vart lite OT, jag fatta skämtet helt ändå har vi här kämpar vi med ADHD son som inte ta mediciner och vart på vifft och använt olaga självmedicinering. Pudlar är otroligt fyndiga på hitta på saker och jag tycker väl att dessa mindre är en aning busigare. Kanske är det även för att dom är så snabba att man inte alltid hinner med. Nu har vi en ännu till hund och jag säger så här nu fick vi bita i gräset. Enja o Donna är rena barnleken mot Nellie som man måste vara steget före man kan inte ge lillfingret en gång får då gäller det alltid. Nu tål inte sonen henne tyvärr måste jag säga då jag tycker hon trots allt platsar oss och hon är så gosig med putsa Enja o leka som en tok med Donna som hon verkligen vill. S

Annons:
Kitten86
2014-01-28 19:51
#14

Även jag läser mer än gärna om Zatangs vardag/knasigheter 😃

Ditt (MaritaBo) inlägg är skrivet med glimten i ögat och inte på något sätt negativt, enligt mig. Kan tillägga att även jag har bekanta med både CP-skada, AD/HD och diverse andra diagnoser. Även jag ser det på det sätt att man måste kunna säga orden och våga ha humor. Bara för att man säger "galen", "dampbarn", "cp" eller vad det nu kan tänkas vara så behöver det inte alls vara menat som något negativt, eller till för att skada, utan man måste se det till det sammanhang som det används i!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: