Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3720 ggr
Helenaw87
1/17/14, 5:45 PM

Ester har fått skor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen snön kom har det inte blivit så många promenader då hon får kramp i tassarna så igår var vi å köpte skot till henne.
Vi köpte trixie skor å dom funkar SUPER!
Sitter jätte bra å lossnar inte i första taget trots att hon försökte ta av dom hehe
Tog några minuter sen gick hon som vanligt med skorna på.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
[Forest]
1/18/14, 10:40 AM
#1

Dessa skor har jag kollat själv på men jag har fått känslan att de var eller vart stela (av kylan mer stela) + att de satt för dåligt men kul att du skaffa dessa så fick jag en liten ny syn på dom ;) Letar efter ett par till Donna då hennes har börjat bli lite för dåliga hon tappar 2 st för lätt men det är mer "tofflor" än skor jag har till hundarna. 

Dom var verkligen fina o ser ut att vara en sportig liten Ester ;)

Helenaw87
1/18/14, 11:47 PM
#2

Jag skrev fel!! Det är inte trixie det är Globus!
Ber om ursäkt för detta.

Ja dessa blir inte stela alls de är mjuka med en hårdare sula och super lätta att ta på.
Man spänner åt de med kardborreband så sitter de bra.
Köpte dom på djurmagazinet för 298kr.

Vi provade flera olika skor innan på olika ställen innan vi hittade dessa.
Då man väl satt fast dom kan man dra i dom ganska bra utan att de lossnar.

Hoppas du hittar ett par som sitter bra på fina lilla Donna :)
Ester tackar och hälsar att hon harar sin matte hahahaha

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

TjockaBerta
1/19/14, 12:41 PM
#3

Så fin hon blev. Det är skönt för en gammal dam att få hjälp att hålla värmen.

>>>Malum domesticum<<<

Helenaw87
1/19/14, 10:40 PM
#4

Tack :)
Ja nu verkar hon trivas i dem då hon e uta för nu går hon helt obehindrat.
Sur som citrom dock då ma ska klä på henne hehe

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

[Forest]
1/19/14, 10:49 PM
#5

4 haha det där med sur känner jag igen. Enja försvinner som en liten råtta när hon ser att attans det blir täcke på sig… helt plötsligt är visst inte långpromenaden så viktig. Nepp hon hoppar gärna upp i soffan till husse för han ska rädda henna för slippa ta på sig🤪

Helenaw87
1/21/14, 4:29 AM
#6

Haha de e faktiskt rätt kul å se när de blir så. Ester som är en storpudel kan försvinna in i minsta vrå för att slippa klä på sig haha För nån vecka sen kröp hon in under soffan så hon fastnade… Vi fick lyfta upp den för att få ut henne

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Lyan
1/25/14, 2:16 PM
#7

Är skorna vattentäta?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Helenaw87
1/25/14, 4:34 PM
#8

Inte en aning.
Vi har ju bara använt de i snö men än sålänge har hon vart torr om tassarna då vi kommit in

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Ciccio
1/27/14, 8:03 PM
#9

Hej! Jag måste fråga för jag förstår inte, varför får hon kramp i tassarna? Jag förstod att det är pga kylan men har hon någon bakomliggande känslighet/sjukdom också? Det kan ju finnas mer eller mindre känsliga individer förstås men det jag undrar över är om det är vanligt hos pudel, att de får ont i tassarna vid kyla? Använder de flesta skor på sina hundar? Är ny här på forumet o försöker lära mig så mycket som möjligt om denna trevliga hundras. Så tack på förhand för ert tålamod med frågor från en novis!

Helenaw87
1/28/14, 1:01 AM
#10

Hej.
Jag vet faktiskt inte men hos vet tror man att det är någon bakomliggande skada eller liknande sedan innan hon kom till mig.
Jag fick henne då hon var 5 år och då hade hon sprungit lös i skogen i nästan 3 år.
Hon har dock ingen synlig skada eller så men kanske någon närvskada?

Jag vet att många pudelägare har skor på sina hundar för de fryser men nu är det ju så oxå att man oftast rakar tassar å då blir dom ju självklart kallare än normalt.
Jag rakar inte min hunds tassar just pga hennes problem.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Ciccio
1/28/14, 6:15 PM
#11

Jaha, okej. Hon är i alla fall väldigt, väldigt söt! Så bra att du hittat skor som funkar. Jag har haft en vovve med klokapselavlossning och provade olika varianter men inget var bra. Det blev vanliga strumpor som var bäst för henne (kyla var ju inte problemet). Mycket tvätt blev det! Som sagt, jättefin hund!

TjockaBerta
1/28/14, 6:52 PM
#12

Får inte alla hundar köldkramp då och då. Alla mina hundar har varit väldigt förskonade. Har man god fart så brukar hunden hålla värmen också. Men de är ju också individer. Den gamla hunden drabbas då och då  men det är ganska lindrigt.

>>>Malum domesticum<<<

Ciccio
1/28/14, 7:08 PM
#13

Jag hade aldrig hört talas om det i alla fall trots att jag arbetat flera år hos veterinär. Men det är kanske inte så konstigt då klimatet inte är så bistert där jag bor. Blir väl en annan femma långt upp i landet förstås. Draghundar har man väl alltid fått linda en del individer i alla fall men tror det varit mer pga "slitaget" så att säga, och inte kylan. Men de har ju lite annan konstitution än pudeln också:) Men nu har jag lärt mig nåt nytt, det är alltid givande.

Annons:
MaritaBo
1/28/14, 9:05 PM
#14

Jo, att hundar får köldkramp då och då är ganska vanligt och kan också vara väldigt individuellt. Hade ju fyra shelties + mitteln som jag har nu, när jag flytta ner till stan som knappt gått i koppel (jodå, på utställning osv) under sitt liv då de sprang lösa uppe på landet jämt.

En av sheltierna fick köldkramp väldigt lätt vid mellan 5-10 minusgrader. De andra visade inte det förrän de kom ner till -15 grader.

Mitteln har aldrig visat någon form av köldkramp.

På Zatang har jag inte sett något än. Å andra sidan så har det inte varit så många gånger som det varit under 5-6 minusgrader här. Däremot är han väldigt frusen men så länge han håller i gång så fryser han inte.

Amandla
1/28/14, 9:53 PM
#15

Pixie såg jag häromdagen att hon fick lite kramp i ena baktassen, men annars var det längesen jag såg det alls hos mina hundar. Nu har det inte varit särskilt kallt den här vintern, det kan bero på det 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Helenaw87
1/29/14, 3:33 PM
#16

Okej ja men om dom får det ofta som våran (så fort de e snö) så vill man ju liksom göra nått åt det speciellt om ens hund älskar snö å verkligen vill vara ute.
Då känns det svårt att neka långpromenaderna så vi letade som idioter efter skor som passade.
Provade stövlar men de lossnade direkt å sen provade vi väl 3 eller 4 andra skor innan vi hittade dessa.
De sitter jätte bra.
Med kardborreband drar man åt presis åvanför tassens led å sen sitter de fast.
Jag kan inte ens dra av dem om jag inte lossar kardborren :)

Nu är ju Ester min första hund som haft problem med köldkramp.
Mina 2 tidigare collies hade det inte å inte min shelti heller.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Upp till toppen
Annons: